TCP/IP Netværk mellem 2 PCere virker ikke
Fra : Søren Poulsen

Dato : 13-03-01 20:45

Har indkøbt 2 stk netkort (Sandberg 100 Mb Plug & Pray) for at kunne dele
min ISDN forbindelse mellem 2 PC'ere.

Den ene (den med modem) kører WinMe, den anden Win98 (ikke SE).

Har fulgt vejledningen nøje og opsat IP # som beskrevet, men uanset hvad jeg
gør kan de 2 computere ikke se hinanden.

Jeg har endnu ikke forsøg mig med ICS da jeg formoder forbindelsen på
netværket skal være i orden først.

Har nogen et bud på hvad der kan være galt ? (Eller endnu bedre - en løsning
:)

For en god ordens skyld må jeg hellere nævne at hvis jeg kører IPX/SPX
virker det fint.

MVH Søren

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-03-01 21:19

"Søren Poulsen" <sorenp_DEL_@post4.tele.dk> wrote:

>Har fulgt vejledningen nøje og opsat IP # som beskrevet,

Hvilken vejledning? Vel ikke den der forfærdelige MS-vejledning, hvor
det anbefales at køre med automatisk ip?

>men uanset hvad jeg gør kan de 2 computere ikke se hinanden.

Jeg går ud fra, at du mener, at de ikke dukker op i "Andre computere".
Hvis formålet kun er internetdeling, burde det ikke være nødvendigt,
når bare ip fungerer (med forbehold for, om ICS fungerer anderledes
end alt andet routing). Har du prøvet, om de to maskiner kan pinge
hinanden?

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-03-01 21:23

Hej Søren

"Søren Poulsen" <sorenp_DEL_@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse news:98ltaa$1j12$1@tnews.inet.tele.dk...

> Har fulgt vejledningen nøje og opsat IP # som beskrevet, men uanset hvad jeg
> gør kan de 2 computere ikke se hinanden.

Hmmm..
Nu kender vi andre jo ikke beskrivelsen i et Sandberg kit.

> For en god ordens skyld må jeg hellere nævne at hvis jeg kører IPX/SPX
> virker det fint.

Ok, så virker kort og forbindelse.

Har du giver hvert kort sin IP adresse i samme range og samme subnetmask ?
F.eks.:
IP adresse: 192.168.0.1 og 192.168.0.2
SubnetMask: 255.255.255.0

Kan de pinge sig selv og hinanden ?

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Søren Poulsen

Dato : 13-03-01 22:07

> Har du giver hvert kort sin IP adresse i samme range og samme subnetmask ?
> F.eks.:
> IP adresse: 192.168.0.1 og 192.168.0.2
> SubnetMask: 255.255.255.0

Præcis sådan.

> Kan de pinge sig selv og hinanden ?

Ja og nej - WinME maskinen kan pinge den som kører Win98 - ikke omvendt ...
?

Har læst din udmærkede vejledning - jeg SKAL åbenbart ha' TCP/IP til at
køre før ICS virker ?

MHV Søren

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 13-03-01 22:17

Hej Søren

"Søren Poulsen" <sorenp_DEL_@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse news:98m23o$1sgi$1@tnews.inet.tele.dk...

> Ja og nej - WinME maskinen kan pinge den som kører Win98 - ikke omvendt ...
> ?

Er der noget specielt ved TCP/IP på WinMe ?
(kører det ikke selv) - Anyone ?

Prøv at geninstaller TCP/IP på begge.

> Har læst din udmærkede vejledning - jeg SKAL åbenbart ha' TCP/IP til at
> køre før ICS virker ?

Ja.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-03-01 22:45

On Tue, 13 Mar 2001 22:17:09 +0100, "Bjarne Duelund"
<_X_duelund@danbbs.dk> wrote:

>Er der noget specielt ved TCP/IP på WinMe ?

Nøh - ikk hva jeg har bemærket

>(kører det ikke selv) - Anyone ?

her
--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Erik Klausen

Dato : 14-03-01 23:07

Søren Poulsen wrote:
> Ja og nej - WinME maskinen kan pinge den som kører Win98 - ikke omvendt ...

Hvis 98-eren svarer på Ping så virker TCP/IP som sådan.

Prøv følgende:
Efter opstart prøver du kommandoen "ARP -a" i DOS-prompten på begge
maskiner. Det giver forhåbentlig ikke noget.

Så pinger du fra 98 til ME. ARP -a igen.
Så pinger du fra ME til 98. ARP -a igen.

Vi venter spændt.

mvh.
Erik Klausen