Internet der hoster
Fra : Ivan G

Dato : 02-02-03 00:17

Hej NG!

Vi har 10 maskiner sat op med WinXP Home. De ligger i netværk via en switch
og en server tildeler IP´er (DHCP, WinXP Prof). På serveren kører ydermere
en Spil-server, så man på de 10 maskiner kan spille mod mennesker på
internettet(2Mbit/512Kbit). Mit problemer er så at personerne der logger på
serveren via internettet klager over lag (de stopper og kan ikke bevæge
sig). Folkene på det interne netværk har ingen problemer. Problemet opstår
med eksakt 1 minuts mellemrum, hvilket leder mistanken hen på et eller andet
program fra en maskine på netværket, der kalder op til nettet pr. automatik,
og dermed laver rav i den for spil-serveren. Jeg har kigget lidt på
forskellige pakke-sniffere, men jeg synes at de alle er meget uoverskuelige
og voldsomt avancerede. Nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg
finder "synderen"..??

Ivan G

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 02-02-03 02:07

Ivan G wrote:

> og voldsomt avancerede. Nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg
> finder "synderen"..??

Du starter med at pille maskinerne af nettet en af gangen mens de
øvrige spiller og ser hvilken maskine der forårsager balladen. Når
problemet opstår en gang pr. minut, bør det ikke tage meget mere
end et minut pr. maskine at finde ud af om det ændrer noget at
pille den af nettet eller ej.

Når du har identificeret maskinen der laver ged, går du igang med
at lukke processer ned på den indtil problemet forsvinder..

--
Hygge..
Thomas