iMac G4
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 26-02-03 00:07

Nu er prisen på iMac G4 kommet derned hvor selv jeg bliver lokket ud af
busken (10.000 kroner i Computer City for en 700 Mhz / Combo / 256 Mb)
-- så nu vil jeg gerne bede om et par gode råd fra de erfarne OS
- hvor meget RAM skal jeg knalde i den for at den fungerer
tilfredsstillende? (jeg bruger kun internet + ms office, iphoto o.l.
"consumer apps" -- ingen hard core DTP apps eller andet).

- er der nogen der ved flg.: hvis jeg køber sådan en "gammel" iMac
model, hvor der ligger OS X 10.1 på CD'en neden i boksen -- får jeg så
en 10.2 opgradering med i købet, eller skal jeg ud at købe den til fuld
pris?

/hc

Fra : Bitbucket

Dato : 26-02-03 18:36

Hans Christian Hansen <nntp@hansen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> tilfredsstillende? (jeg bruger kun internet + ms office, iphoto o.l.
> "consumer apps" -- ingen hard core DTP apps eller andet).

512 MB, så kører den godt. Du kan sagtens nøjes med de indbyggede 256MB
men så støder du helt sikkert hovedet mod RAM loftet og må bruge virtuel
hukommelse, som er væsentligt langsommere end "the real thing".

> [...]
> model, hvor der ligger OS X 10.1 på CD'en neden i boksen -- får jeg så
> en 10.2 opgradering med i købet, eller skal jeg ud at købe den til fuld

Jeg gætter på at der følger en opgradering til jaguar med. En af mine
venner købte en 15" flatscreen iMac Combo 700MHz for en uge siden ,
altså en udgået model. Den var født med 10.1.5 og 9.2.2 og der lå en
opgradering til Jaguar i pakken.

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 28-02-03 04:00

Mange tak for tips'ene. Det var lige præcis den information, jeg søgte

/hc

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 27-02-03 13:13

> [...]

> model, hvor der ligger OS X 10.1 på CD'en neden i boksen -- får jeg så
> en 10.2 opgradering med i købet, eller skal jeg ud at købe den til fuld

Jeg fik Fredgaard - som jo intet aner om Mac - til at få Apple til at
sende mig en Jag, da jeg forudsatte, at købet skete med den seneste
OS-version.

Trist, jeg ikke kunne vente; jeg fik 'kun' en eMac for mine 10k...

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 28-02-03 03:31

Jens Rasmussen <jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk> wrote:

> Trist, jeg ikke kunne vente; jeg fik 'kun' en eMac for mine 10k...

Tak for svaret. Så må jeg se, hvad jeg kan fedte mig til hos Computer
City

/hc