sw-mappe på HDniveau?
Fra : Morten Lind

Dato : 11-02-03 10:34

God formiddag.....
Jeg har just opdaget en nys tilkommet mappe i min maskine.

Jeg véd ikke, hvorlænge den har været der, så den kan hidrøre fra
hvadsomhelst.

Mappen hedder sw og ligger på harddiskniveau sammen med bibliotek,
brugere, programmer, system.

Den indeholder en anden mappe, der hedder lib som indeholder 5
arkiver/dokumenter, jeg ikke kan åbne.

libcrypto.0.9.6.dylib - libcurl.2.0.2.dylib - libcurl.2.dylib -
libdl.0.dylib - libssl.0.9.6.dylib

Er der nogle af jer, der af navnene/arkivendelserne kan gennemskue, hvad
det er?

Jeg bryder mig nemlig ikke om, at noget lægger sig på dét niveau, uden
jeg véd, hvad det er......?

G4/733/768/60 - Mac OS X, 10.2.3+.Mac-abonnement.

Med venlig hilsen
Morten Lind

--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-02-03 10:35

On Tue, 11 Feb 2003 10:34:25 +0100, mortenlind@mac.com (Morten Lind)
wrote:

>Er der nogle af jer, der af navnene/arkivendelserne kan gennemskue, hvad
>det er?

Har du installeret fink?

Fra : Morten Lind

Dato : 11-02-03 11:10

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Har du installeret fink?

Hej Martin

Nej da - uha da da....det ville jo kræve X11, og så skal man i Terminal,
og jeg har det bedst med, at UNIX bliver dernede, hvor det hører til.

Så passer jeg min GUI, medens mac´en passer resten

Sådan OT, så har jeg haft OS X siden sommeren 2001, og jeg aner ikke,
hvad en KernelPanic er for noget

Jeg har heller ikke haft forfrysninger eller andre underlige stilstande,
men selvom jeg i alle andre sammenhænge er et MEGET nysgerrigt menneske,
så stopper det ved koder og for mig underlig volapük, he he.....

Men jeg er glad for, at andre kan og vil........ellers kunne jeg jo ikke
sidde hér, så det går som regel op i en højere enhed.

Hej fra
Morten

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 11-02-03 11:35

Morten Lind wrote:

> Hej Martin
>
> Nej da - uha da da....det ville jo kræve X11, og så skal man i Terminal,
> og jeg har det bedst med, at UNIX bliver dernede, hvor det hører til.

nej - fink kræver ikke X11.

> Så passer jeg min GUI, medens mac´en passer resten
>
> Sådan OT, så har jeg haft OS X siden sommeren 2001, og jeg aner ikke,
> hvad en KernelPanic er for noget

Tillykke - tror jeg :)

> Jeg har heller ikke haft forfrysninger eller andre underlige stilstande,
> men selvom jeg i alle andre sammenhænge er et MEGET nysgerrigt menneske,
> så stopper det ved koder og for mig underlig volapük, he he.....

Du kan sagtes bruge fink uden at kode.

> Men jeg er glad for, at andre kan og vil........ellers kunne jeg jo ikke
> sidde hér, så det går som regel op i en højere enhed.
>
> Hej fra
> Morten

Men, fink installerer i /sw og bruger ssl, curl - men min fink
installation har _ikke_ de libraries som du beskriver.

kan du have installeret en anden software pakke som bruger disse
libraries og som "regner med" at fink findes på systemet - eller
generelt bruger unix-netværk libs ?

/ole_guldberg

Fra : Morten Lind

Dato : 11-02-03 12:04

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> kan du have installeret en anden software pakke som bruger disse
> libraries og som "regner med" at fink findes på systemet - eller

Hej Ole.....

Rent bortset fra, at jeg ikke har den fjerneste idé om, hvilken
software, der bruger unix-netværk libs, så er den eneste software, jeg
inden for en overskuelig periode har installeret, Virex 7.2......

Den har godt nok en automatisk update-funktion, der skal synkronisere
min maskine med Virex, men om det er dét, véd jeg ikke?

Fem minutter efter:

Det véd jeg nu, og undskyld jeg har taget Jeres tid, uden at bruge
hovedet.

Jeg har læst ReadMe-arkivet i Virex-mappen i Programmappen på HD-niveau,
og hér er, hvad der bl.a. står:

PROGRAM FILES INSTALLED

The following files are installed with the Virex software:

/Applications/Virex 7
Virex application folder.

/Applications/Virex 7/Virex 7.2.app
Virex application.

/Applications/Virex 7/ReadMe.rtf
This file.

/Applications/Virex 7/Virex 7.2 Product Guide.PDF
The product manual.

/usr/local/vscanx
Command-line scanner.

/usr/local/scan.dat
Virus definition file.

/usr/local/names.dat
Virus definition file.

/usr/local/clean.dat
Virus definition file.

/usr/local/messages.dat
Messages file.

/usr/local/license.dat
License Agreement file.

/usr/local/share/man/man1/vscanx.1
Command-line help file.

/Library/Frameworks/MacScanner.framework
A Framework folder.

~/Library/Preferences/VirexPrefs.vprf
The Virex Preferences.

/sw/libs/libcurl/.2.0.2.dylib
Companion file.

/sw/libs/libcurl/.2.dylib
Companion file.

/sw/libs/libcrypto.0.9.6.dylib
Companion file.

/sw/libs/libdl.0.dylib
Companion file.

/sw/libs/libssl.0.9.6.dylib
Companion file.

Og dét kunne jeg jo have læst inden jeg spurgte, ikke sandt? Men det
undrer mig stadig, at den mappe skal ligge dér.

Min logik vil have, at den skal ind i Virex´ programmappe, kan man så
bare flytte den, når det nu er sådan noget Unix-noget?

Hej fra
Morten

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 11-02-03 12:55

Morten Lind wrote:

> Hej Ole.....

mjello!

> [...]
>
> Den har godt nok en automatisk update-funktion, der skal synkronisere
> min maskine med Virex, men om det er dét, véd jeg ikke?

Det er svaret :)

http://www.macslash.org/article.pl?sid=03/02/08/173242&mode=thread&threshold=0

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-02-03 22:40

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk> wrote:

> nej - fink kræver ikke X11.

Nej, men ofte har man ikke så meget glæde af de programmer som Fink kan
hente hvis man ikke har X11.

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-03 09:13

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Nej, men ofte har man ikke så meget glæde af de programmer som Fink kan
> hente hvis man ikke har X11.

Hej igen.....
Nu har diskussionen flyttet sig lidt, så jeg må lige spørge
UNIX-hajerne....

Må jeg flytte den sw-mappe?
Jeg flyttede den ind i programmappen igår, dvs den kopierede sig selv og
blev på HDniveau.
Betyder det, at den ikke MÅ flyttes, for jeg turde jo ikke smide den ud?

På forhånd tak fra Morten

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 12-02-03 09:40

Morten Lind wrote:

> Hej igen.....
> Nu har diskussionen flyttet sig lidt, så jeg må lige spørge
> UNIX-hajerne....
>
> Må jeg flytte den sw-mappe?

Uden at vide det - skulle jeg mene at din virex installation går i
stykker hvis du flytter /sw.

Fra : Morten Lind

Dato : 12-02-03 10:06

Ole Guldberg Jensen <ole_guldberg@mail.dk> wrote:

> Uden at vide det - skulle jeg mene at din virex installation går i
> stykker hvis du flytter /sw.

Tak, Ole....
M.

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 12-02-03 09:33

Martin Bredthauer wrote:

> Nej, men ofte har man ikke så meget glæde af de programmer som Fink kan
> hente hvis man ikke har X11.

jeg bruger med største glæde:

nmap-nox
lynx
netcat

etc... jeg har faktisk mest glæde at noX-applikationerne. Men jeg hedder
jo heller ikke "man" :)