ADSL opsætning
Fra : Xcuse

Dato : 02-02-03 11:30

Hej

Jeg får ADSL en af dagene. Jeg har 2 PC'ere, som skal kobles på linien.
Hvad skal jeg bruge af hardware (router, switch mv.), når jeg samtidig
ønsker at forbinde de 2 PC'ere i et net, til deling af printere og filer?
Hvordan vil den optimale opsætning være?
Kender nogen til kvaliteten på LevelOne netværksprodukter?

Jeg er total novice på dette område, så bær over med mig pga. min
uvidenhed....

Mvh Brian

Fra : Calle.

Dato : 02-02-03 11:52

Xcuse wrote:
> [...]
> printere og filer? Hvordan vil den optimale opsætning være?
> Kender nogen til kvaliteten på LevelOne netværksprodukter?

Har du bestilt løs eller fast IP?

ved løs, får du 2 stk. IP, så da kan du nøjes med en switch, men en router
med indbygget switch og firewall ville være det bedste.

ved fast IP får du kun 1 IP, derfor er du nød til at have en ruoter med
indbygget switch, der så får din IP, og laver 2 nye til dine PCere.

Jeg ville købe en router med indbygget switch & firewall, så kan du lave
alle løsninger.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-03 21:50

In dk.edb.netvaerk, Calle. <Calle@jyde.danmark> says...
> ved løs, får du 2 stk. IP, så da kan du nøjes med en switch, men en router

Han har ikke fortalt om ADSL-produktet, så den kommentar er ikke noget
værd...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Frank Andersen

Dato : 02-02-03 13:49

On Sun, 2 Feb 2003 11:29:50 +0100, "Xcuse" <jeggider@ikkehavespam.dl>
wrote:

> [...]
>Kender nogen til kvaliteten på LevelOne netværksprodukter?
>
>Jeg er total novice på dette område, så bær over med mig pga. min

Hej
Jeg vil anbefale en routerløsning, da de 2 PC'ere altid vil kunne se
hinanden. Hvis der følger 2 ipadresser med, kan der bruges en switch,
men da de 2 ipadresser sansynligvis er dynamisk allokeret, er det ikke
altid de får samme adresse rum, så de kan se hinanden.
De fleste moderne routere har en flerports switch indbygget og er ikke
meget dyrere end en switch alene.
Jeg kender desværre ikke LevelOne produkter, men jeg ser ingen grund
til at de skulle være dårligere end andre.

Mvh. Frank