Har jeg forstået det rigtigt (opsætning af~
Fra : Andersen

Dato : 31-01-03 00:02

Har tidligere fået anbefalet at få anskaffet en Router.
Så var det lige jeg forlods gerne vil vide lidt om opsætning.
Jeg overvejer en D-Link 604.
Jeg har 3 PC'ere (4 med den blærbare) samt en print-server.
Skal de så hver have en lokal IP (eks 192.168.1.x) incl.
print-serveren samt en subnet (255.255.255.0).
Hvordan så med internet adgangen ?? Skal den komme
via en Gateway som er min IP-adresse fra udbyder?
Jeg har pt dynamisk. Vil det være bedre hvis jeg fik fast IP?
Da der sidder en hub i D-Link'en er det jo oplagt at bruge
denne, men jeg vil egentlig hellere bruge min switch. Kan jeg så bare
sætte et kabel fra switchens uplink og over i 604'eren, således
at den lokale trafik slet ikke kommer over 604'eren men kører
på switchen alene.
Pyyyyh, jeg tror det var det. Håber det er forståeligt
Jeg vil jo gerne overgå til nye tider så nemt som muligt.

Fra : Thomas Demant

Dato : 31-01-03 08:27

> Jeg har 3 PC'ere (4 med den blærbare) samt en print-server.
> Skal de så hver have en lokal IP (eks 192.168.1.x) incl.
> print-serveren samt en subnet (255.255.255.0).
Det behøver du ikke tænke på. DI-604 har indbygget DHCP, så dine maskiner
samt printserveren får automatiusk den rigtige IP, subnet, gatway o.a.

> Hvordan så med internet adgangen ?? Skal den komme
> via en Gateway som er min IP-adresse fra udbyder?
Nej. Din router bliver den nye gateway. Der så smider alt trafik fra til
lokalnetværk til udbyderens gateway.

> Jeg har pt dynamisk. Vil det være bedre hvis jeg fik fast IP?
Behøver du ikke. Hvis du skal køre en server der hjemme kan det være en god
ide, men til almendeligt brug er det ikke nødvændigt.

> [...]
> sætte et kabel fra switchens uplink og over i 604'eren, således
> at den lokale trafik slet ikke kommer over 604'eren men kører
Lige en rettelse: Det er en switch der sidder i 604'eren.
Men jo, du kan godt benytte din egen switch på den måde uden at bruge andet
end en port på routerens.

--
Thomas

Fra : Andersen

Dato : 31-01-03 08:34

Tak for svarene, så nu må jeg hellere se at få
købt den Router.

Fra : Jensn

Dato : 31-01-03 09:48

"Andersen" <andersen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene, så nu må jeg hellere se at få
> købt den Router.

Hej

Hvis du har 3 PC'er + 1 blærbar samt 1 printserver - så er den 4-ports
switch som
er i den omtalte D-Link da ikke nok

Mvh.
Jensn

Fra : Andersen

Dato : 31-01-03 11:25

Jensn <m3m5@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wLq_9.48874$Hl6.6191132@news010.worldonline.dk...

> [...]
> >

> Hej
>
> Hvis du har 3 PC'er + 1 blærbar samt 1 printserver - så er den 4-ports

Det er også derfor jeg længere nede fortæller at jeg vil bruge min switch
i stedet for den i D-Linken. (jeg kunne jo fravælge feks. den blærbare)

Fra : Jensn

Dato : 31-01-03 11:58

> [...]
> >
> Det er også derfor jeg længere nede fortæller at jeg vil bruge min switch
> i stedet for den i D-Linken. (jeg kunne jo fravælge feks. den blærbare)

Ahh - sorry, det havde jeg ikke set

Jensn

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-03 17:13

Hej
Jeg har lige købt en D-link 804 router hos telebutikken til kun 699,-
og udmilbart køre den kanon.

notcase

Fra : Andersen

Dato : 01-02-03 22:35

> Hej
> Jeg har lige købt en D-link 804 router hos telebutikken til kun 699,-
> og udmilbart køre den kanon.

Hvad skulle den kunne bedre end 604'eren??

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 02-02-03 09:15

Andersen <andersen@nospam.dk> wrote:

> Hvad skulle den kunne bedre end 604'eren??

Jeg har en D-Link 713P, som indeholder router, accesspoint, printserver
samt switch - den kan konfigureres via en browser på både Mac og PC.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/