Eheim 2260 skyder luft
Fra : Dennis Larsen

Dato : 13-03-01 22:46

Hej og tak for svaret den anden dag....
Jeg fik den også igang men fandt ud af at der var en utæt o-ring, og har
fået skiftet... men nu er problemet at jeg har godt nok fået den til at køre
men det er ligsom om at der er en luft lomme i spanden som den ikke kan
komme af med den kommer med et interval af ca. 30-40 sec. hvad kan jeg gøre
for at komme af med den......

Hilsen Dennis.

Ps: er der nogen der har erfaring med at have pumpe hovdet til at stå ved
siden af spanden. det har jeg nemlig blevet nåd til for at have plads til
den under mit akvarie.....

Fra : Henrik Foslund

Dato : 14-03-01 00:29

Hej Dennis
Det er dit filtermateriale, som er stoppet!
F.eks. har dit filtervat været længe i filteret? Det er garanteret det der
gør at det sidder som en prop, og så begynder pumpen at suge luft ind alle
steder, fordi at der er for stor modstand på sugesiden.
Jeg taler af erfaring!!!! (Har selv 2stk 2260), som sidder nede under mit
akv.
læg mærke til at pumpen sidder ikke centreret på spanden, dvs. at du kan
dreje pumpen, så dens vippepunkt på pumpen sidder længere inde, derved får
du dem til at kunne være der!!! Mit er ca. 63cm i højden, under akv.
Håber at du kan bruge mine erfaringer.
MVH
Henrik