Win2K - selvdef. IP-adresse
Fra : Per Mikkelsen

Dato : 02-02-03 23:54

Jeg har netop anskaffet mig en bærbar computer med Win2K på.

Den vil jeg gerne sætte i netværk med en WinXP maskine som allerede er
forbundet i et større netværk.
Jeg har en 10/100 hub, men kan ikke få de to til at snakke sammen.

Problemet består i at jeg ikke kan tvinge Win2K maskinen til en IP som
passer nogenlunde med den min XP-maskine har.

Win2K finder ikke selv nogen local area connection, og så er der ingen
steder man kan gå ind og ændre på IP'er.
Jeg har rodet lidt rundt i registreringsdatabasen uden held.

Så er der nogen som ved hvor jeg kan taste en IP adresse ind efter eget valg
i Win2k's registreringsdatabase, så det virker!!!!! Og jeg har været igennem
alle netværksdialogerne!!!!!!

Antag evt. at man har en Win2K maskine, med et PCMCIA 10/100 netkort, uden
yderligere netforbindelse, men alligevel gerne vil definere en specifik IP
til netkortet. Hvordan?????

Mvh.
Per Mikkelsen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 03-02-03 00:01

Per Mikkelsen wrote:
> Antag evt. at man har en Win2K maskine, med et PCMCIA
> 10/100 netkort, uden yderligere netforbindelse, men alligevel
> gerne vil definere en specifik IP til netkortet. Hvordan?

Man plejer da at kunne se en LAN connection, bare uden
stik tilsluttet... Er der slet ingenting under netværket?

/Mikael

Fra : Per Mikkelsen

Dato : 03-02-03 00:24

Intet!

Og jeg ved det virker, for hvis jeg tilpasser min XP-maskines IP til den
standard IP Win2K tildeler PCMCIA netkortet, kan jeg fint overføre mellem de
to maskiner (gennem HUB).

Problemet er så bare at min XP ikke kan gå på det lokale netværk, derunder
internettet!!!

Såååå, hvordan ænderer man sin IP i Win2k, så man ikke kan gøre det under en
typisk LAN connection?

Mvh.
Per

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-03 11:02

In dk.edb.netvaerk, Per Mikkelsen <ibanez@ostenfeld.dk> says...
> Såååå, hvordan ænderer man sin IP i Win2k, så man ikke kan gøre det under en
> typisk LAN connection?

Højreklik på "My Network Places" -> "Properties" -> Højreklik på "Local
Area Connection" -> Properties -> "Internet Protocol (TCP/IP" ->
"Properties"

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thoma V. Nielsen

Dato : 03-02-03 08:12

> Win2K finder ikke selv nogen local area connection, og så er der ingen
> steder man kan gå ind og ændre på IP'er.
> Jeg har rodet lidt rundt i registreringsdatabasen uden held.

Win2k har ikke fundet netkortet, prøv at se i enhedshåndtering om det ikke
ligge under andre enheder, også installere driveren til kortet.

Mvh
Thomas

Fra : Per Mikkelsen

Dato : 03-02-03 17:37

1.
Windows har fundet netkortet som et netkort, og det virker som kan læses i
mine tidligere indlæg, virker hvis min XP omkonfigureres til at virke med
Win2K maskinen.

2. Der er ikke nogen Local Area Connection at klikke 'properties ' på. og
jeg kan heller ikke lave en - det er prøvet!!!!

Fra : jens

Dato : 03-02-03 22:59

"Per Mikkelsen" <ibanez@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 2. Der er ikke nogen Local Area Connection at klikke 'properties ' på. og
> jeg kan heller ikke lave en - det er prøvet!!!!

Fjern netkortet i enhedhåndteringen og genstart, hvis det ikke løser det er
der en "selvkonfigurations" tjeneste som er disabled i administration-
tjenester.

mvh Jens