T68i synkronisering med iSync
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-03-03 18:36

Hejsa,

Jeg har lige fået mig en Sony Ericsson T68i mobiltelefon, som jeg har
forsøgt at synce med min Mac's adressebog. De syncede godt nok, men
efter endt arbejde er over halvdelen af mine kontakter forsvundet!

Mobiltelefonen var tom ved start af synkroniseringen, og jeg havde lige
ryddet pænt op i min adressebog på Mac'en, så alle data var helt i
orden. Det er mig en gåde, hvorfor den har slette over halvdelen!

Der indgik også en Palm i synkroniseringen og den har fået de samme
kontakter som Mac'en. I mobiltelefonen er der kun 3 kontakter!

Hvad f%&* sker der? Er der nogen der har oplevet noget lignende?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-03-03 19:22

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> kontakter som Mac'en. I mobiltelefonen er der kun 3 kontakter!
>
> Hvad f%&* sker der? Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Har generelt dårlige erfaringer med 3-parts-synk, dvs. hvis både Palm
Desktop og fx. OE skal have kontakterne liggende. Ved ikke, om det er
det, du har gjort? Brug kun 1 desktop-program til hver funktion!

Fandt i øvrigt ud af at 'snyde' iSync - den vil gerne overtage kalender,
adressebog og opgaver (men ikke noter) fra Palm Desktop. Jeg har indtil
videre holdt ved Palm til kalender og opgaver, men vil gerne bruge
Apples adressebog; det krævede lidt massage af conduit'erne

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-03-03 19:49

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Har generelt dårlige erfaringer med 3-parts-synk, dvs. hvis både Palm
> Desktop og fx. OE skal have kontakterne liggende. Ved ikke, om det er
> det, du har gjort? Brug kun 1 desktop-program til hver funktion!

Der synces til iCal, Adressebog, Palm og T68i, så det burde funke. Jeg
bruger ikke Palm's egen software.

Jeg er lige ved at genopbygge min kontaktliste, men det er bare ikke
alle jeg kan huske. Pokkers... Nu fungerer sync ellers fint!

> [...]
> videre holdt ved Palm til kalender og opgaver, men vil gerne bruge
> Apples adressebog; det krævede lidt massage af conduit'erne

Jeg vil gerne holde det hele i Apple's programmer, da de er fint
integreret med systemet og kan det jeg skal bruge. Jeg forventer så
også, at det kører gnidningsfrit, hvilket ikke ligefrem altid er
tilfældet.

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 05-03-03 22:15

On 05/03/03 18:35, in article 1frd26p.1ax562q1iti2lcN%spam02@tdcadsl.dk,
> [...]

> kontakter som Mac'en. I mobiltelefonen er der kun 3 kontakter!
>
> Hvad f%&* sker der? Er der nogen der har oplevet noget lignende?
Hej René

Ja, jeg har faktisk det samme problem. Heldigvis lå alle mine kontakter
stadig palm desktop adressebogen.

Måske skyldes problemet at jeg synkroniserede mac´en med T68I´eren og en
palm samtidig. Vil prøve kun at synkroniserer palm med mac´en (iSync) senere
idag.

MVH

Tommy

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 05-03-03 23:11

On 05/03/03 22:14, in article BA8C275B.AAFE%bernholm@adslhome.dk, "Tommy
Bernholm" <bernholm@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> palm samtidig. Vil prøve kun at synkroniserer palm med mac´en (iSync) senere

Hej

Der er meget stor forskel i iSync om man vælger synkronisering eller
krydser af i feltet ud for langsom synkronisering. Den sidste er grundigerer
og tilsyneladende bedre, ihvertilfald i mit tilfælde. Jeg kunne ikke forstå
hvorfor adressebogen ikke blev opdateret med alle mine adresser fra palm
´en, men det blev den ved langsom synkronisering (findes i iSync ved at
klikke på den enhed der skal synkroniseres, her f.eks palm).

MVH

Tommy

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-03-03 00:13

> [...]

> adresser fra palm'en, men det blev den ved langsom synkronisering (findes
> i iSync ved at klikke på den enhed der skal synkroniseres, her f.eks

Hvor indstiller man det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 06-03-03 10:20

On 06/03/03 0:13, in article 1frdhhp.4x13pp1w4ec9N%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> Hvor indstiller man det?

Hej Henrik

Når du åbner iSync kommer der et vindue frem i børste stållook, hvor der er
ikoner af .imac, og evt. din telefon og palm. Klik på ikonet for palm´en
f.eks. og en rullemenu kommer frem. I denne menu har du valget mellem bla.
langsom sync eller ej.

MVH

Tommy

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 06-03-03 11:23

Tommy Bernholm <tommy.bernholm@dpcweb.dk> wrote:

> [...]
[...]
Selv uden 'langsom' går iSync da _vildt_ langsomt!

I iSync-hovedvinduet har jeg:
..mac-ikonet, hvor alle hakker er fjernet;
Min Palm-enhed, Jens, hvor der kun er hak i adresser;
og så til højre, selvf. 'Synk nu' knappen.

Adresse-synk virker fint, men hele iSync-processen tager lige så lang
tid som den øvrige HotSync-proces! - Endda med kun 1 adresseændring!

Nogen, der har erfaring med avanceret synk ml. iCal og Palm:
-énvejssynk
-flere kalendere (flere lag) i iCal over i en Palm

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-03-03 14:45

Jens Rasmussen <Jens.Rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Nogen, der har erfaring med avanceret synk ml. iCal og Palm:
> -énvejssynk
> -flere kalendere (flere lag) i iCal over i en Palm

Min kone og jeg har hver en Palm. Vi synkroniserer med iCal via iSync.
Vi har fem kalendere i iCal. De tre er fælles og synkroniseres med begge
Palm, og så har vi hver en privat kalender, der synkroniseres mellem
iCal og vores egen Palm. Aftaler, der skrives på en Palm, kommer ind i
iCal under den private kalender, der hører til den Palm. Er emnet
fælles, laver jeg tilhørsforholdet om i iCal. Palm kan ikke skelne
mellem emner fra forskellige kalendere. Da iSync så skal holde rede på
det, kan jeg sådan set godt forstå, at det tager nogen tid at
synkronisere. Og vi har ikke stillet den til langsom.
Det fungerer generelt fint. Der kan være aftaler, der forvirrer
iSync, så en aftale f.eks. står dobbelt. Evt. kan der være to versioner,
der tilhører hver sin kalender. Men jeg har ikke været ude for, at
aftaler forsvinder eller andet alvorligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-03-03 23:18

> [...]

> palm samtidig. Vil prøve kun at synkroniserer palm med mac´en (iSync) senere

Det var også der det gik galt for mig. Nu virker det hele godt nok fint,
så jeg finder nok aldrig ud af, hvad der gik galt.