wireless i stedet for kabler til netværk/d~
Fra : ole olesen

Dato : 31-01-03 14:41

Jeg bor i en lille andelsforening, vi er flere der har adsl-forbindelser, og
i den forbindelse har vi tænkt om det var muilgt at slå os sammen og få en
større forbindelse og spare lidt kroner samtidigt!
Jeg har hørt om foreninger, som laver nogen rigtigt gode aftaler, men vi er
kun 16 lejligheder dvs. muligvis 8 interesserede, så vi er nok ikke så
interessante til sådan en "god" aftale.
Okay tænkte jeg så. Hvordan gør man? Hvis vi skal trække kabler, bliver det
en meget ufleksibel løsning, i modsætning til trådløst.

Nu kommer spørgsmålene:

Er der nogen der har erfaringer, de vil dele, som kan give os et bedre
grundlag at træffe vores valg på!
Skal der en server til for at dele forbindelsen ligeligt mellem de brugere
der er online.
Sikkerhed - hvordan undgår man "snyltere"
Nogen der kender bedre tilbud end TDC (849,- pr md. incl linksys trådløs
accesspoint - opgradering til førnævnte router kr. 345,- - USB trådløs
netkort kr. 539,-)

/O.O.

Fra : Jesper

Dato : 03-02-03 17:53

Hej ole,

jeg er i gang med det samme som du er, så hvis du får nogle erfaringer med
installation af trådløs netværk i din boligforening så vil jeg gerne høre om
det!

vh

Jesper