Font trouble i Classic
Fra : Peter Theglev

Dato : 26-02-03 09:48

Jeg er sq træt af det pis.

Kører 10.2.4 med Suitcase 10., ATM light under Classic, men selvom jeg
åbner skrifterne i OSX, er de ikke tilgængelige under Classic.

Der er hak i "Auto-activate fonts for Classic applications" i
indstillinger i Suitcase.

Det eri Quark, jeg har problemet. Suitcase XTension'en er tilstede.

Hjæææælp!

Peter

Fra : Dan Henriksen

Dato : 26-02-03 10:10

> [...]
> indstillinger i Suitcase.
>
> Det eri Quark, jeg har problemet. Suitcase XTension'en er tilstede.

Mee too, jeg har aldrig fundet løsningen problemet, så hvis nogen ved
besked, så vil jeg også blive meget glad for svar på ovenstående spørgsmål.

Dan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-02-03 04:56

Hej Dan & Peter

Da jeg kørte med Suitcase 8, 9 og 10 havde jeg de samme problemer i ren OS
9.0.4, 9.1 og 9.2.1. Så jeg tror det er en konflikt mellem ATM og Suitcase,
der er skyld i missæren. Det blev en smule bedre, da jeg smed ATM ud, men
stadig var der skrifter, Suitcase ikke ville vise i de sæt, jeg oprettede, -
ikke engang selvom de var i skriftmappen i systemmappen.

Jeg havde problemerne med Freehand 9, InDesign 1.5, Photoshop 5.5, RagTime
5.51+ og nogle flere større programmer. Efter at være skiftet til Fontreserve
er problemerne også forsvundet fuldstændigt i alle OS 9 versionerne.

Det skal bemærkes, at Extensis véd, at der er nogle problemer med
skriftstyringen i ATM, QX og SC 8, 9 og 10. De blev gjort opmærksom på
problemerne allerede i SC 9, men de har åbenbart ikke fundet det nødvendigt at
rette fejlene. Vi var flere, der rapporterede de fejl i betatestperioden. Det
underlige var bare, at final version blev udsendt _før_ betatestperioden var
afsluttet! - Af samme grund trak jeg mig ud af betateamet.

Så min anbefaling vil være at forsøge med FontReserve istedet for. Svjv. er
den seneste version fuld carbon og virker under både OS 9.x og X.x.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Theglev

Dato : 28-02-03 09:23

Jeg har prøvet at installere FontReserve nu, og det lader til at køre fint.
Jeg forstår dog stadig ikke, at der skal være så store problemer med
Suitcase. Jeg kender adskillige, hvor det kører gnidningsløst, men jeg
kan ikke finde ud af, hvorfor.

Tak for tippet.
Peter

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-02-03 16:56

Hej Peter

Da jeg er ude af betateamet, så kan jeg da godt sige, hvordan vi kørte, - om det
stadig kører sådan, véd jeg af gode grunde ikke...

Vi var delt op i 3 grupper: 1, Windows gruppen, 2, Linux / Mac OS X gruppen og 3,
Mac OS gruppen. Hver gruppe bestod af mindst 2 undergrupper med hvert sit betahold.

Min fornemmelse er, at det var/er lidt vilkårlig, hvilken en af grupperne, der får
deres version ud fsom 'fineal release', og at det er dér, problemerne ligger. -
Hvis fx. den ene gruppe har rapporteret en del fejl, som den anden gruppe ikke har
fået noget tilsvarende om, så kan det sagtens være, at det er gruppe nr. 2, der
siger, jamen så er det kun i helt specielle tilfælde, så indstiller vi til
teamledelsen, at det bliver vores version, der udgives. - Enhver ledelse vil
selvfølgelig kigge på de færreste fejlmeldinger og sige OK, så vælger vi den. - Men
hvis nu alle QX brugerne sidder i gruppen, der har rapporteret fejl i brugen af SC
+ ATM? - så kommer de ikke med i den stillingtagen omkring fejlretningen før final
release.

Jegforstår heller ikke den poltik, folk bliver da hundetrætte af et produkt, der
gang på gang laver brok. Et firma, som jeg jævnligt hjælper har tidligere brugt SC,
men de er også gået over til FontReserve nu. De var trætte af, at QX+ATM+SC næsten
aldrig virkede efter hensigten. - Det skal så lige tilføjes, at de havde skiftet,
da jeg blev kontaktet første gang, så det var ikke på min anbefaling, de gjorde
det.

Peter Theglev wrote:

> [...]
> Jeg forstår dog stadig ikke, at der skal være så store problemer med
> Suitcase. Jeg kender adskillige, hvor det kører gnidningsløst, men jeg

mvh. Erik Richard