DKTV - ender på kabel?
Fra : tdn

Dato : 30-01-03 19:39

Hej,

Jeg har net gennem Dansk Kabel TV.
Jeg skal have flyttet det kabel der er på loftet det der går fra
"antennekablet" til kabelmodem'et.

Jeg har kablet, men jeg skal have stikkene på enderne af for at flytte det
og sætte det gennem det hul i loftet det skal igennem.

Kan de stik der sidder derpå tages af og sættes på igen?
Eller skal jeg købe nogle nye og sætte på, i så fald, hvad hedder de stik
der bruges?

Det er dem der "skrues" ind i kabelmodemet.

Mvh
Thomas

Fra : Arne Keller

Dato : 30-01-03 21:27

On Thu, 30 Jan 2003 19:39:11 +0100, "tdn" <tdnNOSPAM@sprex.dk> wrote:

> [...]
>der bruges?
>
>Det er dem der "skrues" ind i kabelmodemet.

Det er sikkert F-connectorer.
Dem kan du få hos enhver som arbejder med paraboler.

Der findes 2 modeller den ene crimpes på kablet med en tang, den
fungerer godt, prøv at låne tangen der hvor du køber connectoren.
Den anden skrues ind på enden af kablet uden brug af værktøj, den kan
bruges som en nødløsning men giver ofte problemer efter et stykke tid,
anvend bare den hvis du ikke har andre muligheder.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : tdn

Dato : 03-02-03 20:29

> Det er sikkert F-connectorer.
> Dem kan du få hos enhver som arbejder med paraboler.

Erhm.... hvem kunne det være?

> [...]
> bruges som en nødløsning men giver ofte problemer efter et stykke tid,
> anvend bare den hvis du ikke har andre muligheder.

Disse ser ud til at være crimpet på.
Jeg har desværre ikke en lokal elektronikbiks hvor jeg bor, så det er nok
brinck.dk det blir.
Derfor har jeg desværre ikke mulighed for at låne sådan en tang ;-(

Hvem kan jeg evt. kontakte og købe sådanne stik hos?
Lokal elinstallatør måske?
Eller Expert butikken? Arbejder de med paraboler?

Mvh
Thomas

Fra : Arne Keller

Dato : 03-02-03 20:45

On Mon, 3 Feb 2003 20:28:55 +0100, "tdn" <merlinNOSPAM@sprex.dk>
wrote:

>Erhm.... hvem kunne det være?

Den lokale radioforretning eller elektriker

>Disse ser ud til at være crimpet på.
>Jeg har desværre ikke en lokal elektronikbiks hvor jeg bor, så det er nok
>brinck.dk det blir.
>Derfor har jeg desværre ikke mulighed for at låne sådan en tang ;-(

Hvis der sidder antenner på husene omkring der hvor du bor må der også
være nogen som installerer dem ?
Prøv den lokale telefonbog under antenner.

>Hvem kan jeg evt. kontakte og købe sådanne stik hos?
>Lokal elinstallatør måske?

Det er højst muligt, de kan altid få dem fra deres grosist indenfor 24
timer.

>Eller Expert butikken? Arbejder de med paraboler?

Det ved jeg ikke, prøv at spørg dem
Ellers kender de sikkert nogen der gør.

Fra : tdn

Dato : 03-02-03 22:04

> Prøv den lokale telefonbog under antenner.

ok

> Det er højst muligt, de kan altid få dem fra deres grosist indenfor 24
> timer.

vil jeg da prøve så :)

> Det ved jeg ikke, prøv at spørg dem
> Ellers kender de sikkert nogen der gør.

Ok
takker

Fra : Jens

Dato : 25-02-03 01:12

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Den anden skrues ind på enden af kablet uden brug af værktøj, den kan
> bruges som en nødløsning men giver ofte problemer efter et stykke tid,
> anvend bare den hvis du ikke har andre muligheder.

F-konnektore der skrues på antennekablet kan absolut ikke anbefales, da de
ikke er HF-tætte.
På min egen kabel-modem forbindelse kan jeg tydeligt se forskel (på
modemmets sende styrke), når jeg skifter kablet ud med et med F-konnektore
der er skruet på.

Støj og kabel-modem hænger bare ikke sammen, ikke nok med at man selv kan
få en ustabil forbindelse, så kan man også trække andre brugere med sig
ned.....

Jens

Fra : N/A

Dato : 03-03-03 01:21

Fra : Jens

Dato : 03-03-03 01:21

"tdn" <merlinNOSPAM@sprex.dk> skrev i en meddelelse
F-konnektore

> Erhm.... hvad vil du så anbefale?

HF tætte F-konnektore der bliver crimpet på kablet med en tang. Tangen kan
erhverves for ca. kr. 200,- og stikkene for ca. kr. 10,- stykket.
Måske kan du "leje" tangen hos din lokale antenneinstallatør ?

Jens

Fra : tdn

Dato : 03-03-03 09:38

> HF tætte F-konnektore der bliver crimpet på kablet med en tang. Tangen kan
> erhverves for ca. kr. 200,- og stikkene for ca. kr. 10,- stykket.
> Måske kan du "leje" tangen hos din lokale antenneinstallatør ?

Erhm... dem jeg snakker om BLIR skam crimpet på kablet!
Der hvor de bliver skruet på er på modemet.

Mvh
Thomas

Fra : Arne Keller

Dato : 03-03-03 18:59

On Mon, 3 Mar 2003 09:37:39 +0100, "tdn" <merlinNOSPAM@sprex.dk>
wrote:

>Erhm... dem jeg snakker om BLIR skam crimpet på kablet!
>Der hvor de bliver skruet på er på modemet.

Det er sådan en F-connector virker, den skruer man sammen han/hun.
Hvis det er crimpede connectorer du har er alt sikkert OK.

Det svar du fik tidligere var:
"F-konnektore der skrues på antennekablet kan absolut ikke anbefales,
da de ikke er HF-tætte."

Der findes en model som skrues på kablet med et groft gevind, de er
ikke særlig gode.