mailserver
Fra : David Blangstrup

Dato : 04-03-03 19:03

Hvis jeg vil køre min egen mailserver i Jaguar, hvad er så den bedste
løsning?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 04-03-03 21:27

http://www.bombich.com/mactips/sendmail.html

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-03-03 09:07

On Tue, 4 Mar 2003 21:26:55 +0100, Ole Guldberg Jensen wrote
(in message <3e650c10$0$31951$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>):

> http://www.bombich.com/mactips/sendmail.html

Tak. Desværre er informationerne der forældede, StartUp for Sendmail er for
Mac OS X 10.1.5 og virker ikke i 10.2.4

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 07-03-03 09:28

David Blangstrup wrote:
> Tak. Desværre er informationerne der forældede, StartUp for Sendmail er for
> Mac OS X 10.1.5 og virker ikke i 10.2.4

Disse to links fortæller nok det mest nødvendige om SendMail og hvordan
du får den til at køre
http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002/08/23/jaguar_server.html
http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2002/09/10/sendmail.html

Selvom forfatteren i den anden artikel går væk fra løsningen i mht
gruppe-skrivbare mapper, så har jeg for at få det til at virke været nød
til at bruge begge løsninger. Endvidere, så skal du sætte SendMail op så
den tillader routing fra 127.0.0.1 for at kunne sende email.

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-03-03 13:41

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk> writes:

> http://www.bombich.com/mactips/sendmail.html

Sendmail er ikke just kendt for at være verdens mest sikre mailserver
(for nu at sige det pænt). Gå efter qmail eller postfix. Jeg mener der
er danske beskrivelser af opsætning m.v. i SSLUGS bogserie.

-j

--
Så er det officielt: Der er en unge på vej!
Estimated time of arrival: Medio september 2003

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-03-03 14:56

On Wed, 5 Mar 2003 13:40:50 +0100, Janus Sandsgaard wrote
(in message <m2heai0ywd.fsf@sputnik.janus.dk>):

> [...]
> (for nu at sige det pænt). Gå efter qmail eller postfix. Jeg mener der
> er danske beskrivelser af opsætning m.v. i SSLUGS bogserie.

ja, tak, jeg har kigget på begge to, men det er desværre alt for indviklet
for mig. Developer tools, kompilere etcetera. Og pMachine bruger Sendmail...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-03-03 19:08

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> ja, tak, jeg har kigget på begge to, men det er desværre alt for
> indviklet for mig. Developer tools, kompilere etcetera. Og pMachine
> bruger Sendmail...

Kan man ikke hente postfix over Fink?

-j

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-03-03 20:52

In dk.edb.mac, Janus Sandsgaard wrote:

> Kan man ikke hente postfix over Fink?

Joda...

% fink list | grep -i postfix
postfix 20021115-1    Mail transfer agent that's fast and secure
postfix-release 1.1.12-1 Mail transfer agent that's fast and secure
webmin-postfix 1.050-1 Webmin module: Postfix Configuration

   AHHH. Donuts. . . What can't they do. -- H. Simpson

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 05-03-03 21:13

Jonas Voss <voss@null.dk> writes:

> Joda...

Så er der vej vejledning her:

<http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/e-post-server.html#POSTFIX>

-j

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-03-03 21:18

On Wed, 5 Mar 2003 21:13:10 +0100, Janus Sandsgaard wrote
(in message <m27kbdd12h.fsf@sputnik.janus.dk>):

> <http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/e-post-server.html#POSTFIX>

Er det nørdu-kinesisk, I snakker - og de snakker der?

Fra : Tue Dissing

Dato : 05-03-03 22:33

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Kan man ikke hente postfix over Fink?
>
> -j

Jo det er muligt.

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-03-03 11:45

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvis jeg vil køre min egen mailserver i Jaguar, hvad er så den bedste
> løsning?

Hvis du gider at betale for den synes jeg 4D mail er en rigtig lækker
løsning. Du kan sætte den op på 5 min og administrere den uden at skulle
læse 4000 siders dokumentation og rode med terminal mv.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Henrik

Dato : 05-03-03 21:08

On 04/03/03 19:02, in article
0001HW.BA8AA8C6003F21CAF0080600@news.cybercity.dk, "David Blangstrup"
<firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvis jeg vil køre min egen mailserver i Jaguar, hvad er så den bedste
> løsning?

Der er en del forskellige open source emner. Flere er nævnt allerede.

På tirsdag d. 11/3 kommer FirstClass 7.1 til Mac OS X og så bliver verden et
bedre sted...

Jeg mener du kan downloade en gratis 5-bruger. Der er et suverænt stykke
software, som er meget mere end en mailserver, og måske lidt overkill til
privat-behov. Men det afholder nu ikke mig fra at sidde og vente ved
downloadknappen...

Se www.centrinity.com

Herlige hilsner,
Henrik.