netscape som newsreader
Fra : Thomas

Dato : 06-02-03 20:35

Jeg læser nyhedsgrupper fra google-groups på nettet, men har opdaget
at det sted bliver meget langsommere opdateret end hvis jeg læser på
en 'rigtig' news læser. Jeg bruger Netscape til surf og mail, men når
jeg bruger den til news sorterer den ikke beskeder i threads. De står
der bare enkeltvis og i den rækkefølge de er kommet ind. Har ledt
over alt, men kan ikke få den til at samle trådene.
Kan nogen hjælpe.
Pft,
Thomas

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-02-03 20:47

http://www.gylling.net/macsoup/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Thomas

Dato : 06-02-03 23:04

Hey Jesper,

nu har jeg kørt med macsoup et stykke tid. Det er en fremragende
newsreader - men den kan såvidt jeg kan se ikke klare binære filer og samle
disse. Er det korrekt?

Mvh

Thomas

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-03 23:24

"Thomas" <thlu@vip.cybercity.dk> writes:

> nu har jeg kørt med macsoup et stykke tid. Det er en fremragende
> newsreader - men den kan såvidt jeg kan se ikke klare binære filer
> og samle disse. Er det korrekt?

Ja, det er korrekt.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-02-03 23:47

Thomas <thlu@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hey Jesper,
>
> nu har jeg kørt med macsoup et stykke tid. Det er en fremragende
> newsreader - men den kan såvidt jeg kan se ikke klare binære filer og samle
> disse. Er det korrekt?

Rigtigt. MacSOUP kan kun klare text - men det er den også godt til.

Diiva er fænomenal til billeder, men den er for dyr synes jeg. Til
billeder (dk.binaer.erotik) bruger jeg bare en Outlook.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 06-02-03 23:59

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Rigtigt. MacSOUP kan kun klare text - men det er den også godt til.
>
> Diiva er fænomenal til billeder, men den er for dyr synes jeg. Til
> billeder (dk.binaer.erotik) bruger jeg bare en Outlook.

Så nu kommer David og hjælper mig med at promovere Hogwasher
som klare det hele, også de der to delte andersand billeder.

--

Mvh.

Henrik Lindskou
-----------------
Bart, a woman is like a beer. They look good, they smell good, and you'd
step over your own mother just to get one!
Homer

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 00:02

On Thu, 6 Feb 2003 23:58:34 +0100, Henrik Lindskou wrote
(in message <3E42E89A.4090703@worldonline.dk>):

> Så nu kommer David og hjælper mig med at promovere Hogwasher
> som klare det hele, også de der to delte andersand billeder.

Jep, Hogwasher kan det hele. Du skal bare lige installere Silk også, hvis du
vil have quartz i selve messages.
http://www.asar.com
http://www.unsanity.com/haxies/silk/
så får du også quartz i AppleWorks - og se det er sager! - og de andre Carbon
programmer.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-03 02:59

Hej

Jeg synes helt ærligt, det her er for dårligt! - Thomas stiller et konkret
spørgsmål til Netscape, og omgående bliver tråden kørt off-topic - med brask og
bram - med al den ævl omkring primært MacSOUP og Hogwasher, (som jeg trods alt
har lidt mere respekt for!). Og først i allersidste indlæg kommer Henrik L. med
svaret.

Jeg véd godt, det kan opfattes som en provokation, - men hvornår lærer I
egentlig at lade andre afgøre, hvilket program han/hun ønsker at bruge?! - I er
minsandten snart ikke bedre end en flok M$-gangstere!

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-02-03 03:22

Erik Richard Sørensen wrote:
> [...]
> egentlig at lade andre afgøre, hvilket program han/hun ønsker at bruge?! - I er
> minsandten snart ikke bedre end en flok M$-gangstere!

Ahhm. Erik prøv lige og tjek hvornår jeg svarede Thomas første gang
kl. 21:34 og Janus kom med et konstruktivt svar kl. 21:07
At Jesper så altid svare SOUP på alle spørgsmål skal vel ikke gå ud over
os andre. Men Thomas ville jo så gerne efterfølgende vide om SOUP kunne
klare binære filer (det kan den ikke) og så blev der givet fler
konstruktive svar på programmer der kan !

Så Erik, læs hele tråden inden du beskylder os for at være "£<$§?+%&
aaarg mit tastatur vil ikke engang skrive det der firmanavn
Lad os andre svare på de spørgsmål vi kan klare (det er ikke mange)

Thomas har forøvrigt forstået mit svar og fået det til at køre

--

Mvh.

Henrik Lindskou
----------------
Sov på arbejdet? - jeg sov ikke, jeg var fuld.
Homer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-03 05:01

Hej Henrik

Henrik Lindskou wrote:

> [...]
> klare binære filer (det kan den ikke) og så blev der givet fler
> konstruktive svar på programmer der kan !

Det er jo heller ikke specifikt dig, jeg anker over. Og for såvidt heller ikke de
konstruktive svar, der kom i forbindelse med konkrete spørgsmål. Det, jeg går eftr,
er, at tråden afspores omgående og kører i en anden retning end det stillede
spørgsmål.

> Så Erik, læs hele tråden inden du beskylder os for at være "£<$§?+%&
> aaarg mit tastatur vil ikke engang skrive det der firmanavn

Jeg kan da se, du har fundet pund-tegnet, - dollar-tegnet ligger yderst til
venstre... ...OK, jeg blev nok skruet lidt op over at have siddet og læst den
artikel, som PBP henviste til... Det gør bare ikke min pointe mindre, - at jeg
synes, der er en tendens til at et spørgsål afspores jo hurtigere des bedre, - og
helt galt bliver det, såsnart det handler om Netscape.

Lidt barskt sagt, så ville jeg ønske, at jeg kunne - eller en anden kunne - sende et
ligeså specifikt spørgsmål omkring den store konkurrents browser, - så skal du bare
se.... Straks kommer der et hav af svar, der vel at mærke er _on-topic_ - og først
så bliver det kørt af sporet. Jeg kan endda give et eksempel mere omkring Netscape.
For et par uger siden stillede jeg et lige så konkret spørgsmål omkring message
filters i Netscape. - Jeg har ikke fået _ET_ eneste brugbart svar! - Derimod flere
om, at jeg skulle gå over til en anden browser!

> Lad os andre svare på de spørgsmål vi kan klare (det er ikke mange)

Nåh... helt så få er det nu ikke.

> Thomas har forøvrigt forstået mit svar og fået det til at køre

Jeg læste netop _hele_ tråden igennem, for jeg tænkte, at der måtte da være én, der
kunne give svaret - tryk i feltet til venstre for 'subject' feltet. Jeg læste endda
både trådet og utrådet, og dit svar til Thomas blev i alle tilfælde reg. sidst her
hos mig - i Netscape..... - Om det så er serverens skyld eller ikke, vil jeg ikke
udtale mig om.

mvh. Erik Richard

Fra : Christian Bech

Dato : 07-02-03 09:33

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

> [...]
>filters i Netscape. - Jeg har ikke fået _ET_ eneste brugbart svar! - Derimod flere
>om, at jeg skulle gå over til en anden browser!

Det passer jo ikke. Du fik et meget brugbart svar. Dit spørgsmål var,
hvorfor Sunsite-serveren havde smidt dine killfiltre væk. Thomas
svarede, at dine filtre skam ligger lokalt og ikke på en server og at
"filter at" ikke betyder "filter on". Svaret var ikke mindst brugbart,
fordi du så kunne undgå at gøre dig til grin overfor Sunsite med noget
som du nemt kunne have læst dig til.

Dk.edb.mac er et diskussionsforum IKKE et supportforum. At der så også
er en god support og hjælp er en god ting, men man kan ikke stille
krav om support. Hvis man ønsker en kvalificeret og effektiv support,
er der firmaer, der tilbyder den. Og du kan i særdeleshed ikke
forvente at få gratis support på bedaget software som Netscape 4.x -
der er jo ikun meget få - hvis nogen - af superbrugerne, som stadig
benytter den.

Nogle gange er det enkle svar på et spørgsmål, at der er anden
software, som bedre kan løse opgaven, at den software så kan være
Microsofts er noget som den enkelte bruger må forholde sig til.

Ingen ejer en tråd på Usenet. Det betyder, at man må finde sig i
inkompetente svar og landsbytosser. Det er op til læseren at vurdere,
hvad der er et brugbart svar. Alt andet kan han springe over, men han
kan bestemt ikke stille krav om hvad andre skal skrive.
--
Christian

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 07-02-03 16:04

Erik Richard Sørensen wrote:

Klip

> [...]
> hos mig - i Netscape..... - Om det så er serverens skyld eller ikke, vil jeg ikke

Hvis jeg læser u-trådet så er mit svar det tredie, Janus det andet og
Jesper opskrift på SUPPE det første. Jeg er selv tilbøjlig til at læse
indlægene trådet, men jeg læser dog tråden færdig inden jeg komentere.

Ang. hvilken newsreader der er best, må det være op til hver enket at
vurdere. Jeg er selv tilhænger af NS.(Mozilla er ligeså godt) da jeg
nyder at have mit "udafhuset" program i et. Det har den fordel at man
umidelbart kan klikke et link, uden der startes yderliger programmer. At
NS. då er gået hen og blevet en tung kleppert er så en anden sag.
Tabbed browsing er en af de ting der mangler i Safari som kunne få mig
til at bruge den som default browser, men så skule jeg jo vælge en anden
newsreader og det blev uden tvivl Hogwasher da den klare både tekst og
binære news.

--

Mvh.

Henrik Lindskou
---------------
What's the point of going out? We're just going to wind up back here anyway.
Homer

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-02-03 16:17

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> default browser, men så skule jeg jo vælge en anden newsreader og det blev
> uden tvivl Hogwasher da den klare både tekst og binære news.

Her er et overblik fra MacSOUP:

http://www.strandvejen.com/macsoup-thread/macsoup.gif

Det er dig med den sorte prik og mine indlæg er de blå.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 00:49

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Her er et overblik fra MacSOUP:
> http://www.strandvejen.com/macsoup-thread/macsoup.gif

Suk. Bliver helt nostalgisk, og kommer et øjkeblik til at savne
MacSoup. Det er en rigitg kool newsreadr (selvom den åd al mine mail
første gang jeg prøvede den).

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 00:56

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Suk. Bliver helt nostalgisk, og kommer et øjkeblik til at savne
> MacSoup.

En suppe på OS 9.
Nostalgien rækker dog ikke til at savne OS 9

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 01:16

spam-01@tdcadsl.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> En suppe på OS 9. Nostalgien rækker dog ikke til at savne OS 9

På sin vis, jo.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-02-03 11:20

Preben Bødker Nielsen <spam-01@tdcadsl.dk> wrote:

> En suppe på OS 9.
> Nostalgien rækker dog ikke til at savne OS 9

Hov hov ! Vi har også OS X kørende..... 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 00:47

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:

> Tabbed browsing er en af de ting der mangler i Safari som kunne få
> mig til at bruge den som default browser

(...)

Lur mig om ikke det kommer en en ny version snart. Installerede KDE3.1
forleden med den nye Konquerer, og den har tabbet browsing.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-02-03 01:35

Janus Sandsgaard wrote:

> (...)
>
> Lur mig om ikke det kommer en en ny version snart. Installerede KDE3.1
> forleden med den nye Konquerer, og den har tabbet browsing.
>
> -j

Det var da opmundrende nyt

--

Mvh.

Henrik Lindskou
---------------
Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win
or lose, it's how drunk you get.
Homer

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 01:45

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Det var da opmundrende nyt

Pres selv på her:
< http://www.mozillazine.org/weblogs/hyatt/archives/2003_02.html#002472>

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-02-03 02:33

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Pres selv på her:
> < http://www.mozillazine.org/weblogs/hyatt/archives/2003_02.html#002472>

Mit engelsk begrænser sig desvære til læse og tale, ingen skrift med
mindre det er lydskrift

--

Mvh.

Henrik Lindskou
---------------
Hvis alt andet slår fejl, så skyd skylden på ham, der ikke taler engelsk.
Homer Simpson

Fra : Morten Lind

Dato : 08-02-03 17:17

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Mit engelsk begrænser sig desvære til læse og tale, ingen skrift med
> mindre det er lydskrift

Må den dumme stille et spørgsmål? Hvad er tabbet/tapped browsing?
M.
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 18:56

On Sat, 8 Feb 2003 17:17:20 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fq2nz9.11stmpj1dytq0eN%mortenlind@mac.com>):

> Må den dumme stille et spørgsmål? Hvad er tabbet/tapped browsing?
> M.

Det er faneblade så du kan have flere sider åbne i browseren. Det er sådan
set i stedet for at have flere browservinduer åbent på en gang.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-02-03 12:10

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Det er faneblade så du kan have flere sider åbne i browseren. Det er
> sådan set i stedet for at have flere browservinduer åbent på en
> gang.

....og det kan eksempelvis se sådan her ud:

http://janus.dk/tmp/tab.png

Praktisk hvis man godt kan lide at forfølge flere links (nyheder) på
et website: Man klikker på alt hvad der vækker interesse, og mens man
sidder og læser, åbner browseren de andre sider i baggrunden som tabs.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-03 15:49

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> http://janus.dk/tmp/tab.png

Det gør Chimera, når man forlanger view source.....skide smart

Tak for orientering, D+J
M.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 09-02-03 15:56

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Det gør Chimera, når man forlanger view source.....skide smart

Har du sendt en fejl-rapport?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-03 16:22

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Har du sendt en fejl-rapport?
>
> -j

Næh......er det da ikke meningen?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 10:02

On Sat, 8 Feb 2003 1:34:39 +0100, Henrik Lindskou wrote
(in message <3E44509F.5040107@worldonline.dk>):

> Det var da opmundrende nyt

Synes du? Jeg synes tabbed browsing er bloated, og at det vil være synd for
den rene Safari.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-03 11:35

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Synes du? Jeg synes tabbed browsing er bloated, og at det vil være synd
> for den rene Safari.

Jeg har også lidt svært ved at se den store fordel. Jeg brugte det
kortvarigt i Chimera, da jeg hørte om det, indtil Safari kom. Er det
fordi, det er lettere at skifte fra den ene side til den anden? Til
genæld tager det et par linier i højden, så man ser mindre af siden. I
forvejen har vi Dock'en i bunden, der tager lidt højde, og bredformat på
skærmen, så den heller ikke er så høj.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-02-03 13:09

Henrik Münster wrote:

> Jeg har også lidt svært ved at se den store fordel. Jeg brugte det
> kortvarigt i Chimera, da jeg hørte om det, indtil Safari kom. Er det
> fordi, det er lettere at skifte fra den ene side til den anden?

Ja, og så har jeg sat den til at åbne (loade) nye tabs i baggrunden,
således at jeg aldri skal vente på at en tung side bliver færdig med at
loade.

> Til genæld tager det et par linier i højden, så man ser mindre af siden. I
> forvejen har vi Dock'en i bunden, der tager lidt højde, og bredformat på
> skærmen, så den heller ikke er så høj.

Her er Dock'en sat til at vise / skjule automatisk, det spare plads når
den ikke er i brug.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 13:44

On Sat, 8 Feb 2003 13:08:45 +0100, Henrik Lindskou wrote
(in message <3E44F34D.5020602@worldonline.dk>):

> [...]
> loade.

> Her er Dock'en sat til at vise / skjule automatisk, det spare plads når

Du kan bare loade et vindue i baggrunden. Men at dømme efter David Hyatt's
blog ser det desværre ud til, at vi får tabs. Med mindre Apple som sædvanlig
er suveræne i stilen.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-02-03 14:02

David Blangstrup wrote:

> [...]
> blog ser det desværre ud til, at vi får tabs. Med mindre Apple som sædvanlig

Mon ikke det bliver som i NS. hvor man selv kan bestemme om det er med
eller uden tabs.

--

Mvh.

Henrik Lindskou
----------------
Wow - kan man få Internettet på computer nu.
Homer Simpson

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 16:48

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> writes:

> Mon ikke det bliver som i NS. hvor man selv kan bestemme om det er
> med eller uden tabs.

Sådan mener jeg det er med Konqueror. Man kan selv vælge om man vil
følge link, i andet vindue (variant: evt. i baggrunden), eller åbne i
en tab.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-02-03 16:59

Janus Sandsgaard wrote:

> Sådan mener jeg det er med Konqueror. Man kan selv vælge om man vil
> følge link, i andet vindue (variant: evt. i baggrunden), eller åbne i
> en tab.
>
> -j

Det er lige netop pointen, med flere valgmuligheder kan de fleste finde
en indstilling der passser lige netop dem

--

Mvh.

Henrik Lindskou
----------------
Volunteering is for suckers. Did you know that so called 'Volunteers'
don't even get paid?!?"
Homer Simpson

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-03 16:16

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jeg har også lidt svært ved at se den store fordel.

Jeg bruger det en del for at begrænse antallet af åbne vinduer
samtidig, og også at man ikke bliver overlæsset med åbne vinduer oven
i det man har (nok mest det sidste).

Især ved "her er en masse spændende links" bruger jeg at åbne de
interessant i en ny tab, som jeg har sat til ikke at blive vist.
Herved kan jeg let læse en side til ende, samtidig med at de
interessanteste ting er klar til senere.

Det er meget en smagssag. Jeg er glad for at have valget.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-03 23:44

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> interessanteste ting er klar til senere.
>
> Det er meget en smagssag. Jeg er glad for at have valget.

Måske vænnede jeg mig ikke nok til det. Hvis jeg kom til at trykke
[æble-w] eller klikke på den røde knop lukkede vinduet med alle
faneblade. Det var ikke så smart. Med almindelig vinduer lukker man kun
ét vindue på den måde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 09-02-03 15:44

> [...]

> [æble-w] eller klikke på den røde knop lukkede vinduet med alle
> faneblade. Det var ikke så smart. Med almindelig vinduer lukker man kun

I Chimera lukker Æble-W kun ét faneblad. Det fungerer betydeligt
bedre end i Mozilla 1.2.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 09-02-03 15:50

> [...]
> [æble-w] eller klikke på den røde knop lukkede vinduet med alle
> faneblade. Det var ikke så smart. Med almindelig vinduer lukker man kun

Ja, der har du en pointe, Henrik......så skal man jo til at bruge
hovedet, uha da
M.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-02-03 07:52

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> lærer I egentlig at lade andre afgøre, hvilket program han/hun
> ønsker at bruge?! - I er minsandten snart ikke bedre end en flok

Hvorfor kan folk ikke bare lære at bruge Microsoft Outlook Express til
news?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-03 15:36

...Jaaaanus

PLOP - her skulle så være en ascii tegning af en pistol med
lyddæmper...

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 00:44

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> PLOP - her skulle så være en ascii tegning af en pistol med
> lyddæmper...

Måske det findes i unicode?

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-02-03 12:56

> [...]

> Jeg véd godt, det kan opfattes som en provokation, - men hvornår
> lærer I egentlig at lade andre afgøre, hvilket program han/hun

Hvis det er mit indlæg, du refererer til (jeg nævner Mozilla), så gik
det på, at jeg ikke havde en Netscape ved hånden, da jeg svarede. Men
jeg ved 1) at Netscapes messenger kan tråde, og 2) at Mozilla kan
tråde og ligner Netscape en hel del. Så jeg tænkte at spørgeren måske
kunne få svar på sit spørgsmål ved at kigge på det skærmtryk, jeg
fremstillede, og måske ville blive friste til at prøve Mozilla, som
kan betragtes som en ajourført Netscape i udvikling, komplet med
webbrowser, composer, messenger og irc-klient. Det var et venligt råd
og et bud på hjælp som så meget andet her i gruppen. Jeg tror du står
ret alene med din opfattelse af, at der er tvang i luften.

> I er minsandten snart ikke bedre end en flok M$-gangstere!

Ikke forstået.

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-03 16:48

Hej Janus

Janus Sandsgaard wrote:

> [...]
> og et bud på hjælp som så meget andet her i gruppen. Jeg tror du står
> ret alene med din opfattelse af, at der er tvang i luften.

Jeg tænker ikke så meget på dit indlæg, da jeg også selv ser Mozilla som
en videreføring af Netscape. Det er nok mest de her folk, der, - såsnart
ordet 'Netscape' nævnes, - omgående ryger op, som trold af en æske og
promoverer 'suppen' uanset, hvad der ellers bliver spurgt om.

> Ikke forstået.

M$-gangstere? - såre simpelt... Den gruppe, der ikke kan tåle at høre
ordet 'Netscape' uden at få røde knopper og gør alt for at modarbejde
både NC og til en vis grad de forskellige Mozilla versioner med - altså
dem, der hedder noget med 'Mozilla'. - Chimera, Safari og et par stykker
mere, der også har rod i Mozilla.org's arbejde roses jo tværtimod til
skyerne - for det meste da...

mvh. Erik Richard

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-02-03 00:44

> [...]

> ordet 'Netscape' uden at få røde knopper og gør alt for at modarbejde
> både NC og til en vis grad de forskellige Mozilla versioner

Aha. Altså lige som dem, der har et meget kompromisløst forhold til
Microsoft?

> med - altså dem, der hedder noget med 'Mozilla'. - Chimera, Safari
> og et par stykker mere, der også har rod i Mozilla.org's arbejde
> roses jo tværtimod til skyerne - for det meste da...

Safari bygger på KHTML, som er forskelligt fra Mozilla-projektet.

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-02-03 05:56

Hej Janus

Janus Sandsgaard wrote:

> Aha. Altså lige som dem, der har et meget kompromisløst forhold til
> Microsoft?

Hvis du tænker på mig, så er der andre årsager til, at jeg er gået med i
den gruppe, der modarbejder M$.

Som du måske har læst tidligere, så har jeg været officiel supporter for
Microsoft gennem en del år, men er nu stoppet med det. Det, der gjorde, at
jeg sagde stop, var, at jeg flere gange måtte have kontakt til deres
supporter service - altså en service kun for supportere. Jeg fik en række
særdeles vanskelige spørgsmål fra et par M$ kunder, der havde enorme
problemer med hhv. MSO98 og MSO2000 til Windows. Det var ting, jeg ikke
kunne løse, så derfor videresendte jeg spørgsmålene til supporter service,
men de har ikke engang gidet gøre sig den anstrengelse at svare på ét
eneste af de spørgsmål. Og da jeg så henvendte mig pr tlf., fik jeg blot
at vide, at jeg jo kunne maile.

Jeg svarede som sandt var, at det havde jeg gjort flere gange, men ingen
svar fået. Hvorefter jeg blot fik at vide, at det var noget, der egentlig
ikke ragede mig, om de ville svare eller ikke. Og da jeg pga. den temmelig
flabede måde, som det pigebarn kom med - med omgående virkning opsagde
mine aftaler med M$, var hendes eneste kommentar, at det jo for såvidt var
min egen sag, og at det egentlig ikke kom dem ved, men at hun tog det ad
notam. Og hendes slutbemærkning var, at "...vi er da revnende ligeglade
med, hvem der ikke vil være supportere for os"...

Hertil kommer så hele sagen omkring deres licenspolitik og opsigelse af
alle løbende business agreements med virksomheder. Det er sager, som jeg
har været med til at fremføre overfor Forbrugerstyrelsen, og i et brev,
som Microsoft har tilstillet FS som svar på nogle af mine og andres
klagemål, direkte truede med at retsforfølge os - og især mig - for
injurierende udtalelser. Dette ville FS dog ikke finde sig i, så de
svarede meget kort tilbage til M$, at hvis de forsøgte noget i den
retning, så ville FS og hele deres advokatstand stå fuldstændig bag os, og
de ville gøre alt for at lukke munden én gang for alle på M$, - hvorefter
M$ trak sig skyndsomst tilbage med en forsikring om, at "sådan skulle det
da heller ikke forstås".

Og når så M$ tillige med efter indgåelsen af aftalen med Apple i 1997 både
på skrift og i et TV interview med Bill Gates og Steve Jobs (CNN) lovede,
at samtlige nuværende og kommende produkter til Windows også ville komme
til Mac, - og hvad er resultatet blevet af det? - Intet har M$ overholdt
med undt. af at vedblive med produktion af MSO, IE og OE, samt
transformering af Microsoft Outlook. - _RESTEN_ er af de ellers daværende
Mac versioner er droppet helt, og ikke et eneste af de øvrige
programpakker er nogensinde kommet til Mac!

Og når så M$ med alle mere eller mindre ufine metoder forsøger at ødelægge
alt, hvad de kommer i nærheden af - senest nu Sendo, så står jeg af! - Jeg
kan eller vil ikke være med til at anbefale et sådant firma eller dets
produkter. - Og jeg vil med alle de midler, jeg har til rådighed
modarbejde dem, hvor jeg kan! - Og det er vi efterhånden mange, der gør,
hvor vi kan komme til det.

> Safari bygger på KHTML, som er forskelligt fra Mozilla-projektet.

Ja, men som dog stadig har rod i det opr. Mozillaprojekt.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-02-03 03:31

in article 3E43D53C.FAE67464@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 07/02/03 16:48:

> Det er nok mest de her folk, der, - såsnart
> ordet 'Netscape' nævnes, - omgående ryger op, som trold af en æske og
> promoverer 'suppen' uanset, hvad der ellers bliver spurgt om.

Nogen reagerer sådan på Netscape, andre på Outlook Express eller MacSOUP.
Hvad er værst?

--
/peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-03 08:16

Peter Kiil <spam@kiil.net> writes:

> Nogen reagerer sådan på Netscape, andre på Outlook Express eller MacSOUP.
> Hvad er værst?

Nok dem der reagerer sådan på OS X. Desværre.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-03 10:14

> Diiva er fænomenal til billeder, men den er for dyr synes jeg. Til
> billeder (dk.binaer.erotik) bruger jeg bare en Outlook.

Så længe det bare ikke er
<alt.binaries.pictures.erotica.bestiality.hamster.duct-tape>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 07-02-03 12:46

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Så længe det bare ikke er
> <alt.binaries.pictures.erotica.bestiality.hamster.duct-tape>

Hø! Findes den?

-j
[som aldrig har set den indlysende i at bruge news til binære ting]

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-03 19:16

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Hø! Findes den?

Ja da. Se selv i listen over alle grupper. Der er mange andre sjove.

> [som aldrig har set den indlysende i at bruge news til binære ting]

Du kender ikke Pamela Anderson?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-02-03 12:46

On Fri, 7 Feb 2003 10:13:32 +0100, Henrik_Münster wrote
(in message <1fq06or.hnqd661e0qqh5N%henrik@muenster.dk>):

> Så længe det bare ikke er
> <alt.binaries.pictures.erotica.bestiality.hamster.duct-tape>

Henrik, altså! (og så med MacSOUP!) (Han læser, han ser ikke billederne).

Fra : Bitbucket

Dato : 07-02-03 03:44

> [...]

> nu har jeg kørt med macsoup et stykke tid. Det er en fremragende
> newsreader - men den kan såvidt jeg kan se ikke klare binære filer og samle

Det er faktisk ikke korrekt.

Du makere de binære indlæg du ønsker til downoad er det en segmeneret
fil så makere du alle de downloadede indlæg og taster Æble + S, så
bliver alle indlæggene gemti én fil der er lige til at trække over på
Stuffit Expander som så klarer resten.

Er det billeder du vil downloade er der dog ingen bedre newsreader end
Diiva. Nyeste version til OS X understøtter også yEnc

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 07-02-03 17:04

On Fri, 07 Feb 2003 16:48:24 +0100, Erik Richard Sørensen wrote:

> Jeg tænker ikke så meget på dit indlæg, da jeg også selv ser Mozilla
> som en videreføring af Netscape.

Netscape er Mozilla+lidt mere, så det er lidt bagvendt at betragte det
sådan.

> [...]
> Chimera, Safari og et par stykker mere, der også har rod i
> Mozilla.org's arbejde roses jo tværtimod til skyerne - for det meste

Safari bygger på KHTML (fra Konqueror i KDE) og har ikke, kodemæssigt,
noget med Mozilla at gøre.

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-02-03 21:07

heinesen@mail.dk (Thomas) writes:

> Jeg bruger Netscape til surf og mail, men når jeg bruger den til
> news sorterer den ikke beskeder i threads. De står der bare
> enkeltvis og i den rækkefølge de er kommet ind.

Jeg er ret sikker på, Netscape kan finde ud af at tråde. Eller kan du
overveje at skifte til Mozilla, som tråder således:

http://www.janus.dk/tmp/snapshot1.png

-j

--
Janus Sandsgaard
http://janus.dk

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 06-02-03 21:34

Thomas wrote:
> [...]
> der bare enkeltvis og i den rækkefølge de er kommet ind. Har ledt
> over alt, men kan ikke få den til at samle trådene.

No problemo !

Du trykker på de talebobler der ligger oven på hinande, det er det
første lille vindue vedsiden af "subjekt"

Jeg smider lige et screenshot i din mail

--

Mvh.

Henrik Lindskou
----------------
Vampyrer er ren fantasi - ligesom nisser, alfer og eskimoer.
Homer

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-02-03 22:08

> [...]

> der bare enkeltvis og i den rækkefølge de er kommet ind. Har ledt
> over alt, men kan ikke få den til at samle trådene.

At bruge Netscape som nyhedslæser er mindst lige så interessant som at
onanere med sandpapir.

--
Peter - http://titancity.com/
http://haxor.dk/islamnyt/ - fordelene ved indvandringen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-02-03 00:13

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> At bruge Netscape som nyhedslæser er mindst lige så interessant som at
> onanere med sandpapir.

Tja det må så være en af de ting vi andre ikke kan udtale os om

--

Henrik Lindskou

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-02-03 00:52

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> At bruge Netscape som nyhedslæser er mindst lige så interessant som at
> onanere med sandpapir.

Det er det jeg altid har sagt, man kan sgu høste mange erfaringer på
usenet

/preben (som heller ikke har prøvet den med Netscrape)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-03 08:21

no_spam@invalid_email.com (Peter Bjørn Perlsø) writes:

> At bruge Netscape som nyhedslæser er mindst lige så interessant som at
> onanere med sandpapir.

Altid interessant med kompromisløse holdninger.

Ingen Netscape og ingen Microsoft. Er der andre ting du ikke kan lide?
-
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 08-02-03 10:07

On Sat, 8 Feb 2003 8:20:56 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kkd6m3s0fb.fsf@mimer.null.dk>):

> Altid interessant med kompromisløse holdninger.
>

> Ingen Netscape og ingen Microsoft. Er der andre ting du ikke kan lide?

Her kunne han jo svare: Ja, dig.
[Undskyld, men den var lagt frem på fad. ]