Hvor skal MacSOUP være placeret i OS X ?
Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 01-02-03 09:33

Jeg er ved at teste MacSOUP i OS X og den er jo lidt forskel fra 9'eren,
så jeg kan ikke få den til at åbne settings.

MacSOUP ligger i applications, men settings, incoming og så videre
ligger i mappen documents.

Kan jeg bare flytte tingene fra documents til MacSOUP mappen i
applications ?

Birgitte

Fra : Morten Lind

Dato : 01-02-03 10:06

Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> [...]
> ligger i mappen documents.
>
> Kan jeg bare flytte tingene fra documents til MacSOUP mappen i

Hej Birgitte....
1 MacSoup.plist i birgitte/bibliotek/preferences
1 MacSoup Settings i mappen Programmer/MacSOUP 2.5b2(X)
1 MacSoup Preferences i Birgitte/bibliotek/preferences
1 MacSoup mappe i mappen Programmer
1 MacSoup programikon i mappen MacSOUP 2.5b2 (X) i mappen Programmer og
i din havn(dock)

Hej fra
Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 13:15

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Hej Birgitte....
> 1 MacSoup.plist i birgitte/bibliotek/preferences
> 1 MacSoup Settings i mappen Programmer/MacSOUP 2.5b2(X)

Og med en henvisning til dem som ~/Library/Preferences/MacSOUP Settings.

> 1 MacSoup Preferences i Birgitte/bibliotek/preferences
> 1 MacSoup mappe i mappen Programmer
> 1 MacSoup programikon i mappen MacSOUP 2.5b2 (X) i mappen Programmer og
> i din havn(dock)

Forskellen mellem de danske og de engelske navne er at i Terminal bruges
de engelske ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-02-03 10:09

> [...]

> ligger i mappen documents.
>
> Kan jeg bare flytte tingene fra documents til MacSOUP mappen i

Mine settings, incoming, outcoming osv. ligger i samme mappe som selve
programmet. I "Applications" (eller "Progammer" som den hedder her.) Og
det kører senza problemi

Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 13:16

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Mine settings, incoming, outcoming osv. ligger i samme mappe som selve
> programmet. I "Applications" (eller "Progammer" som den hedder her.) Og
> det kører senza problemi

Bortset fra selve programmet, så bør de ligge i ~/Documents. Det gør
også backup lettere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-02-03 13:29

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Bortset fra selve programmet, så bør de ligge i ~/Documents. Det gør
> også backup lettere.

Det med backup har jeg ikke tænkt på; men Suppen virker uden nogen som
helst problemer, sådan som jeg har tingene liggende.
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-03 20:53

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Det med backup har jeg ikke tænkt på; men Suppen virker uden nogen som
> helst problemer, sådan som jeg har tingene liggende.

Ja, men når du starter programmet, starter du så med den rigtige
dokumentfil?

I øvrigt lavede jeg vist en fejl:

> Og med en henvisning til dem som ~/Library/Preferences/MacSOUP Settings.

Og med en henvisning til dem som ~/Library/Preferences/MacSOUP Default
Settings.
--
Per Erik Rønne

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-02-03 22:12

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Ja, men når du starter programmet, starter du så med den rigtige
> dokumentfil?

Jeg har "MacSoup settings" liggende i doc'en - selve filen ligger i den
mappe MacSoup ligger i, som ligger i mappen "Programmer". (Har dansk
OS.)
Programmet kommer jo også op som en henvisning i doc'en når suppen
starter, men det er settingsikonet jeg trykker på hver gang.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-02-03 00:42

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg har "MacSoup settings" liggende i doc'en - selve filen ligger i den
> mappe MacSoup ligger i, som ligger i mappen "Programmer". (Har dansk OS.)

Det er i princippet forkert. MacSOUP Settings og alle filerne med
nyhedsgrupperne og indlæg skal ligge i mappen Dokumenter i din
hjemmemappe. Så kan du bare smide mappen med MacSOUP ud og installere en
ny i mappen programmer, når du skal opgradere MacSOUP til en ny version.
Du kan også nemmere lave back-up, hvis du eller normalt laver
back-up af din mappe med dokumenter. Man laver vel ikke så tit back-up
af mappen Programmer. Så skal der som skrevet være en henvisning til
MacSOUP Settings navngivet MacSOUP Default Settings i
~/Library/Preferences/.
Det nemmeste er så at lade programmet MacSOUPs ikon blive i
Docken. MacSOUP Settings' ikon er ikke skalerbar og ser herrens ud i
Docken. Med mindre det altså skyldes, at min er en gammel version.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 01-02-03 12:46

Birgitte Behrendt <birgitte@behrendt.dk> wrote:

> Jeg er ved at teste MacSOUP i OS X og den er jo lidt forskel fra 9'eren,
> så jeg kan ikke få den til at åbne settings.

Du har vel din OS 9 settings ?
1. tag et kopi af den.
2. åbn osX suppen, og tryk æble + 0 (for at åbne:) og vælg din setting
kopi -så skulle det

> MacSOUP ligger i applications, men settings, incoming og så videre
> ligger i mappen documents.
det er ok
> Kan jeg bare flytte tingene fra documents til MacSOUP mappen i
> applications ?

det er også ok
> Birgitte

Hvis du vil havde suppen til automtisk åbne settingsfilen hver gang du
åbner programmet kræver det at du læser read me filen !
her er det vigtige uddrag !

først en forklaring-->
(The default settings file feature has changed. In previous versions,
you could put an alias to your default settings file into the same
folder as the MacSOUP application. This has the disadvantage that you
can't easily trash your MacSOUP installation and use a newer one,
because you must take care to preserve your data. Plus, Mac OS X is a
multi-user system, and every user may want to use their own default
settings file (and ordinary users may not even have write permission in
the MacSOUP application folder, anyway). )

--> dette er det vigtigste -->
To get around these problems, you must now put the alias to your
settings file in the Preferences folder; this is "Macintosh HD:System
Folder:Preferences:" on Classic Mac OS, and "~/Library/Preferences/" on
Mac OS X. The name of the alias must be "MacSOUP Default Settings".

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk