Hurtig netværks protokol - TCP/IP vs. IPX
Fra : PA

Dato : 02-02-03 13:36

Jeg har 3 PC'er som kører LAN via en switch. Engang havde jeg fast IP
så en af maskinerne fungerede som DHCP server. Alle maskinerne
brugte TCP/IP protokol og kunne overfører med 7-9 megabite/sek.

Jeg har nu dynamiske IP'er og TCP/IP virker ikke over LAN netværket,
så jeg har installeret IPX. Det virker også, men kører meget langsomt
(3-5 megabite/sek.). Findes der en anden protokol som kan overfører
hurtigt eller er der et trick man kan bruge for at optimere IPX ?
--
PA

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-02-03 19:46

"PA" <peterarnholm@hotmail.com> wrote:

> [...]
>(3-5 megabite/sek.). Findes der en anden protokol som kan overfører
>hurtigt eller er der et trick man kan bruge for at optimere IPX ?

Aner det ikke. Men du kan evt. give dine netkort en ekstra, fast
ip-adresse, saa du ogsaa kan koere IP paa dit lokalnet. Det
afhaenger lidt af dit operativsystem, hvordan man goer det.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : PA

Dato : 03-02-03 19:47

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Aner det ikke. Men du kan evt. give dine netkort en ekstra, fast
> ip-adresse, saa du ogsaa kan koere IP paa dit lokalnet. Det
> afhaenger lidt af dit operativsystem, hvordan man goer det.

Kan du uddybe det nærmere? Jeg bruger Win2000 som OS.
--
PA

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 04-02-03 13:26

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

--
Bjarke Andersen

Fra : PA

Dato : 04-02-03 16:37

> "PA" <pa_123456789@hotmail.com> crashed Echelon writing

> http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Tak for linket. Jeg kigger på det med det samme.
--
PA

Fra : PA

Dato : 04-02-03 19:10

> "PA" <pa_123456789@hotmail.com> crashed Echelon writing

> http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Jeg har fulgt opsætningen slavisk, og kan også via "ipconfig" se at jeg
har fået en extra IP (192.168.0.1) og undernetmaske.
Men det virker ikke. Jeg kan ikke engang se min netværksgruppe,
da windows siger den ikke er tilgængelig ??
Er der andet der skal sættes op for at få det til at virke ?
--
PA

Fra : Cubus

Dato : 04-02-03 19:54

"PA" <pa_123456789@hotmail.com> skrev

> [...]
> da windows siger den ikke er tilgængelig ??
> Er der andet der skal sættes op for at få det til at virke ?

Lige præcis windows indbyggede fildeling har vist sig drilagtig mht at
virke. Læs evt eksperimentet beskrevet under win98. Noget tyder
på at IP-adresse-rummet, der skal bruges til lokalnetværket, skal
skrives først. Det gøres nemt i win98, men hvordan det gøres i
win2000 ved jeg ikke.

Måske gemmer der sig en anden parameter man kan stille på i
reg-basen.

En nævnte, at det lykkedes at opnå kontakt, hvis man søgte efter den
anden computer i "Søg".

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk