Style writer 2200
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-02-03 16:28

Hej!

En kollega har en Color Style Writer 2200 Apple printer som han ikke
bruger.
Kan jeg bruge denne printer til en iMac DV Special Ed G3/400mhZ
Og hvad må man evt. give for sådan en printer ??

Alle meninger om dette velkomne.....

See yea...
Henry Lerche Madsen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-02-03 16:39

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Hej!
>
> En kollega har en Color Style Writer 2200 Apple printer som han ikke
> bruger.
> Kan jeg bruge denne printer til en iMac DV Special Ed G3/400mhZ
Ikke umiddelbart. Den skal i serielporten, hvilket din iMac ikke har.
Man kan dog købe en omformer, tror jeg.

> Og hvad må man evt. give for sådan en printer ??
Ikke over 200 kr.

/Thomas
--
All hail the spotted kitty!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-03 17:26

Hej Henry

Henry Lerche Madsen wrote:

> En kollega har en Color Style Writer 2200 Apple printer som han ikke
> bruger.
> Kan jeg bruge denne printer til en iMac DV Special Ed G3/400mhZ

For at kunne bruge alle dedicatede Mac printere i Styelwriter serien,
skal du have en adapter - USB<->seriel - for at kunne tilkoble en SW
printer med det runde DIN stik til en computer med USB tilslutning.
Prisen for en sådan adapter er ca. 200kr.

Et alternativ kunne være, hvis du har et lille netværk derhjemme med fx.
en gammel PCI PowerMac - fx. en 7200, så kan du lave en en printserver
med en 7200, så du kan printe ud fra alle andre computere via dit
netværk. Opsætning sker selvfølgelig via dit ethernet netkort i begge
maskiner.

> Og hvad må man evt. give for sådan en printer ??

Hm... 2-300kr. hvis der er nye eller næsten nye patroner i. Problemet
kan være, at den er meget slidt, og jeg véd, det er uhyre svært at få
reservedele til den. Den er nemlig ikke identisk med den tilsvarende
Canon BC200.

mvh. Erik Richard