Adgangskode
Fra : Morten H. Nielsen

Dato : 30-01-03 17:39

Hej!

Jeg kører Win98 i et lille lokalt netværk. Alle 3 maskiner kører med dette
system.

Der er fildeling på systemet, sådan at der er adgang til alle computere fra
alle computere. Det hele styres af en router.

Alt kører upåklageligt, men der er et (mindre) irritationsmoment.

Når computerne har startet op, og skal til at gå ind i windows, kommer de 2
med en boks hvor de beder om adgangskode og brugernavn. Den sidste går bare
direkte ind i windows så den er klar.

I netværket er der ikke angivet nogle koder, men boksen kommer alligevel
frem således at der blot skal trykkes ok, uden at skrive nogle koder eller
brugernavn.

Derfor vil jeg gerne fjerne denne boks sådan at jeg kan tænde computeren, gå
i gang med noget andet, og komme tilbage til en arbejdsklar computer.

Så derfor: Hvordan får jeg fjernet boksen på de to computere?

Jeg har prøvet at sammenligne de to problem-computere med den der er ok, og
de steder jeg har tjekket lader det til at de har samme konfiguration...

Morten Nielsen

I'll see you on the dark side of the moon
-Pink Floyd

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-03 17:50

Morten H. Nielsen wrote:
> Jeg kører Win98 i et lille lokalt netværk. Alle 3 maskiner
> kører med dette system.
>
> Der er fildeling på systemet, sådan at der er adgang til alle
> computere fra alle computere. Det hele styres af en router.

En router med indbygget switch må det næsten være,
hvis ikke det bare er en switch.

> [...]
> og brugernavn.
> Den sidste går bare direkte ind i windows så den er klar.

Gå ind i netværksindstillinger (h-klik på Andre computere og
vælg egenskaber), ca. midt i billedet er der boks hvori man
kan vælge logon-type. Den står på Microsoft Netværk (eller
hvad det nu hedder i Win98), det skal ændres til Windows
Logon, så virker det.

/Mikael

Fra : Elmer

Dato : 30-01-03 17:52

Morten H. Nielsen wrote:

> [...]

> Mvh
> Morten Nielsen
>
> I'll see you on the dark side of the moon

Hejsa
Under egenskaber for netværk, skal du vælge "Windows logon"
under "Primær netværkslogon", så skulle den være der, men
det kan godt drille lidt m. genstart og windows CD m.m.
Men det kender vi jo!

Elmer

Fra : Cubus

Dato : 30-01-03 17:51

"Morten H. Nielsen" <Holberg19@SLETDETTEofir.dk> skrev

> [...]
> de steder jeg har tjekket lader det til at de har samme konfiguration...

Prøv at højreklikke på "Andre computere" og vælg egenskaber. Prøv at
sammenligne punktet "Primær netværkslogon".

--
Cubus
http://cubus.adsl.dk

Fra : Morten H. Nielsen