Software"switch"
Fra : Morten Lind

Dato : 23-02-03 18:57

God søndag aften...

På den nyligt velbesøgte MacBruger workshop stødte jeg ind i et ældre
ægtepar, der var skiftet fra wintel til Machintosh.

Glade var de, men konen havde et problem, som jeg lovede hende at gå
videre med. Jeg véd det nemlig heller ikke

Hun slægtsforskede i et PC-program, der hedder Brothers Keeper vers.6.0

Jeg kunne give hende links til to Macprogrammer, der kan det samme, men
problemet var de data i PC-programmet.

Hun vil nødig skrive det hele ind igen.

Så nu må jeg opklare, om nogen kender BK6 og derfor véd, om man kan
eksportere data til et platformsuafhængigt format, der nemt og
umiddelbart kan importeres i et slægtsforsningsprogram til Mac.

Desværre véd jeg ikke, hvilket program, konen vælger - det vidste hun
heller ikke selv.

Men hvis nogle af Jer kender nogen, der kender nogle andre, der har et
bijob på stadsbiblioteket med slægtsforsning og bruger Brothers Keeper
6.0, ville jeg på konens vegne blive glad for at få opklaret, om det er
muligt at ordne denne lille detaille

På forhånd tak fra
Morten

--
¨"Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst"(ML)
http://www.belzebub.biz

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 23-02-03 19:26

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Så nu må jeg opklare, om nogen kender BK6 og derfor véd, om man kan
> eksportere data til et platformsuafhængigt format, der nemt og
> umiddelbart kan importeres i et slægtsforsningsprogram til Mac.

JEP - det er let: Eksporter som GEDCOM-fil og åben det fra f.eks.
Reunion - et suverænt slægtsforskningsprogram til mac (er ikke helt
sikker på URL, men vistnok www. leister.com - ellers mail mig, og jeg
skal finde oplysninger. Bruger selv programmet).

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N 11.50.37E fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Michael Holm

Dato : 23-02-03 20:36

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Jeg kunne give hende links til to Macprogrammer, der kan det samme, men
> problemet var de data i PC-programmet.
jeg har været mægtigt glad for MacFamilyTreeX - men jeg ved ikke om den
kan det der.

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 24-02-03 01:09

On Sun, 23 Feb 2003 20:36:21 +0100, Michael Holm wrote
(in message <1fqup6v.1lf0fgp12byd7nN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com>):

men GEDitCom er det bedste
http://www.geditcom.com/

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 24-02-03 14:36

Hej Morten

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> God søndag aften...
>
> På den nyligt velbesøgte MacBruger workshop stødte jeg ind i et ældre
> ægtepar, der var skiftet fra wintel til Machintosh.

Jamen det var da herligt, ønsk dem til lykke

> [...]
>
> Hun slægtsforskede i et PC-program, der hedder Brothers Keeper vers.6.0
>
> Jeg kunne give hende links til to Macprogrammer, der kan det samme, men

Forståeligt.

Som foreslået, eksporter som GEDCOM, det er standardformat for den slags
data, og det skal BK også kunne - alle ander importerer det. Der KAN evt
være lidt problemr med specille oplysningsformer, så hun må kigge det
hele igennem for en ordens skyld bagefter, men det skulle hun også, hvis
hun skulle skifte win-program.

[snip]

Jeg bruger selv "Gene" v, 4.3.4, som jeg er godt tilfreds med.
Pruducenterne hedder Epstein, kan finde et link, hvis I har behov,
ellers ligger det på min hjemmeside under slægtsforskning - dér ligger
også nogle scripts og noget, hvis hun vil lave fine træer og lægge det
på nettet og sådan.

Skriv endelig, hvis I har brug for mere info.

/Sebastian

> På forhånd tak fra
> Morten

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50