VideoCD
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 08-03-03 17:16

Hej alle

Kan jeg arkiver film klippet i iMovie i VideoCD-formatet?

Hvis ikke - findes software mulighed herfor?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-03-03 13:15

Martin Ammentorp <ammentorp@get2net.dk> wrote:

> Hej alle
>
> Kan jeg arkiver film klippet i iMovie i VideoCD-formatet?
>
> Hvis ikke - findes software mulighed herfor?

Jeg har tidligere lavet en SuperVCD ud fra et iMovie projekt, så det er
bestemt muligt.

Jeg valgte at eksportere hele filmen i fuld DV kvalitet, så jeg endte op
med en stor .mov film. Den hev jeg ind i MissingMpegTools, hvor jeg
skabte de nødvendige filer, som til sidst kan brændes med Toast eller
MissingMediaBurner. Måske Disk Copy også kan klare det, det ved jeg
ikke.

Du kan finde programmet og instruktioner her:

http://homepage.mac.com/rnc/

Programmerne er lidt nørdede, men de fungere for det meste ret godt.

Ovenstående metode kan bruges til at lave en SVCD, men hvis du er
tilfreds med VCD - som er MEGET dårligere - så kan Toast klare hele
jobbet. Bare vælg Video CD og træk filen over i Toast.

--
Mvh.
René Frej Nielsen