/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Mail tillader spam
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-03-03 11:16

Jeg fik engang at vide her i grupppen, at Mail bliver ved med at lære,
hvilke afsendere der sender spam, selv om man har slået indlæringsmodus
fra.
På det seneste er det pludselig begyndt at vælte ind med spam,
som Mail ikke fanger. Det gik ellers så fint. Jeg markerer dem som spam,
men jeg synes ikke, Mail lærer ret meget af det. Eller også er spammerne
blevet dygtigere. Det værste er, at det nærmest er hård porno. Enkelte
e-mail indeholder i hvert fald nogle meget pornografiske billeder. Jeg
forstår slet ikke, hvor det kommer fra, for jeg færdes ikke på
pornosider. Måske gør computeren det selv, når jeg ikke bruger den. I så
fald må det jo være en han
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

 
 
Jens Find (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Find


Dato : 02-03-03 11:49

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Jeg fik engang at vide her i grupppen, at Mail bliver ved med at lære,
> hvilke afsendere der sender spam, selv om man har slået indlæringsmodus
> fra.

Jeg finder det ikke indlysende, at den lærer noget som helst

> På det seneste er det pludselig begyndt at vælte ind med spam,
> som Mail ikke fanger. Det gik ellers så fint. Jeg markerer dem som spam,
> men jeg synes ikke, Mail lærer ret meget af det. Eller også er spammerne
> blevet dygtigere.

For mig ser det ud til, at blot afsenderadressen er ny, vurderes mailen
ikke som reklame - uanset, at mails med identisk indhold er
kategoriseret tidligere.

> Det værste er, at det nærmest er hård porno. Enkelte
> e-mail indeholder i hvert fald nogle meget pornografiske billeder. Jeg
> forstår slet ikke, hvor det kommer fra, for jeg færdes ikke på
> pornosider. Måske gør computeren det selv, når jeg ikke bruger den. I så
> fald må det jo være en han

Er kønstesten begrundet i tilbøjeligheden til pornografiske billeder -
eller evnen til at handle selvstændigt?

Jens

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on Usenet and in e-mail?

Henrik Münster (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-03-03 12:44

Jens Find <spam@finds.dk> wrote:

> For mig ser det ud til, at blot afsenderadressen er ny, vurderes mailen
> ikke som reklame - uanset, at mails med identisk indhold er
> kategoriseret tidligere.

Jeg tror da, den er lidt mere intelligent end som så. Spamfilteret har
virket fint et stykke tid, men den sidste uge er det begyndt at vælte
ind med spam, som det ikke fanger.

> Er kønstesten begrundet i tilbøjeligheden til pornografiske billeder -
> eller evnen til at handle selvstændigt?

Det førstnævnte. Billederne viser ofte kvinder i noget nedværdigende
situationer. Jeg synes godt nok, det er lidt skrapt, at de ligefrem
sender billeder. Men det skyldes jo den teknologiske udvikling med
hurtige forbindelser. Så gør det ikke så meget, at man sender HTML og
billeder med e-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Povl H. Pedersen (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 02-03-03 13:44

In article <1fr71qq.1y4ln8d13l8nonN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster wrote:
> Jens Find <spam@finds.dk> wrote:
>
>> For mig ser det ud til, at blot afsenderadressen er ny, vurderes mailen
>> ikke som reklame - uanset, at mails med identisk indhold er
>> kategoriseret tidligere.
>
> Jeg tror da, den er lidt mere intelligent end som så. Spamfilteret har
> virket fint et stykke tid, men den sidste uge er det begyndt at vælte
> ind med spam, som det ikke fanger.
>
>> Er kønstesten begrundet i tilbøjeligheden til pornografiske billeder -
>> eller evnen til at handle selvstændigt?
>
> Det førstnævnte. Billederne viser ofte kvinder i noget nedværdigende
> situationer. Jeg synes godt nok, det er lidt skrapt, at de ligefrem
> sender billeder. Men det skyldes jo den teknologiske udvikling med
> hurtige forbindelser. Så gør det ikke så meget, at man sender HTML og
> billeder med e-mail.

De sender ikke billederne, de linker til dem. Det betyder at når
du åbner e-mailen, så følger din mail adresse med når du henter
billedet, og dermed er dens funktionalitet bekræftet, og din e-mail
adresse kan så sælges videre.

Der er en idiot der tror min honeypot er et åbent relæ, så han
har siden i går foodret mig med over 30000 spams han håber jeg
vil sende videre.

Disse spams indeholder i mange tilfælde tekst og links til
en side hvor man kan melde sig ud (=melde sig til rigtigt meget).
Den største handelsvare blandt spammere er e-mail adresser.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Niels Ebbesen (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 02-03-03 11:56


Henrik Münster wrote:
>
> .........cut......... Jeg forstår slet ikke, hvor det kommer fra,
> for jeg færdes ikke på pornosider. Måske gør computeren det selv,
> når jeg ikke bruger den. I så fald må det jo være en han


Jeg modtager også store mængder spam fra pornosites, og jeg
har aldrig brugt tid på at surfe på porno.

Det handler om, at du har eksponeret din e-mail adresse på
din hjemmeside og på UseNet, der er nemlig nogle der maskinelt
indsamler (høster) disse e-mail adresser og vidersælger dem.

Og din e-mail adresse er ganske givet havnet i en database,
med 400 mill. e-mail adresser, som sælges på CD-ROM for
30 - 40 US$.

Der er kun to løsninger:

1). - at du udskifter din e-mail, og at du holder den nye
adresse meget hemmelig, så du kun udleverer den til folk du
kan stole på, og som du gerne vil modtage e-mails fra.

2). - at du flytter dit domaine muenster.dk til en ISP, som
tilbyder en effektiv spam-filtrering på e-mails.

Jeg har selv valgt løsning 2, for jeg vil kæmpe for min ret
til at ha' en officiel e-mail adresse, og jeg ville normalt
modtage et sted mellem 50 og 100 spam-mail i døgnet, hvis de
ikke blev nakket af filteret på min mailserver.

Jeg får hostet min mailserver hos www.goldenplanet.dk - de
har mailhoteller med spam- og virusfilter til priser fra
78,- kr. pr. md., og det rigtig smarte er, at man bliver uaf-
hængig af ens ISP's SMTP-server, så man kan sende og modtage
e-mails med ens bærbare, fra en hvilken som helst forbindelse.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Martin Edlich (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 02-03-03 12:08

I <1fr6xt7.m3hgy41f208mmN%henrik@muenster.dk> ytrede Henrik_Münster:
> Det værste er, at det nærmest er hård porno. Enkelte
> e-mail indeholder i hvert fald nogle meget pornografiske billeder. Jeg
> forstår slet ikke, hvor det kommer fra, for jeg færdes ikke på
> pornosider. Måske gør computeren det selv, når jeg ikke bruger den. I
> så fald må det jo være en han

Det kunne jo også være fruen der smug-bruger din Mac.

David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 12:25

On Sun, 2 Mar 2003 11:15:56 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fr6xt7.m3hgy41f208mmN%henrik@muenster.dk>):

> Jeg fik engang at vide her i grupppen, at Mail bliver ved med at lære,
> hvilke afsendere der sender spam, selv om man har slået indlæringsmodus
> fra.
> På det seneste er det pludselig begyndt at vælte ind med spam,
> som Mail ikke fanger. Det gik ellers så fint. Jeg markerer dem som spam,
> men jeg synes ikke, Mail lærer ret meget af det. Eller også er spammerne
> blevet dygtigere. Det værste er, at det nærmest er hård porno. Enkelte
> e-mail indeholder i hvert fald nogle meget pornografiske billeder. Jeg
> forstår slet ikke, hvor det kommer fra, for jeg færdes ikke på
> pornosider. Måske gør computeren det selv, når jeg ikke bruger den. I så
> fald må det jo være en han
>

ja, der kommer nye bølger af spam. Mail lærer, ikke kun fra titlen, men også
fra indholdet. Når der kommer nyt spam som den ikke opfatter, klikker jeg på
spam-konvolutten, og den lærer så af det.
Udover ikke at skulle eksponere sin email på hjemmesider etc. skal du heller
ikke åbne spam for at se hvad det er, selvom du er nysgerrig. Du skal
også klikke preview vinduet væk når du får en spam og vælger den for at putte
den i filteret, eller åbner du den jo alligevel.
Jeg ved ikke, hvad der er med jeres Mail, min fungerer perfekt. Selvfølgelig
kommer der nye bølger af spam som Mail først skal identificere. It's an
ongoing war, derfor er Mail så fed!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Henrik Münster (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-03-03 12:44

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> ja, der kommer nye bølger af spam. Mail lærer, ikke kun fra titlen, men
> også fra indholdet. Når der kommer nyt spam som den ikke opfatter, klikker
> jeg på spam-konvolutten, og den lærer så af det.

Jeg håber, det passer. Jeg gør det på samme måde. Så håber jeg, den
lærer noget af det.

> Udover ikke at skulle eksponere sin email på hjemmesider etc. skal du
> heller ikke åbne spam for at se hvad det er, selvom du er nysgerrig.
> Du skal også klikke preview vinduet væk når du får en spam og vælger den
> for at putte den i filteret, eller åbner du den jo alligevel.

Kan de da se, om man har åbnet en e-mail?

> Jeg ved ikke, hvad der er med jeres Mail, min fungerer perfekt.
> Selvfølgelig kommer der nye bølger af spam som Mail først skal
> identificere. It's an ongoing war, derfor er Mail så fed!

Det er klart, at spam vil ændre sig over tiden. De bruger jo nye
afsenderadresser, og indholdet ændrer sig.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 13:36

On Sun, 2 Mar 2003 12:43:57 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fr71w4.mnzdnz1bfe0urN%henrik@muenster.dk>):

> Kan de da se, om man har åbnet en e-mail?

Ja. Hvis det er en html spam mail. Det var også derfor, at det undrede mig,
at du faktisk læste nogle af dem.


--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Morten Lind (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 02-03-03 14:05

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Sun, 2 Mar 2003 12:43:57 +0100, Henrik_Münster wrote
> (in message <1fr71w4.mnzdnz1bfe0urN%henrik@muenster.dk>):
>
> > Kan de da se, om man har åbnet en e-mail?
>
> Ja. Hvis det er en html spam mail. Det var også derfor, at det undrede mig,
> at du faktisk læste nogle af dem.

Jamen hov.....det er også eskaleret hér, på det seneste, dog uden
billeder......men hvad gør du, David - for at fortælle Mail, det er
spam, UDEN at markere e-mailen.....? Det forstod jeg ikke?

M.
--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz
[2000]

Martin Ammentorp (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 02-03-03 14:21

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> men hvad gør du, David - for at fortælle Mail, det er
> spam, UDEN at markere e-mailen.....? Det forstod jeg ikke?

Det spørger jeg også om - den mulighed jeg kan se, er at markere flere
mails og så markere som reklame - men det kræver der kommer flere på een
gang, og så "heldig" er jeg ikke altid.

Desuden kan jeg se, at Henrik Münsters emailadresse ikke er sløret i
beskederne her i gruppen....

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Henrik Münster (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-03-03 18:59

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Desuden kan jeg se, at Henrik Münsters emailadresse ikke er sløret i
> beskederne her i gruppen....

Nej, er du gal? Jeg får en masse gratis porno på den måde. Og konen kan
ikke engang skælde mig ud for det, for jeg kan jo ikke gøre for, at jeg
får spam.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 19:09

On Sun, 2 Mar 2003 18:58:32 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fr7ja1.r7rdn38co5odN%henrik@muenster.dk>):

> Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:
>
>> Desuden kan jeg se, at Henrik Münsters emailadresse ikke er sløret i
>> beskederne her i gruppen....
>
> Nej, er du gal? Jeg får en masse gratis porno på den måde. Og konen kan
> ikke engang skælde mig ud for det, for jeg kan jo ikke gøre for, at jeg
> får spam.
>

Det er da løgn?! Nej, det er rigtigt! Du _flager_ med din email-adresse! Så
er det da klart at du får spam. Er du klar over, hvor mange spidere der
fanger den flue i timen?! Og så brokker du dig over spam Du _åbner_ endda
spam?!! Aaaargghh! Du er med til at fodre spammerne. Det er sådan nogen som
dig de lever af!
Jeg skynder mig lige at smile STORT så du ikke tror, jeg er helt alvorlig
Men spammerne må jo få nogen på krogen, og jeg har tit tænkt på, hvem det er.
Mail.app er et _fremragende_ redskab til aldrig at se en spam mail!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Henrik Münster (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-03-03 20:07

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Det er da løgn?! Nej, det er rigtigt! Du _flager_ med din email-adresse!
> Så er det da klart at du får spam. Er du klar over, hvor mange spidere der
> fanger den flue i timen?! Og så brokker du dig over spam Du _åbner_
> endda spam?!! Aaaargghh! Du er med til at fodre spammerne. Det er sådan
> nogen som dig de lever af!

Jeg brokker mig bestemt ikke. Tværtimod er jeg imod spamfiltre hos
udbyderne, da jeg har været ude for, at de fangede helt legitim e-mail.
Jeg undrede mig bare over, at Mail pludselig var begyndt at overse en
masse spam, efter at spamfiltret ellers havde fungeret fint i lang tid.
Jeg har nu aldrig sendt dem nogle penge, så de kan da ikke leve
ret godt af mig. Jeg undrer mig over visse former for spam. Jeg får
masser af reklamer for Norton Systemworks, åbenbart fra forskellige
afsendere. Jeg troede da, at Norton var et velrennomeret firma. Eller er
der tale om piratkopier af cd'er og æsker? Jeg får også meget nydelige
og officielt udseende e-mail, der anbefaler forskellige aktier. Det hele
ser meget legitimt ud med et fint firmanavn. Desværre er der ingen
mulighed for at framelde. Jeg ved godt, at det som regel ikke virker,
men hvis det var et rigtigt nyhedsbrev, burde der jo være mulighed for
at melde sig ud.

> Jeg skynder mig lige at smile STORT så du ikke tror, jeg er helt alvorlig
> Men spammerne må jo få nogen på krogen, og jeg har tit tænkt på, hvem
> det er. Mail.app er et _fremragende_ redskab til aldrig at se en spam
> mail!

Ja ja. Min er bare begyndt at lække. Måske er det bare en overgang. Jeg
synes, spam har det med at komme i perioder. Måske er det, når der lige
er kommet en ny cd med adresser. Eller måske er det bare, når jeg selv
har været lidt aktiv på de internationale nyhedsgrupper. Skriver man
f.eks. i en fransk gruppe, dukker der hurtigt fransk spam op:


· Je vous prie de trouver à cette adresse une synthèse des compétences
recherchées par la société IOFI..filiale du Groupe ARI

Nous vous proposons également de nous faire parvenir votre Curriculum
Vitae si vous êtes intéressé par des propositions professionnelles.

· Si cet envoi vous a causé le moindre désagrément ou que vous ne
souhaitez pas recevoir d'autres informations de ce type, acceptez nos
excuses et cliquez ici : Désabonnement

Cordialement

Pierre Assuied .................. 01 55 27 16 33 .. 06 11 81 21 10
..........pa@iofi.fr
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 22:28

On Sun, 2 Mar 2003 20:06:45 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fr7lp2.46nftj1azy1abN%henrik@muenster.dk>):

> Jeg undrer mig over visse former for spam. Jeg får
> masser af reklamer for Norton Systemworks, åbenbart fra forskellige
> afsendere. Jeg troede da, at Norton var et velrennomeret firma.

Jeg får også fra Norton (kan jeg se engang imellem, når den filtrerer det
fra) - de er vilde og gale.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Niels Ebbesen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 03-03-03 11:09


Henrik Münster wrote:

> Jeg brokker mig bestemt ikke. Tværtimod er jeg imod spamfiltre hos
> udbyderne, da jeg har været ude for, at de fangede helt legitim e-mail.


Spam- og virusfilteret der er på min mail-server fanger aldrig
legitime e-mail's, for det spam som filteret snupper bliver
først slettet, når jeg har skimmet subejct og afsenderadresserne
igennem.

Det fungerer sådan, at mail-serveren tilføjer ordne [SPAM] og
[VIRUS] til subject, og så har jeg lavet en filterregel i min
e-mailklient, så disse mails bliver hentet ned i en speciel
mappe, og det gør det jo nemt at lade den menneskelige faktor
være overdommer, inden der bliver trykket på slet-knappen.

En helt anden snak er dog, at jeg endnu ikke har oplevet at
filteret har fanget legitime e-mail's, men der smutter ind
imellem spam forbi filteret.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Henrik Münster (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-03-03 12:35

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Spam- og virusfilteret der er på min mail-server fanger aldrig
> legitime e-mail's, for det spam som filteret snupper bliver
> først slettet, når jeg har skimmet subejct og afsenderadresserne
> igennem.

Det kan du jo, fordi du har din egen mail-server. Jeg har været ude for,
at e-mail fra et mindre cykelfirma i USA blev bremset af min udbyder
(DHT). Jeg skrev flere gange til USA og brokkede mig over, at de fjolser
ikke gad svare på henvisninger. Først da jeg måneder senere fik deres
blad med posten læste jeg, at deres udbyder var kommet på den sorte
liste, fordi nogen havde brugt serveren til spam.

> Det fungerer sådan, at mail-serveren tilføjer ordne [SPAM] og
> [VIRUS] til subject, og så har jeg lavet en filterregel i min
> e-mailklient, så disse mails bliver hentet ned i en speciel
> mappe, og det gør det jo nemt at lade den menneskelige faktor
> være overdommer, inden der bliver trykket på slet-knappen.

Lægeforeningens server hos UNI2 sender nogle gange e-mail, hvor
attachments er fjernet, da der er mistanke om, at det er virus. Det ser
som regel ud til at passe. På den måde får man meddelelse om, at en
e-mail er blevet opfanget.

> En helt anden snak er dog, at jeg endnu ikke har oplevet at
> filteret har fanget legitime e-mail's, men der smutter ind
> imellem spam forbi filteret.

Jeg har sikkert også kun været ude for det den ene gang. Nå ja, Mail har
et par gange fejlmarkeret en e-mail fra en mailing-liste. Men det er fra
USA, når folk bruger Hotmail eller anden webmail, som spammere også
bruger.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Hans H.V. Hansen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans H.V. Hansen


Dato : 03-03-03 14:53

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
.....
> Jeg har sikkert også kun været ude for det den ene gang. Nå ja, Mail har
> et par gange fejlmarkeret en e-mail fra en mailing-liste. Men det er fra
> USA, når folk bruger Hotmail eller anden webmail, som spammere også
> bruger.

Som jeg tidligere har skrevet, bliver jeg i perioder også ret generet af
diverse spam. Så længe det 'kun' drejer om forholdsvis korte
mail-beskeder, kan man vel 'lære at leve med det'?
Værre bliver det, når det udvikler sig til længere vedhæftede filer,
hvad der heldigvis (endnu?) kun forekommer ret sjældent.
Dog modtog jeg for et par timer siden en mail fra "Microsoft", hvortil
var hæftet en 153 kB fil ('update909.exe'), som teksten tilskyndede til
straks at 'installere'; heldigvis hed afsenderen 'Peter Crook' - det var
da i det mindste en rimelig håndfast advarsel! :))


--
med venlig hilsen
Hans

David Blangstrup (03-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 03-03-03 16:36

On Mon, 3 Mar 2003 14:53:22 +0100, Hans H.V. Hansen wrote
(in message <1fr929e.1peg3jcrddfk0N%h2vh@post6.tele.dk>):

> Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote:
> ....
>> Jeg har sikkert også kun været ude for det den ene gang. Nå ja, Mail har
>> et par gange fejlmarkeret en e-mail fra en mailing-liste. Men det er fra
>> USA, når folk bruger Hotmail eller anden webmail, som spammere også
>> bruger.
>
> Som jeg tidligere har skrevet, bliver jeg i perioder også ret generet af
> diverse spam. Så længe det 'kun' drejer om forholdsvis korte
> mail-beskeder, kan man vel 'lære at leve med det'?
> Værre bliver det, når det udvikler sig til længere vedhæftede filer,
> hvad der heldigvis (endnu?) kun forekommer ret sjældent.
> Dog modtog jeg for et par timer siden en mail fra "Microsoft", hvortil
> var hæftet en 153 kB fil ('update909.exe'), som teksten tilskyndede til
> straks at 'installere'; heldigvis hed afsenderen 'Peter Crook' - det var
> da i det mindste en rimelig håndfast advarsel! :))

Ja, spam er utrolig let gennemskueligt.



--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


David Blangstrup (04-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 04-03-03 10:55

On Mon, 3 Mar 2003 12:34:46 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fr8vwt.1nmny2v12lucgtN%henrik@muenster.dk>):

> Det kan du jo, fordi du har din egen mail-server. Jeg har været ude for,
> at e-mail fra et mindre cykelfirma i USA blev bremset af min udbyder
> (DHT).

DHT har ingen spamfilter.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


David Blangstrup (04-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 04-03-03 10:57

On Tue, 4 Mar 2003 10:55:05 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA8A368900245CB5F0080600@news.cybercity.dk>):

> On Mon, 3 Mar 2003 12:34:46 +0100, Henrik_Münster wrote
> (in message <1fr8vwt.1nmny2v12lucgtN%henrik@muenster.dk>):
>
>> Det kan du jo, fordi du har din egen mail-server. Jeg har været ude for,
>> at e-mail fra et mindre cykelfirma i USA blev bremset af min udbyder
>> (DHT).
>
> DHT har ingen spamfilter.
>
>

Hm, hvorfor blev denne post dobbelt? :-|

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Henrik Münster (04-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-03-03 11:07

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Mon, 3 Mar 2003 12:34:46 +0100, Henrik_Münster wrote
> (in message <1fr8vwt.1nmny2v12lucgtN%henrik@muenster.dk>):
>
> > Det kan du jo, fordi du har din egen mail-server. Jeg har været ude for,
> > at e-mail fra et mindre cykelfirma i USA blev bremset af min udbyder
> > (DHT).
>
> DHT har ingen spamfilter.

Uha. Det er et par år siden. Jeg vil ikke påstå, at jeg kan huske alle
detaljer så langt tilbage. Kan det ikke tænkes, at DHT havde spam-filter
dengang? Har DHT ikke skiftet ejer et par gange? Det hed da noget andet
i starten.
Spamlisten hed noget med Black Hole (Virtual Black Hole eller
sådan noget), og der var en hjemmeside med information. Jeg skulle have
e-mail fra Rivendell Bicycle Works, der brugte en lille, lokal ISP i
samme opgang. Han var åbenbart kommet på den sorte liste, og jeg kunne
ikke modtage e-mail fra Rivendell. Der var mange, der ikke kunne modtage
e-mail fra Rivendell pga. problemet. Jeg mener da bestemt, at det for
mit vedkommende var DHT, der brugte det spamfilter og stoppede e-mailen.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

David Blangstrup (04-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 04-03-03 12:01

On Tue, 4 Mar 2003 11:06:44 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1framhp.yo9bur9jb6zpN%henrik@muenster.dk>):

> Uha. Det er et par år siden. Jeg vil ikke påstå, at jeg kan huske alle
> detaljer så langt tilbage. Kan det ikke tænkes, at DHT havde spam-filter
> dengang? Har DHT ikke skiftet ejer et par gange? Det hed da noget andet
> i starten.

Det kan da godt være, jae jae Jeg så bare dit indlæg om det og kontaktede
DHT, for det havde jeg da ikke hørt om før, og ganske rigtigt svarede de mig:

"Vi bruger ikke noget spamfiltre hos DHT. Så det er desværre ikke det som er
løsningen."

Mit problem er, at jeg kan godt modtage New York Times' email newsletter, men
jeg kan ikke modtage det specielle nyhedsbrev, der hedder Circuits, hvor
David Poque skriver. Jeg har mange gange kontaktet nytimes.com, og hver gang
har de svaret mig, at det må være min udbyders spamfilter, der fanger den.
Og derfor måtte jeg da lige undersøge sagen, da du skrev om DHT og
spamfiltre.
Når jeg så har svaret dem, at min udbyder ikke har spamfilter, får de det til
at virke igen - een gang! Det er noget shite. Lige præcis det nyhedsbrev
ville jeg gerne have!


--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Niels Ebbesen (03-03-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 03-03-03 10:51



Martin Ammentorp wrote:

> Desuden kan jeg se, at Henrik Münsters emailadresse ikke er sløret i
> beskederne her i gruppen....


Min e-mailadresse er heller ikke sløret, og det burde ikke være
nødvendigt, jeg har dog måttet gribe til en hård filtrering på
mail-server niveau.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 19:05

On Sun, 2 Mar 2003 14:05:04 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fr75p5.qb95if18i7imN%mortenlind@mac.com>):

> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> On Sun, 2 Mar 2003 12:43:57 +0100, Henrik_Münster wrote
>> (in message <1fr71w4.mnzdnz1bfe0urN%henrik@muenster.dk>):
>>
>>> Kan de da se, om man har åbnet en e-mail?
>>
>> Ja. Hvis det er en html spam mail. Det var også derfor, at det undrede mig,
>> at du faktisk læste nogle af dem.
>
> Jamen hov.....det er også eskaleret hér, på det seneste, dog uden
> billeder......men hvad gør du, David - for at fortælle Mail, det er
> spam, UDEN at markere e-mailen.....? Det forstod jeg ikke?
>
> M.
>

Du skal dobbeltklikke den lange der adskiller mailvinduet og preview-vinduet.
Så forsvinder preview-vinduet, og du kan markere hvilke mails du vil uden at
åbne dem. Apple har et dokument om et et sted. Du kan også fravælge
preview-vinduet i menuen. Voila.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 19:19

On Sun, 2 Mar 2003 19:05:15 +0100, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.BA88066B00C0F147F0101600@news.cybercity.dk>):



> Du skal dobbeltklikke den lange der adskiller mailvinduet og
> preview-vinduet.
> Så forsvinder preview-vinduet, og du kan markere hvilke mails du vil uden at
> åbne dem. Apple har et dokument om et et sted. Du kan også fravælge
> preview-vinduet i menuen. Voila.
>
>

Og, skynder jeg mig lige at tilføje, den lange ligger nu i bunden af vinduet,
så du dobbeltklikker den bare der, når du er færdig, og vips har du
preview-vinduet igen!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Martin Edlich (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 02-03-03 19:55

I <0001HW.BA8809A400C1B2BAF0101600@news.cybercity.dk> ytrede David
Blangstrup :
> Og, skynder jeg mig lige at tilføje, den lange ligger nu i bunden af
> vinduet,

1. Med den kulde vi oplever nu, så bliver den lange sgu hurtigt til den
korte.

2. Får du også brug for at vide hvilken font der bruges til nummerplader
nu?

3. Fisker du?

4. Adddd

5. Gjorde det ikke ondt?

6. Fortsæt selv.

David Blangstrup (02-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-03-03 22:29

On Sun, 2 Mar 2003 19:55:14 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <20030302195514211+0100@edlich.dk>):

> I <0001HW.BA8809A400C1B2BAF0101600@news.cybercity.dk> ytrede David
> Blangstrup :
>> Og, skynder jeg mig lige at tilføje, den lange ligger nu i bunden af
>> vinduet,
>
> 1. Med den kulde vi oplever nu, så bliver den lange sgu hurtigt til den
> korte.
>
> 2. Får du også brug for at vide hvilken font der bruges til nummerplader
> nu?
>
> 3. Fisker du?
>
> 4. Adddd
>
> 5. Gjorde det ikke ondt?
>
> 6. Fortsæt selv.

7. Har du nu drukket igen?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Martin Edlich (02-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 02-03-03 23:03

I <0001HW.BA88363700CC24B4F0182600@news.cybercity.dk> ytrede David
Blangstrup :
> 7. Har du nu drukket igen?

Sådan er jeg uden at have drukket. Du er ikke i tvivl om hvornår jeg har
drukket

David Blangstrup (03-03-2003)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 03-03-03 11:33

On Sun, 2 Mar 2003 23:03:24 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <20030302230323009+0100@edlich.dk>):

> I <0001HW.BA88363700CC24B4F0182600@news.cybercity.dk> ytrede David
> Blangstrup :
>> 7. Har du nu drukket igen?
>
> Sådan er jeg uden at have drukket. Du er ikke i tvivl om hvornår jeg har
> drukket

*LOL*

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste