Ny Apple tradein kampagne
Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 06-03-03 23:03

Indlever din gl. iMac og få rabat på en ny!

http://www.apple.com/dk/hotnews/tradein/changelist.html

--
cordial regards, Peter +45 5192 3981
http://titancity.com/articles/religions.html

http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen i DK

Fra : Jens Find

Dato : 07-03-03 07:54

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Indlever din gl. iMac og få rabat på en ny!
>
> http://www.apple.com/dk/hotnews/tradein/changelist.html

Jeg er ikke imponeret over indbytningspriserne.
Hvad synes I andre?

Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Christian Bech

Dato : 07-03-03 09:00

spam@finds.dk (Jens Find) skrev:

>Jeg er ikke imponeret over indbytningspriserne.
>Hvad synes I andre?

Jeg synes det er pudsigt, at min 233 åbenbart ikke er en iMac
alligevel. Mon det er pga. blæserstøjen, at Apple ikke vil have den
tilbage?

Og ja, priserne er ikke imponerende, det kan vist bedre betale sig at
sælge maskinen fremfor at bytte den ind hos Apple. Jeg vil i hvert
fald godt give mere end 2000 for en DV+.
--
Christian

"jeg kender en der er medlem af Harry Krisna"
- Chokmah Mogensen

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 07-03-03 11:38

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Og ja, priserne er ikke imponerende, det kan vist bedre betale sig at
> sælge maskinen fremfor at bytte den ind hos Apple. Jeg vil i hvert
> fald godt give mere end 2000 for en DV+.

Enig.

Fra : Christian Bech

Dato : 07-03-03 14:04

no_spam@invalid_email.com (3000 Peter Perlsø) skrev:

>Enig.

Hehe - du har jo også en til salg

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 07-03-03 17:22

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hehe - du har jo også en til salg

Ja, Hos Apple kan jeg få lidt over 2000 for den, høkjeste bud i
sagsgruppen er dog 1500 kr, så Apple giver vist meget for min maskine
end brugmarkedet!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-03-03 18:28

> [...]

> Ja, Hos Apple kan jeg få lidt over 2000 for den, høkjeste bud i
> sagsgruppen er dog 1500 kr, så Apple giver vist meget for min maskine

Det er jo en komplet idiotisk kampagne - det er faktisk at gøre grin med
kunderne. Alle de iMac'er som de gerne vil give penge for er ganske
velegnet til OS X, hvis de fyldes helt op med RAM.

Derimod ville de virkelig lave et hit, hvis de lavede noget tilsvarende
blot med alle de Mac'er som IKKE kører OS X.

Gad vide hvad de stiller op med alle de iMac'er, som de msåke får ind ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-03 18:54

> [...]
> blot med alle de Mac'er som IKKE kører OS X.
>
> Gad vide hvad de stiller op med alle de iMac'er, som de msåke får ind ?

Hæ, ja så kunne de få alle mine LC´ere og Machintosh II´ere og hvad véd
jeg - jeg fik forresten et eksemplar med af den II´er, der blev bestilt
til den amerikanske regering i 90´erne - den hedder Machintosh IIfx -
den skulle bare have et batteri, så kørte den
Morten
P.S.
Gad vide hvad de stiller op med alle de iMac'er, som de msåke får ind ?

Jeg tror de destruerer dem - der er for stor brugtværdi i Machintosh -
det er ikke godt for cachflow´et - ligesom med Volvo i sin tid - de
holder for længe.......
M.

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 07-03-03 21:28

In article <1frgs9p.vjcw1p96lhugN%mortenlind@mac.com>, Morten Lind wrote:

> [...]
> til den amerikanske regering i 90´erne - den hedder Machintosh IIfx -
> den skulle bare have et batteri, så kørte den

Den er lynende hurtig. Blev annonceret til at være så hurtig
at den kunne løbe gennem en uendelig løkke på 30 sekunder :)

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 07-03-03 22:47

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> - jeg fik forresten et eksemplar med af den II´er, der blev bestilt
> til den amerikanske regering i 90´erne - den hedder Machintosh IIfx -
> den skulle bare have et batteri, så kørte den

Hvor hittde du den??? Og der var vel ikke noget sjovt på disken? ,-)

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Morten Lind

Dato : 08-03-03 17:28

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Morten

> Hvor hittde du den??? Og der var vel ikke noget sjovt på disken? ,-)
>
> /Sebastian

Hej Seb/
Hvad mener du med sjov........jeg har den ikke fra Amerika, hvis det var
dét, du mente

For at gøre en lang historie kort - det er jeg ikke så god til - har jeg
fået en skoles aflagte - MEGET aflagte - Mac´er, og jeg er igang med at
teste dem.....

Nogle har jeg lovet MacMuseum i Århus - resten må vi snakke om

Jeg skal have lånt et kamera - så tager jeg billeder af det hele -
lægger dem ud, og så må vi se, hvad det er for noget.

Der er nemlig også en masse kort - helt ubrugte - og en masse skærme -
kabler, scanner, printere og kasser med rod - underlige disketter på
størrelse med en singleplade?

Men det kommer ud hér - eller på marked?
M.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-03-03 00:15

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Nogle har jeg lovet MacMuseum i Århus - resten må vi snakke om

Ja, da. Det lyder som et herligt stumpemarked, du der har fået fingrene
i.
Og jeg vil lige fastslå, at jeg ikke er "Macmuseum i Århus" - selvom min
kone en gang imellem skælder lidt ud over alle de stumper, der har
samlet sig i kælderen og under min seng

> Jeg skal have lånt et kamera - så tager jeg billeder af det hele -
> lægger dem ud, og så må vi se, hvad det er for noget.

Er du selv Århusbaseret, Morten? Så kunne vi nok finde ud af det med et
kamera (USB digitalt) - som jeg iøvrigt selv har til låns.

> Der er nemlig også en masse kort - helt ubrugte - og en masse skærme -
> kabler, scanner, printere og kasser med rod - underlige disketter på
> størrelse med en singleplade?

Det lyder som: Mums* (men sig det ikke videre til min kone)

*min overstrømmende begejstring var vist lidt svær at skjule, ikke?
Lidt stumper står man vel altid og mangler

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-03 16:36

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> *min overstrømmende begejstring var vist lidt svær at skjule, ikke?
> Lidt stumper står man vel altid og mangler

Hæ, hæ, Mich. Jeg skal nok tie.....(kender det selv)..."Hvad er nu DET
for en TINGEST?"

Næ, Århus er ikke mit territorium, og jeg kan godt låne et
kamera....Gladsaxe, nord for København

M.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 09-03-03 15:03

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:
[snip mit indlæg]>

> Hej Seb/
> Hvad mener du med sjov........jeg har den ikke fra Amerika, hvis det var
> dét, du mente

Det var det

> [...]
> teste dem.....
>
> Nogle har jeg lovet MacMuseum i Århus - resten må vi snakke om

Dem glæder jeg mig til at se, da macmuseum.dk primært er mig og Lars
Graulund.

> [...]
>
> Der er nemlig også en masse kort - helt ubrugte - og en masse skærme -
> kabler, scanner, printere og kasser med rod - underlige disketter på

Det skulle vel aldrig være MO-diske [opto-magnetiske], står der noget om
størrelse? 1.3 GB, for de store fordelt på to sider!
Jeg har et drev, der kan læse dem.

> Men det kommer ud hér - eller på marked?
> M.

Bliver sjovt ,-)

/Seb

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-03 16:47

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Hej Morten

> Dem glæder jeg mig til at se, da macmuseum.dk primært er mig og Lars
> Graulund.

Øhh......Hvor mange er I om det, deroppe - jeg har talt med en, der
hedder Jens Hoffmann - (sådan cirka)

Er han med i dit & Lars´ ?

Nu forstår jeg ikke en s...

> Det skulle vel aldrig være MO-diske [opto-magnetiske], står der noget om
> størrelse? 1.3 GB, for de store fordelt på to sider!
> Jeg har et drev, der kan læse dem.

Hmm.....det véd jeg ikke?

> Bliver sjovt ,-)

Yes, boss
Men det bliver hverken idag eller imorgen.....jeg har allieret mig med
Erik, der lægger gamle styresystemer på min server, som jeg skal kopiere
- så skal maskinerne testes - Og alle de Mac II´ere i alle mulige
versioner - de er f....... skruet godt sammen - og de fleste skal ha´
nyt batteri og de sekshundrede kroner har jeg ikke, så jeg bytter rundt
og rundt.

Og ja - et batteri koster 99,- + moms og jeg skal bruge seks....et par
af maskinerne har TO batterier, véd du hvorfor?

M.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 09-03-03 17:20

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

[snip]

> Øhh......Hvor mange er I om det, deroppe - jeg har talt med en, der
> hedder Jens Hoffmann - (sådan cirka)

Det er to forskellige, Jens ville ikke være med i www.macmuseum.dk, da
Lars forslog ham det på macøstjyllands stiftende møde.

> Er han med i dit & Lars´ ?

Nej.

Så vi er sikkert også interesserede i nogle af dem

> Nu forstår jeg ikke en s...

Nåh noget forstår du sikkert ,-)

> Hmm.....det véd jeg ikke?

Du kunne stikke én til min moder, som skal herover i slutningen af
måneden, så skal jeg se på den.

> [...]
> versioner - de er f....... skruet godt sammen - og de fleste skal ha´
> nyt batteri og de sekshundrede kroner har jeg ikke, så jeg bytter rundt

I Århus Radiolager er de da biligere.

> Og ja - et batteri koster 99,- + moms og jeg skal bruge seks....et par
> af maskinerne har TO batterier, véd du hvorfor?

Er det sådan nogle 3.6 Volts? Ellers aner jeg det ikke, kunne du ikke
sende mig en mail off-list, og så skrive hvilke maskiner, det er, så
skal jeg se i Apple Spec.

/Seb

Fra : Morten Lind

Dato : 09-03-03 17:51

> Er det sådan nogle 3.6 Volts? Ellers aner jeg det ikke, kunne du ikke
> sende mig en mail off-list, og så skrive hvilke maskiner, det er, så
> skal jeg se i Apple Spec.
>
> /Seb
OK

Morten

Fra : Peter Kiil

Dato : 07-03-03 20:47

in article 1frgr5f.kd9kz2ec5pjlN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 07/03/03 18:27:

> Det er jo en komplet idiotisk kampagne - det er faktisk at gøre grin med
> kunderne. Alle de iMac'er som de gerne vil give penge for er ganske
> velegnet til OS X, hvis de fyldes helt op med RAM.

Det er muligt at Hr. og Fru. Småsparer synes det er at gøre grin med deres,
i sin tid, dyrt indkøbte mac, men i de virksomheder hvor de har stået i 3-4
år og er afskrevet er det ofte en kærkommen lejlighed til at komme af med
bedaget hardware uden at skulle give nogen form for garanti, eller have bøvl
med prutten om pris og forsendelse og den slags. Det vælter som regel ind
med maskiner når Apple har Trade-in kanpagner og det skal det nok også gøre
nu. Og de er altså ikke specielt velegnede sammenlignet med nye iMac'er.

> Derimod ville de virkelig lave et hit, hvis de lavede noget tilsvarende
> blot med alle de Mac'er som IKKE kører OS X.

Det var der for mindre end 6 mdr. siden med alle PowerMac fra 6100-9600 +
Beige G3.

> Gad vide hvad de stiller op med alle de iMac'er, som de msåke får ind ?

Ved sidste kampagne med PowerMac'er blev de destrueret.

--
/peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-03-03 20:55

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1frgr5f.kd9kz2ec5pjlN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Ved sidste kampagne med PowerMac'er blev de destrueret.

Jeg læste et sted, det kan have været i Mediamacs forum, at de skulle
sendes til Sverige og bruges der. Derfor skal de fungere og være med
tastatur og mus. Ved den foregående kampagne blev de ganske rigtigt
destrueret, efter hvad jeg har hørt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 09-03-03 00:15

> Jeg læste et sted, det kan have været i Mediamacs forum, at de skulle
> sendes til Sverige og bruges der. Derfor skal de fungere og være med
> tastatur og mus.

Ja, ja, men svenskere er jo også sådan nogle folk, der må nøjes med
Pripps Mellanöl

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-03-03 00:19

Mich. Ottosen <mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk> wrote:

> Ja, ja, men svenskere er jo også sådan nogle folk, der må nøjes med
> Pripps Mellanöl

Til gengæld plejer de at være ret ivrige Mac-brugere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-03-03 10:09

> Til gengæld plejer de at være ret ivrige Mac-brugere.

--Håber sgu' ikke der er en sammenhæng

venlig hilsen

Martin
(har datter i Sverige - hun + samlever er macbrugere...)
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 08-03-03 18:22

> [...]

> Ja, Hos Apple kan jeg få lidt over 2000 for den, høkjeste bud i
> sagsgruppen er dog 1500 kr, så Apple giver vist meget for min maskine

Jeg satte for 2 uger siden min gamle iMac rev. B til salg for 1500.
Første bud kom indenfor få minutter, og jeg fik i alt 4 interesserede
købere til den pris.

Så både Apples priser, og din oplevelse på usenet virker lave på mig.
Har du prøvet nogle andre kanaler, f.eks. den blå avis eller mediamacs
marked?

/hc