Vedhæftede jpg'er i mail
Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 05-03-03 10:27

Når jeg vedhæfter en jpg i 10.2.4's mailprogram, bider programmet
billedfilen over i to jpg'er. Den ene kan læses den anden har e "invalid
JPEG marker type", siger Photoshop. Det er jo også forvirrende for
modtageren.

Jeg har ledt efter problemet i "discussions" hos Apple. Andre har
tilsyneladende samme problem, men jeg kan ikke finde en løsning på
problemet.

--
Venlig hilsen

Niels Chr. Bøgh

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-03-03 20:45

Niels Chr. Bøgh <dtp@FJERNdtpkurser.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har ledt efter problemet i "discussions" hos Apple. Andre har
> tilsyneladende samme problem, men jeg kan ikke finde en løsning på

Det er resourcedelen af billedet som giver knas i den anden ende. Ikke
alle mailklienter kan finde ud at håndtere disse. På PC'er bør
resourcedelen ignoreses. Sender du ofte billeder til PC brugere kan du
evt selv fjerne resourcedelen forinden.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 06-03-03 14:42

Tak, men hvordan fjerner man selv resourcedelen forinden?

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-03-03 17:46

Niels Chr. Bøgh <dtp@FJERNdtpkurser.dk> wrote:

> Tak, men hvordan fjerner man selv resourcedelen forinden?

Der findes utallige programmer som kan dette. Selv bruger jeg
GrimRipperCM i Mac OS X.

<http://free.abracode.com/cmworkshop/grim_ripper.html>

Men som dimsspanden antyder bliver man ikke fri for resource
indkodningen i Apples Mail program alligevel.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-03 18:30

> [...]
>
> Men som dimsspanden antyder bliver man ikke fri for resource
> indkodningen i Apples Mail program alligevel.

*LOL*
M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-03 14:55

> [...]
> alle mailklienter kan finde ud at håndtere disse. På PC'er bør
> resourcedelen ignoreses. Sender du ofte billeder til PC brugere kan du

Hvordan gør man det, Michael?
M.

Fra : Bitbucket

Dato : 06-03-03 15:08

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hvordan gør man det, Michael?
> M.

Nu vil man i Mails' AppleDouble format, (som er et Base 64/MIME format
hvor data-og resourcegren indkodes seperat)altid have en resourcegren
med , der vil altid være Finder Flags. Ellers kan man bruge
GraphicConverter til at slette resourcegrenen.

Brug i stedet Entourage eller Eudora, de kan sende i Base 64 uden
resourcegren.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 06-03-03 19:40

Jeg har på vegne af et ældre ægtepar købt en iMac. Jeg sagde til dem, at det
var meget mere intlligent og brugervenligt end Windows.

Er konklusionen, at de med det indbyggede mail-program alligevel ikke kan
sende billeder uden at slette ressourcegrene og andre tekniske
spidsfindigheder? Hjælp, jeg bliver til grin!

Niels

Fra : Morten Lind

Dato : 06-03-03 19:51

> [...]

> sende billeder uden at slette ressourcegrene og andre tekniske
> spidsfindigheder? Hjælp, jeg bliver til grin!

Nej, Niels....jeg sender masser af billeder til PC-folk, og min mail har
en signatur som er en .jpeg, og der har aldrig været noget. De vises i
modtagernes postprogrammer fint og som de skal, nøjagtig som jeg i Mail
ser deres billeder i tekstfeltet.
Hej fra
Morten