Billigste sted og købe en Mac (PowerBoo
Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-03 22:29

Eller er der, hvad jeg synes det lugter lidt af, priskontrol fra Appels
side?

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-03 22:43

iddqd@worldonline.dk wrote:
> Eller er der, hvad jeg synes det lugter lidt af, priskontrol fra Appels
> side?

Whooa - fik lige en tanke og checkede prisen i US.

17" Super drive modellen koster $3300 eller ca. 22500 + sales tax der så
afhænger af hvor i US man køber den, det skulle endda ikke undre hvis
man kan slippe som ikke US køber.

Det holder selvfølgelig ikke hvis den skal sendes her til for så skal
der svares told+moms, men hvis nogen skal en tur over dammen er der
noget at overveje.

Mvh

Bruno

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-02-03 23:04

iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Det holder selvfølgelig ikke hvis den skal sendes her til for så skal
> der svares told+moms, men hvis nogen skal en tur over dammen er der

Først antyder du, at Apple ulovligt udøver priskontrol,
derefter påpeger du, at man ulovligt kan hjemføre en vare uden at svare
told og moms.

Velbekomme.

--
Preben Bødker Nielsen . preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 04-02-03 23:37

Preben Bødker Nielsen wrote:
> Først antyder du, at Apple ulovligt udøver priskontrol,
> derefter påpeger du, at man ulovligt kan hjemføre en vare uden at svare
> told og moms.
>
> Velbekomme.

Tak, måske du lige skulle tage og checke toldreglerne.

Bevares måske jeg skulle havde præciseret rejsens længde, men du kunne
også lige havde taget det med ro.

Jeg taler ikke om en ferietur, men et længevarende ophold "over there".
Hvis man befinder sig mere end 6 måneder i udlandet kan man indføre
næsten hvadsomhelst unden at skulle svare afgift, blot det er til ens
personlige brug så hvis der er tale om en firma computer bliver det vist
mere kompliceret. Vi skal jo heldigvis ikke registre vores
computerudstyr på samme måde som bilerne.

Smutter man bare på en weekendtur, så skal ens indkøb vist fortoldes
ligesom når de kommer med posten.

Mvh

Bruno

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-02-03 23:47

> [...]

> også lige havde taget det med ro.
>
> Jeg taler ikke om en ferietur, men et længevarende ophold "over there".

Det er ikke hvad jeg kalder "en tur over dammen".

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 04-02-03 23:27

> [...]

> Det holder selvfølgelig ikke hvis den skal sendes her til for så skal
> der svares told+moms, men hvis nogen skal en tur over dammen er der

Så får du ikke noget dansk keyboard

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-02-03 23:40

"[2900] Jesper Haaber Gylling" wrote:

> Så får du ikke noget dansk keyboard

Lad os stoppe her, foto-gruppen er stort set sandet til i
indlæg om at købe digicam's i tyske on-line butikker, og
spare den høje danske moms, og når så folk opdager at ma-
nuellen er på tysk, så starter hele showet med at skaffe
en manuel på dansk eller engelsk...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-02-03 23:47

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> spare den høje danske moms, og når så folk opdager at ma-
> nuellen er på tysk, så starter hele showet med at skaffe

Præcis.
Eller brokker sig over det ringe udvalg i de danske butikker.
(tænker på Appleforhandlere)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-02-03 09:08

"iddqd@worldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> writes:

> Det holder selvfølgelig ikke hvis den skal sendes her til for så skal
> der svares told+moms, men hvis nogen skal en tur over dammen er der
> noget at overveje.

Vaer desuden ogsaa forberedt paa at du garantimaessigt staar anderledes.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 04-02-03 23:54

iddqd@worldonline.dk wrote:
> Eller er der, hvad jeg synes det lugter lidt af, priskontrol fra Appels
> side?
>
> Mvh
>
> Bruno

Det er dog utroligt så dovne folk er blevet, dit spørgsmål blev stillet
i dag kl 19:32 af "ham selv" Gider du ikke at tjekke om andre har
stillet det samme spørgsmål inden for relativ kort tid, inden du spørger ?

--

Mvh.

Henrik Linsdkou

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 05-02-03 00:41

Henrik Lindskou wrote:
> Det er dog utroligt så dovne folk er blevet, dit spørgsmål blev stillet
> i dag kl 19:32 af "ham selv" Gider du ikke at tjekke om andre har
> stillet det samme spørgsmål inden for relativ kort tid, inden du spørger ?

Pinligt. Jeg ville havde postet mit spørgsmål fra abejde tidligere, men
nåede det ikke så jeg fyrede det bare af da jeg kom hjem og så ikke den
anden tråd - fik faktisk først øje på den nu.

Og jeg plejer endda at være en af dem som kommer med de samme
opfordringer, hvor dumt.

Jeg beklager.

Bruno

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 06-02-03 20:59

iddqd@worldonline.dk <iddqd@worldonline.dk> wrote:

> Eller er der, hvad jeg synes det lugter lidt af, priskontrol fra Appels
> [...]

Forklaringen ligger i en meget restrictiv prispolitik fra Apples side.
Apple sælger ud i deres egen store til en pris som ligger så tæt på
forhandlernes indkøbspris, at de derigennem sikrer at alle -stort set -
holder samme pris.

Hvis nogen sælger ud til billigere priser kan det kun skyldes at de er
blandt de store forhandlere der handler direkte med Apple.

Men heller ikke de store forhandlere har nogen særlig fortjeneste af
Apple produkterne hvorfor jeg gætter på at de vælger selv at score den
lille bitte ekstra fortjeneste der er ved at handle direkte med Apple.
Når de en sjælden gang går ud med billigere priser er det sansynligvis
pga. specielle prisaftaler på enkelte produkter.

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk