Hjælp: Modem driver - K56 flex, OS 8.6
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 30-01-03 16:04

I min saga om hjælpen til en ældre dame med en Performa 6200 var jeg i
dag forbi, for at installere mac OS 8.6, som forløb fint, også selvom
maskinen er lidt sløv til så tungt et system.

Jeg rendte dog panden mod muren, da jeg skulle få modemet til at virke.
Jeg har ikke noget Modemscript til svinet!

Det er et billigt, noname K56Flex (typenummer foran på kassen: 56e), som
for et par år tilbage fulgte med et Telia internetabonnement.

Kan nogen hjælpe med at skaffe dette script?

--
Peter - http://titancity.com/about.html
http://haxor.dk/islamnyt/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-01-03 16:16

Peter Bjørn Perlsø <no_spam@invalid_email.com> wrote:

> [...]
> for et par år tilbage fulgte med et Telia internetabonnement.
>
> Kan nogen hjælpe med at skaffe dette script?

Prøv at hente de modem scripts der ligger på vores ftp

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-03 03:37

Hej Peter

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> I min saga om hjælpen til en ældre dame med en Performa 6200 var jeg i
> dag forbi, for at installere mac OS 8.6, som forløb fint, også selvom
> maskinen er lidt sløv til så tungt et system.

Husk lige 'Apple Fonts Manager 1.0'. - Der er en grimmer fejl i
fontstyringen i 8.6...

> [...]
>
> Det er et billigt, noname K56Flex (typenummer foran på kassen: 56e), som
> for et par år tilbage fulgte med et Telia internetabonnement.

Du er henvist til af bruge FreePPP 2.6.2. - Jeg kender godt det modem. Det
er et ComTek eller NordCom. Det blev solgt / medleveret under flere
forskellige navne.

> Kan nogen hjælpe med at skaffe dette script?

Der findes ingen Mac scripts til det modem. Så FreePPP er eneste mulighed.
- Og det vil nok også være det nemmeste for hende, da FreePPP selv starter
broser, når man starter FreePPP.

mvh. Erik Richard