hjælp til netværk med 2 pc'er
Fra : Fidelihut

Dato : 29-01-03 09:46

Hej jeg har 2 pc'er som er koblet sammen via en 5 port switch, begge
maskiner har adgang til internettet (adsl modemet er tilsluttet til
switchen) men jeg kan ikke få maskinerne til at finde hinanden.
Begge maskiner kan kun se sig selv, nogen der kan hjælpe her??

Den ene kører w98 den anden w2000, bruger det samme navn på begge maskiner
workgroup... har sat den til selv at hente ip.
Det har virket men er bare uden at der er foretaget noget holdt op med at
virke...

Ronny

Fra : jens

Dato : 29-01-03 10:25

"Fidelihut" <macaw@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> workgroup... har sat den til selv at hente ip.
> Det har virket men er bare uden at der er foretaget noget holdt op med at

Hvad er ipèrne på dem.......
Når du kun har en switch imellem er det ydbydderens dhcp der leverer ipèr og
de er sikkert ikke på samme subnet

mvh Jens

Fra : Jensn

Dato : 29-01-03 10:35

> [...]
> workgroup... har sat den til selv at hente ip.
> Det har virket men er bare uden at der er foretaget noget holdt op med at

Hej

Du bliver nødt til at sætte en router på

Når du kører direkte igennem switchen - så får du tildelt I.P. adresser
fra din udbyder og de ligger sikkert ikke i samme adresseområde

Hvis du sætter en router på, så vil dine PC'er typisk komme til at hedde
f.eks. 192.168.1.6 og 192.168.1.7 i subdomæne 255.255.255.0

Og så skulle dine pc'er kunne se hinanden så du kan dele filer og printere

En router koster typisk fra 5-600,- og opefter - Eksempelvis en LevelOne
FBR-1402TX

http://www.level1-netsolutions.de

Mvh.
Jensn

Fra : Per N

Dato : 29-01-03 10:44

On Wed, 29 Jan 2003 10:35:18 +0100, "Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote:

>Du bliver nødt til at sætte en router på
>
>Når du kører direkte igennem switchen - så får du tildelt I.P. adresser
>fra din udbyder og de ligger sikkert ikke i samme adresseområde

man kan altså også bare nøjes med at oprette et ekstra
sæt IP addresser på de to maskiner. Det er gratis og
tager 5 minutter.

Opskriften på hvordan det gøres blev postet for mindre
end 24 timer siden her i gruppen.

PN

Fra : jens

Dato : 29-01-03 11:16

"Per N" <nospam@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sæt IP addresser på de to maskiner. Det er gratis og
> tager 5 minutter.
>
> Opskriften på hvordan det gøres blev postet for mindre

Det er efter min mening en uholdbar løsning.

mvh Jens

Fra : Per N

Dato : 29-01-03 11:44

On Wed, 29 Jan 2003 11:15:50 +0100, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>Det er efter min mening en uholdbar løsning.

Gider du uddybe det ?

For det kører altså fint her og har gjort det i
flere måneder.

mvh Per

Fra : jens

Dato : 29-01-03 12:22

> Gider du uddybe det ?
>
> For det kører altså fint her og har gjort det i
> flere måneder.

Hvilken firewall bruger du ?
Har du styr på hvilke ipèr der sender informationer hvorhen ?

Der er RIP i XP, så den kan delv finde en route fra din lan ip til nettet og
en software wall tager for det meste kun højde for en ip pr pc.

Flere ipèr giver mere trafik som igen belaster en softwall, og dermed din/e
pc/er.
Prøv i dos at se hvad der er af åbne porte med :
"netstat -an", eller "route print"...........

mvh Jens

Fra : Kate

Dato : 08-02-03 23:12

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in news:b18dha$15uc$1@news.net.uni-
c.dk:

> Prøv i dos at se hvad der er af åbne porte med :
> "netstat -an", eller "route print"...........

Hvad kan man bruge det til?

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : jens

Dato : 29-01-03 11:13

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En router koster typisk fra 5-600,- og opefter - Eksempelvis en LevelOne
> FBR-1402TX
>
> http://www.level1-netsolutions.de

En router er den bedste måde ja, og den Level One er ret god, men kig lige
på FBR-1403-TX, den har en printer server indbygget.... ¨....også.

Mvh Jens Som har kørt sin DI604 i sænk .......Igen.

Fra : J.F.K

Dato : 30-01-03 10:54

er der nogen som har et link til en dansk forhandler af den Levelone router!

mvh. John

Fra : jens

Dato : 31-01-03 01:18

"J.F.K" <majofl@ft.dk> skrev i en meddelelse
> er der nogen som har et link til en dansk forhandler af den Levelone
router!

> mvh. John

ÆÆhh det ligger lidt tungt med det link.
Der er rigtig mange der handler med Level One, stort set alle mindre og
større lokale compc butikker, i Vejle kan nævnes TDCbutikken, Merlin, Bilka,
SCI data, .......

Level One er de mørke blå kasser man ser alle stedder, men om de lige har
den router er så ikke til at vide.

Igen i Vejle er der med sikker hed 2 der har dem, den ene er SCI data (
www.scidata.dk ), de står bare ikke i prislisten da det er en ret ny model.

Men husk det nu FBR1403 tx er med printserver det er 1402 tx ikke.

mvh Jens som er ret fornøjet med en FBR 1403 TX.