Hvilket Dital kamera
Fra : [7171] Philip

Dato : 01-03-03 15:01

Hvilket Digital kamera skal jeg vælge ???

Jeg har 3000-3500 til rådighed til et Dital kamera, nogen der kan
anbefale nogle eller det modsatte

--
Hilsen Philip

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 01-03-03 15:15

[7171] Philip <donphilip@mac.com> wrote:

> Hvilket Digital kamera skal jeg vælge ???
>
> Jeg har 3000-3500 til rådighed til et Dital kamera, nogen der kan
> anbefale nogle eller det modsatte

Til den pris kan du får et Medion 4.1 megapixel inkl hukommelseskort, i
fx. en TDC forretning.

--
cordial regards, Peter +45 5192 3981
http://titancity.com/articles/religions.html

http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen i DK

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 01-03-03 16:19

3000 Peter Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> Til den pris kan du får et Medion 4.1 megapixel inkl hukommelseskort

Gå ikke kun efter antallet af pixels - optikken betyder ufattelig
meget...

Har hørt Medion beskrevet som skod - uden dog at have set det med egne
øjne. Af samme beskriver et canon m 3 mill. pixels som bedre.

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : 3000 Peter Perlsø

Dato : 02-03-03 00:42

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Gå ikke kun efter antallet af pixels - optikken betyder ufattelig
> meget...

Problem - du får ikke et kamera med god optik til 3000 kr.

Nærmere 7000-8000 kr.

Fra : Ole Bendix

Dato : 01-03-03 18:35

martin@xyzammentorp.org writes:
> [...]
>
>Har hørt Medion beskrevet som skod - uden dog at have set det med egne
>øjne. Af samme beskriver et canon m 3 mill. pixels som bedre.

Jeg bruger en Medion 4.1 pixels kamera og har også prøvet Olympus 2.2 og
3.3. Olympus har et klart bedre optik/linse og laver i virkeligheden lige
så gode eller nok bedre bilelder end Medion 4.1

Men der er jo også en prisforskel!!! Olympus er dyrere.

Ole

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 01-03-03 20:25

"[7171] Philip" wrote:

> Hvilket Digital kamera skal jeg vælge ???
>
> Jeg har 3000-3500 til rådighed til et Dital kamera, nogen der kan
> anbefale nogle eller det modsatte

Jeg vil anbefale, at du ta'r et kik på Fuji's digicams, de er
førende indenfor udvikling af den CCD, der registrerer det digi-
tale billede, og Fuji har en suveren god farvegengivelse.

Fuji har digicam's i alle prisklasser, og du kan med garanti
finde et i det prisleje som du vil ofre.

http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/Products.jsp?nav=0&parent=PRODUCT_CATEGORY_234644&product=

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : [7171] Philip

Dato : 02-03-03 11:57

Jeg takker for de fine svar.
Jeg har kig på Olympus C3000,
evt. et Fuji, som også er mig anbefalet af andre.
Medion har jeg ikke stor lid til.
Men jeg vil gerne høre flere meninger.
Jeg ville da gerne have et bedre/dyrere kamera,
men da det er en selvvalgt fødselsdags gave,
fra familien, er der det "loft" på 3000-3500.
Skal jo også have lader og batterier, evt. strømforsyning
hvis det oz er et webcam.
Min "dag" er den 27, marts og skal mødes med fam. i Århus
så indkøbet kan vente til den dag, hvis der er nogle tilbud
på Århus kanten, hørere jeg gerne om det.
Men igen tak for jeres indlæg/svar.

PÅ gorhånd tak
Mvh Philip

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-03-03 12:44

> [...]

> Jeg takker for de fine svar.
> Jeg har kig på Olympus C3000,
> evt. et Fuji, som også er mig anbefalet af andre.

Der er jo også Nikon, der nok må siges at have et godt navn indenfor
foto. De har lige præsenteret Coolpix 2100 og 3100, der ser rigtigt gode
ud. Med lidt held, kan du finde de gamle modeller 2000, 2500 og 3500 til
en rimelig pris, nu hvor der er nye på vej. Jeg har ikke selv et
digicam, men Nikons plejer at få god kritik.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-03-03 20:56

[7171] Philip <donphilip@mac.com> wrote:

> Jeg har kig på Olympus C3000,

Jeg kan ikke finde nævnte model hos Olympus, men hvis det er C300Zoom du
mener, så kan jeg tale med, for sådan et købte jeg for ca. 6 mdr. siden.
Det er et godt kamera - synes jeg. Føgende er min plusser og minusser:

+ Tager skarpe billeder.
+ Farvegengivelsen er "lige i øjet"
+ Bruger alm. smartmediakort, som kan anskaffes billigt
+ 3 mio pixels er nok til fremkaldelse i god kvalitet på alm. fotopapir
+ Kameraet virker robust - men har ikke testet det endnu
+ Bruger alm. AA batterier. Dvs. er de genopladelige batterier løbet tør
for strøm køber man lige nogle alm. batterier og skyder flere gode
billeder.
+ Understøttes af iPhoto
+ Let at bruge - selv min konen kan finde ud af det
+ Billigt (den gang) i forhold til lign. typer fra andre mærker.

- Kameraet er til den tunge side, i forhold til lign. typer på markedet
og det fylder lidt rigeligt i hånden - især i dybden.
- Objektivet måtte gerne være mere lysstærkt.
- Autofokusen er ikke verdens hurtigste. Dvs. man kan opleve at kameraet
ikke lystre ens ønsker lige med det samme, og at man derfor miste "det
gyldne øjeblik".
- Går tilbage til standard indstillinger når man slukker det. Dvs. at
kamearet bl.a. ikke husker hvilken opløsning man sidst tog billeder i.
Hvis man ønsker at bruge andet end default skal det indstilles hver
gang.
- Flahsen "popper op" selv om det ikke skal bruges og skal sænkes
manuelt hver gang man lukker kameraet. Det er træls i starten, men nu
tænker jeg ikke over det.

Alt i alt er jeg meget glad for købet. Det var billigt og sammen med en
batterilader fra batterier.dk til kr. 200,- og fire 1700mAh batterier
fra Bilka til kr. 80,- var pakken komplet. iPhoto bruges flittigt og vi
tager billeder som aldrig før - det er jo "gratis" at ta' fejlskud så
man passer ikke på som man tidl. gjorde.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 03-03-03 21:04

Hej Phillip!
Jeg har lige leget med et canon ixus v2 og det synes jeg er et delikat
lille kamera. Ingen drivere eller noget behøvede det blot plugge i USB
og tænde for skidtet og så startede iPhoto.

Billederne jeg har taget ligger her:
http://www.daimi.au.dk/~u000168/imac/imaccen.html

Der er noget med en særlig funktion når man skal tage billeder tæt på
det vidste jeg ikke, så der er nogle af de nærbilleder jeg har lavet,
som ikke er blevet så gode.

Hvis du er interesseret kan jeg sende dig et par billeder i fuld
opløsning.

NB! Jeg er rigtig glad for min nye mac...

- Jørgen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-03-03 21:44

Jørgen Tietze <tietze@mail.dk> wrote:

> NB! Jeg er rigtig glad for min nye mac...

Det ser da også ud til at være en opgradering der vil noget! (Men hva'
gør du med tastaturets manglende æ, ø og å?)

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-03-03 21:55

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Det ser da også ud til at være en opgradering der vil noget! (Men hva'
> gør du med tastaturets manglende æ, ø og å?)

DK-tastaturlayout? Intet problem på min iBook m. GB tast.

--
vh Jesper

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 03-03-03 21:59

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Det ser da også ud til at være en opgradering der vil noget! (Men hva'
> gør du med tastaturets manglende æ, ø og å?)

Kører bare med det engelske tastatur, men med dansk tastatur layout -
tasterne sidder de samme steder der er blot forkerte tegn på keyboardet
- så kan man huske hvor de er - kein problem!

- Jørgen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-03-03 09:39

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Det ser da også ud til at være en opgradering der vil noget! (Men hva'
> gør du med tastaturets manglende æ, ø og å?)

Det siger da lidt om, hvor godt kameraet er, at man tydeligt kan læse
tasterne. Personligt tror jeg ikke, man har brug for flere pixels. Mange
er vilde efter at få så mange pixels som muligt til prisen i et digitalt
kamera, men kameraet andre kvaliteter har også en ganske stor
indflydelse på billedkvaliteten. Så hellere et godt kamera med 2 MPixel
end et dårligt kamera med 4 MPixel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [7171] Philip

Dato : 06-03-03 16:15

> [...]
> kamera, men kameraet andre kvaliteter har også en ganske stor
> indflydelse på billedkvaliteten. Så hellere et godt kamera med 2 MPixel

Jeg har nu læst og læst på nettet om Camera'er, og er enig med
overnævnte, har tidligere set Medion 4 Mega pixel, men det er vist ikke
særlig godt fremfor et andet mærke med 2-2,5 Mpix.
Har haft kontakt med een "inside Fuji" og fået fortalt at selv i DERES
billige ende er det den sammme OCC, dvs, samme farve gengivelse som med
den dyre ende, om det så er godt ved jeg ikke *LOL*.
Men jeg er ikke meget for deres design, og batt. type.
så er man afhænging af deres dyrere produkt sikkert når det
genopladelige "brænder" ud.

--
Hilsen Philip

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-03-03 18:05

spam_spam_spam@talent.dk writes:
> [...]
>kamearet bl.a. ikke husker hvilken opløsning man sidst tog billeder i.
>Hvis man ønsker at bruge andet end default skal det indstilles hver

Hej Martin.

Har du ikke en Reset indstilling på det kammera. Den skal indstilles på
all reset off, så beholder dit kamera sine indstillinger fra gang til gang,

Hilsen Hanne,
Olympus fan og ejer af C-4040Zoom

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-03-03 02:32

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Har du ikke en Reset indstilling på det kammera.

Jo det har jeg da, jeg vidste det bare ikke. Tak for det Hanne!

Hilsen
Martin

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 06-03-03 19:26

donphilip@mac.com writes:
>Men jeg er ikke meget for deres design, og batt. type.
>så er man afhænging af deres dyrere produkt sikkert når det
> [...]

Jeg har et Olympus ( mig 5. i rækken) og der bruger jeg 4 1,5 v batterier.
Du kan få en batterioplader og 4 battereier for ca. 3-400 kr. alt efter om
du vælger en hurtig billig op lader eller 100 kr. mere og så får en
langsom oplader, der sparer dine batteriers levetid, således at du kan
oplade dine batterier ca. 1000 gange. Har du to sæt batterier holder de i
mange år. Det er ret imponerende. Så det er ikke det der koster

Hilsen Hanne