Replies afvises som potentiel spam...
Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-03-01 18:11

Hej.

En af mine kammerater har problemer med at modtage replies fra en
kollega. Hvis kollegaen skriver en ny email er der intet problem, men
besvarer han en email fra min kammerat bliver svaret afvist som mulig
spam af kammeratens web+mailhotels mailserver.

Er der nogen der kender det symptom?

Kollegaens DNS-opsætninger lidt mærkelig, ser det ud til:

virgil$ mx bus86.dk
bus86.dk MX 10 mail.bus86.dk
!!! bus86.dk MX host mail.bus86.dk is not canonical
virgil$ host mail.bus86.dk
mail.bus86.dk CNAME vhost0.mobilixnet.dk
vhost0.mobilixnet.dk CNAME dune.mobilixnet.dk
dune.mobilixnet.dk A 212.97.204.131
virgil$

kan det være grunden?

(Og hvor kan man læse at MX'en dér er forkert?)

Meget mærkeligt at det _kun_ er replies...?!

(Jeg har desværre ikke nogen emails fra de to til at læse headere i,
endnu).

Mvh.

--
"Oh it's a, sort of a horror cowboy movie. Adam Sjøgren
Takes place on the New York Thruway." asjo@koldfront.dk

Fra : Erik Klausen

Dato : 12-03-01 21:47

Adam Sjøgren wrote:
> [...]
> besvarer han en email fra min kammerat bliver svaret afvist som mulig
> spam af kammeratens web+mailhotels mailserver.

Det siges at nogle systemer afviser poster, der starter med "Sv:", eller
også var det "Vedr:" i emnelinien.

Få kammeraten til at rette dette præfix til "Re:", så skulle det køre.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-03-01 22:13

On Mon, 12 Mar 2001 21:47:25 +0100, Erik Klausen wrote:

> Det siges at nogle systemer afviser poster, der starter med "Sv:",
> eller også var det "Vedr:" i emnelinien.

> Få kammeraten til at rette dette præfix til "Re:", så skulle det
> køre.

Det er ikke det der er problemet - jeg har lige prøvet at sende et
svar med Sv: i starten, det kom ikke retur.

Mvh.

Fra : Erik Klausen

Dato : 12-03-01 22:32

Adam Sjøgren wrote:
> Det er ikke det der er problemet - jeg har lige prøvet at sende et
> svar med Sv: i starten, det kom ikke retur.

Nej, det er jo ganske som beskrevet. Du skulle sætte "Re:" i starten.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Spiderman

Dato : 13-03-01 03:24

Funktioner -> instillinger -> send -> internationale indstill.: den skal
stå til vesteuropæisk (ISO) og der skal hak i "brug altid engelsk
brevhoved ved svar". osv. osv.

\\\\|||||////
( @ @ )
+---oOOo---(_)----oOOo--------------+

Med venlig hilsen
Lasse Schmidt

Telefon 51805970

ooo0
( ) 0ooo
+--\ (-----( )-----------------+
\__) ) /
(__/

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-03-01 14:30

On Mon, 12 Mar 2001 22:31:37 +0100, Erik Klausen wrote:

> Nej, det er jo ganske som beskrevet. Du skulle sætte "Re:" i
> starten.

Du misforstår mig. Emails med Sv: i Subject KOMMER FREM (det er det
samme som at de ikke kommer retur (med fejl)).

Det er altså ikke det, "Sv: ", der er problemet.

Mvh.

Fra : Erik Klausen

Dato : 13-03-01 19:01

Adam Sjøgren wrote:
> Du misforstår mig. Emails med Sv: i Subject KOMMER FREM (det er det
> samme som at de ikke kommer retur (med fejl)).
>
> Det er altså ikke det, "Sv: ", der er problemet.

Ok, nu faldt det på plads.

Det sidste jeg kan finde på er at der sker noget med modtager-adressen,
når "Svar"-knappen bruges. Kan du se i den afviste post om adressen er i
orden?

mvh.
Erik Klausen

Fra : Morten Boysen

Dato : 13-03-01 16:06

"Erik Klausen" <ekl@psykiatri.aaa.denmark> wrote in message

> Det siges at nogle systemer afviser poster, der starter med "Sv:",
eller
> også var det "Vedr:" i emnelinien.

Dette gælder kun for newsservere. Sådanne regler findes ikke på
postservere.

--
Morten Boysen

Fra : James Rune Hansen

Dato : 13-03-01 23:41

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Mvh.
>
> --
> "Oh it's a, sort of a horror cowboy movie. Adam

Skriv evt. en mail til dem som hoster han webhotel...
Hvis de er proffe nok har de en log på deres SMTP server..

/James

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-03-01 23:49

On Tue, 13 Mar 2001 23:40:41 +0100, James Rune Hansen wrote:

> Skriv evt. en mail til dem som hoster han webhotel... Hvis de er
> proffe nok har de en log på deres SMTP server..

Jeg vil helst komme til dem med en løsning i hånden; det er min
erfaring at det er nemmest at få folk til at fixe deres ting når man
kan fortælle dem hvordan.

Derfor håbede jeg på at der var nogle der havde oplevet det samme
symptom og kendte løsningen...

Mvh.