Trådløs/fast
Fra : monty

Dato : 03-02-03 16:27

Jeg har adsl via TDC. Jeg har ingen fast ip adresse. Jeg overvejer i den
forbindelse at lave et lille netværk herhjemme men pga af afstanden kigger
jeg lidt på om det skulle være et trådløs netværk

Det skulle helst være sådan at man også skulle kunne benytte printeren uden
at serveren er tændt men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre med en
almindelig printerer eller det kræver måske en rigtig netværksprinter?

Hvad skal jeg bruge for at lave netværket? Både med trådløset og et
"almindeligt"? Hvis det bliver et trådløst er der så nogen der kan anbefale
noget til en overkommelig pris? Hvad med sikkerheden? Kan man selv bestemme
hvor langt omkring folk kan "logge" sig på ens net eller hvordan kan man så
forhindre at andre misbruger det?

Dennis

Fra : Jan Viegand

Dato : 03-02-03 18:11

"........
> [...]
bestemme
> hvor langt omkring folk kan "logge" sig på ens net eller hvordan kan man

Jeg har lige købt en Netgear FM114P, som dækker det hele. Det er en router,
trådløst access point, har en print-server (alm. printer kan tilsluttes med
parallelt kabel), en switch og en firewall. Den koster ca. 2100 kr. Der er
flere niveauer af sikkerhed for at andre ikke kobler sig på trådløst.

Jan