/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
helt ny defekt iBook
Fra : ole thofte


Dato : 29-01-03 21:19

27.1.03 tog jeg springet fra PC til Mac, nærmere betegnet den smukke,
berømmede iBook, kendt for den høje Applekvalitet, og meget forført af det
smukke design, må jeg vel sige. Da jeg pakkede apparatet ud viste det sig
imidlertid at der på låget, særdeles tydeligt, var et 1 cm langt ormeagtigt
hul i den hvide plast. Vel at mærke inde under det gennemsigtige,
beskyttende polycarbamatlag. Gennem hullet kunne man se ind til selve
metalrammen. Det lignede faktisk et borebilleangreb. Plastikborebille?

Butikken, der leverede iBooken, henviste mig til at ringe til Irland på
Apples supportnummer, idet man mente, korrekt nok vel, at der var tale om en
fabrikationsfejl og det derfor ikke var deres ansvar. Efter et par
opringninger i dag og en noget langsommelig registreringsprocedure, nåede
man her frem til at ansvaret for iBooken lå hos butikken. Men at man da
gerne ville reparere maskinen, hvis jeg sendte den til Holland.

Jeg er vant til i andre sammenhænge, fx køb af hifi-udstyr eller pc'er
sågar, at man tilbageleverer indkøbt grej med åbenlyse fejl og mangler til
butikken og så får man nyt, samt en undskyldning for ulejligheden. Det var
helt nyt at blive kastebold mellem fabrikant og leverandør og få forskellige
anvisninger. Er det mon typisk, hvis der er problemer med Appleudstyr?

Hvad gør jeg for at få udleveret en ny iBook uden billeangreb - alternativt
for at få pengene tilbage, fordi butikken ikke kan levere den aftalte vare?

venlig hilsen ole thofte



 
 
x-man (29-01-2003)
Kommentar
Fra : x-man


Dato : 29-01-03 21:38

Du skal slet ikke henvende dig til den irske afdeling. Din iBook er behæftet
med en åbenlys fejl som butikken har ansvaret for at udbedre, enten ved
reparation, ombytning. Ellers skal butikken give dig pengene retur (alle
pengene). Reglerne følger de almindelige regler for forbrugerkøb i
Købeloven.

Med venlig hilsen
Raw

"ole thofte" <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote in message
news:3e383747$0$83839$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> 27.1.03 tog jeg springet fra PC til Mac, nærmere betegnet den smukke,
> berømmede iBook, kendt for den høje Applekvalitet, og meget forført af det
> smukke design, må jeg vel sige. Da jeg pakkede apparatet ud viste det sig
> imidlertid at der på låget, særdeles tydeligt, var et 1 cm langt
ormeagtigt
> hul i den hvide plast. Vel at mærke inde under det gennemsigtige,
> beskyttende polycarbamatlag. Gennem hullet kunne man se ind til selve
> metalrammen. Det lignede faktisk et borebilleangreb. Plastikborebille?
>
> Butikken, der leverede iBooken, henviste mig til at ringe til Irland på
> Apples supportnummer, idet man mente, korrekt nok vel, at der var tale om
en
> fabrikationsfejl og det derfor ikke var deres ansvar. Efter et par
> opringninger i dag og en noget langsommelig registreringsprocedure, nåede
> man her frem til at ansvaret for iBooken lå hos butikken. Men at man da
> gerne ville reparere maskinen, hvis jeg sendte den til Holland.
>
> Jeg er vant til i andre sammenhænge, fx køb af hifi-udstyr eller pc'er
> sågar, at man tilbageleverer indkøbt grej med åbenlyse fejl og mangler til
> butikken og så får man nyt, samt en undskyldning for ulejligheden. Det
var
> helt nyt at blive kastebold mellem fabrikant og leverandør og få
forskellige
> anvisninger. Er det mon typisk, hvis der er problemer med Appleudstyr?
>
> Hvad gør jeg for at få udleveret en ny iBook uden billeangreb -
alternativt
> for at få pengene tilbage, fordi butikken ikke kan levere den aftalte
vare?
>
> venlig hilsen ole thofte
>
>



Niels Ebbesen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 29-01-03 22:03



ole thofte wrote:

> Hvad gør jeg for at få udleveret en ny iBook uden billeangreb - alternativt
> for at få pengene tilbage, fordi butikken ikke kan levere den aftalte vare?


Hvis varen er fejlbehæftiget ved leveringen, så skal sælger
inden for rimmelig tid sørge for at fejlen bliver rettet.

Du skal ikke lade dig tryne, tag ind i forretningen og tal
endelig meget højt, så andre kunder i butikken kan høre at
der er problemer, og bliv ved indtil de bøjer sig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Povl H. Pedersen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 29-01-03 22:51

In article <3E384182.57CA5DE8@niels-ebbesen.net>, Niels Ebbesen wrote:
>
>
> ole thofte wrote:
>
>> Hvad gør jeg for at få udleveret en ny iBook uden billeangreb - alternativt
>> for at få pengene tilbage, fordi butikken ikke kan levere den aftalte vare?
>
>
> Hvis varen er fejlbehæftiget ved leveringen, så skal sælger
> inden for rimmelig tid sørge for at fejlen bliver rettet.

Som forbruger må DU vælge om du vil have fejlen afhjulpet,
eller om du vil have omleveret, aætså en ny maskine.

> Du skal ikke lade dig tryne, tag ind i forretningen og tal
> endelig meget højt, så andre kunder i butikken kan høre at
> der er problemer, og bliv ved indtil de bøjer sig.

Enig.

--
To get blacklisted please mail to listme@listme.dsbl.org
Writing to the above address will blacklist your mailserver.
Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

ole thofte (29-01-2003)
Kommentar
Fra : ole thofte


Dato : 29-01-03 23:10

Til jer der har reageret,

Tak for svar og tak for jeres opbookning! Jeg vil gå tilbage til butikken og
stille mine rimelige krav - evt. højrøstet som foreslået, og når der er
flest kunder i butikken. Det kan jo være de kommer på andre tanker.

Desuden er der så muligheden for at offentliggøre, hvad det egentlig var for
en butik, jeg har handlet i. Det er jo ikke nogen særlig god reklame, at man
ikke bakker sine produkter op, når der er problemer.

vh ole thofte



Michael Holm (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 30-01-03 00:21

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> Til jer der har reageret,
>
> Tak for svar og tak for jeres opbookning! Jeg vil gå tilbage til butikken og
> stille mine rimelige krav - evt. højrøstet som foreslået, og når der er
> flest kunder i butikken. Det kan jo være de kommer på andre tanker.
>
> Desuden er der så muligheden for at offentliggøre, hvad det egentlig var for
> en butik, jeg har handlet i. Det er jo ikke nogen særlig god reklame, at man
> ikke bakker sine produkter op, når der er problemer.
>
> vh ole thofte

så vidt jeg forstod på det nye forbrugerprogram "kontant" er det vigtigt
at du holder fast på at få den byttet, hvis du først siger ja til rep.
kan der jo gå lang tid... og få en evt. aftale på skrift fra butikken...
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

Henrik Münster (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-01-03 00:57

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> så vidt jeg forstod på det nye forbrugerprogram "kontant" er det vigtigt
> at du holder fast på at få den byttet, hvis du først siger ja til rep.
> kan der jo gå lang tid... og få en evt. aftale på skrift fra butikken...

Jeg forstår ikke noget af det her. For det første har man da aldrig
kunnet forlange at få ombyttet en defekt vare. Leverandøren skal
afhjælpe fejlen indenfor en rimelig tid, men kan i øvrigt selv bestemme,
om varen skal ombyttes eller repareres. Jeg siger det ikke for at holde
med nogen, men sådan har de altid sagt i forbrugerprogrammer i
fjernsynet, hvor en stor del af mit kendskab til købeloven stammer fra.
For det andet plejer Apple da selv at reparere defekte
computere, i hvert fald bærbare. Flere har her i gruppen beskrevet,
hvordan Apple har sendt en speciel transportkasse til den bærbare og
afhentet den på folks bopæl. Den bærebare har herefter været i Holland
til reparation og er blevet returneret efter ganske få dage. Hvorfor kan
det ikke gøres på samme måde her?
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

ole thofte (30-01-2003)
Kommentar
Fra : ole thofte


Dato : 30-01-03 02:20


"Henrik Münster" wrote:
> Jeg forstår ikke noget af det her. For det første har man da aldrig
> kunnet forlange at få ombyttet en defekt vare. Leverandøren skal
> afhjælpe fejlen indenfor en rimelig tid, men kan i øvrigt selv bestemme,
> om varen skal ombyttes eller repareres. Jeg siger det ikke for at holde
> med nogen, men sådan har de altid sagt i forbrugerprogrammer i
> fjernsynet, hvor en stor del af mit kendskab til købeloven stammer fra.

Det er vist en vigtig problematik for os forbrugere det her. Jeg har kigget
lidt på nettet og fundet bla følgende klip fra okt 2002: den nye købelov.
link: http://www.fs.dk/sphj/12_kobelov.htm :

(citat begynd) "Forbrugerens rettigheder, når varen er mangelfuld

Gammel lov
Tidligere havde sælgeren en afhjælpningsret. Det betød, at sælgeren altid
kunne kræve at få lov til at reparere varen, når forbrugeren reklamerede
over en mangel. Sælger kunne dog også vælge at ombytte varen med en
tilsvarende ny vare. Kun hvis sælgeren ikke udbedrede manglen inden rimelig
tid, kunne køberen få et afslag eller få pengene tilbage.

Ny lov
I den nye lov er det som udgangspunkt køberen, der stiller krav. Hvis varen
er mangelfuld, kan køberen stille krav om afhjælpning, omlevering, ophævelse
af købet eller et passende afslag i prisen.

Sælgeren har dog stadig noget at skulle have sagt:

For det første er det en betingelse for købers ophævelse af købet, at
manglen er væsentlig.
For det andet kan sælger, hvis køberen vælger at kræve ophævelse af købet
eller afslag i prisen, nægte dette og i stedet tilbyde afhjælpning eller
ombytning. Det er som udgangspunkt forbrugeren, der bestemmer, hvilke at de
to muligheder han ønsker at gøre brug af.
Når der står, at køber som udgangspunkt vælger, er det fordi køber ikke kan
kræve omlevering eller afhjælpning, hvis det er umuligt, eller det påfører
sælger uforholdsmæssige omkostninger.
Hvornår kan sælger ikke pålægges at ombytte en vare eller afhjælpe en
mangel?
Ved vurderingen af om afhjælpning eller ombytning er uforholdsmæssig for
sælger, skal man ifølge lovforslaget se på, hvad det vil koste for sælger at
gennemføre den valgte beføjelse - for eksempel ombytning - i forhold til de
omkostninger en anden beføjelse - for eksempel afhjælpning eller et afslag i
prisen - vil påføre sælgeren.

Ombytning vil påføre sælger omkostninger til køb af en ny vare
(indkøbsprisen hos grossisten) samt eventuelt forsendelsesomkostninger. Mens
afhjælpning kan påføre sælger udgifter til køb af en ny reservedel og
arbejdsløn til den, der udfører reparationen.

Hvis omkostningerne til en ombytning overstiger omkostningerne ved
afhjælpning, skal man tage stilling til, om omkostningsforskellen er
uforholdsmæssig.

Hvis manglen er mindre væsentlig for forbrugerens brug af varen, taler det
for afhjælpning.
Hvis der er tale om en mangel, der er væsentlig, taler det for ombytning.
Hvis der er tale om en dyr vare, taler det for afhjælpning.
Er der tale om en billig vare, taler det for ombytning.
Kan afhjælpning gennemføres uden væsentlig ulempe for forbrugeren, kan dette
føre til, at man kan anse ombytning for uforholdsmæssig.
Er der tale om en mangel, der viser sig hurtigt efter leveringen eller efter
meget lidt brug af varen taler dette for ombytning.
Er der tale om en mangel, der først viser sig efter lang tids brug, taler
dette for afhjælpning." (citat slut)


Jeg læser de nye regler som:
det er butikken, der har ansvaret for at varen er som den skal være. Jeg kan
som forbruger vælge om varen skal ombyttes, repareres eller jeg vil have
afslag i prisen eller pengene tilbage. Sælger kan gøre indsigelse mod mit
valg, hvis det påfører ham 'uforholdsmæssige udgifter'. Og hvem skal så
vurdere hvad det er? I forretningen sagde ekspedienten, at bare en tekniker
åbnede kassen kostede det over 1000 kr. Det er måske nok en overdrivelse,
men det kunne være udgangspunkt for en forhandling, hvor jeg fik et afslag i
prisen, fx 10 % svarende til ca 1000 kr, hvis jeg ville beholde iBooken med
den kosmetiske fejl den har. Det kunne være billigere end hvis butikken selv
skulle financiere reparationen. Det ville klart være billigere for butikken,
hvis den kunne få Apple Irland til at reparere. Og så skulle jeg have alt
besværet med forsendelse mm. Og det kunne netop ske ved at skubbe problemet
over på mig som kunde og lade mig kontakte Apple. Og det er hvad der er
sket. Men det virker ikke rimeligt, fordi det indskrænker mine muligheder i
forhold til købeloven. det kunne være at jeg ville lade købet gå tilbage,
fordi jeg har mistet tilliden til at iBooken er et godt produkt. Og det har
jeg ret til, hvis det ikke påfører sælger store udgifter. Det gør det vel
ikke, fordi sælger kan vælge at returnere maskinen til fabrikken som 'DAO'=
dead on arrival, som det så makabert hedder. Eller jeg ville gerne have en
spritny maskine og ikke en der har været skubet frem og tilbage mellem
Holland og Danmark og måske fået nye skader. Det kan jeg så ikke vælge, hvis
der ikke kan skaffes flere af den pågældende iBook.
Kort sagt: butikken skulle have bedt mig komme ned med iBooken så vi kunne
snakke om hvilken af forskellige løsninger jeg ville være mest tilfreds med
og så opregnet de muligheder man ville foreslå og kunne gå med til. Og ikke
have sendt mig af sted pr tlf til Apple Irland. men gud ved om de kender den
nye købelov??

vh ole thofte



Niels Ebbesen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels Ebbesen


Dato : 30-01-03 08:20



ole thofte wrote:

> Jeg læser de nye regler som:


Din fortolkning er helt præcis, og du skal bare gå hårdt i
rette med forhandleren, det er hans ansvar at levere en ok
vare, og du skal ikke lade dig presse til, at du selv skal
sørge for, at få fejlen rettet som en garanti reperation.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen
http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign
http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv
http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner

Henrik Münster (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-01-03 08:54

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> ole thofte wrote:
>
> > Jeg læser de nye regler som:
>
> Din fortolkning er helt præcis, og du skal bare gå hårdt i
> rette med forhandleren, det er hans ansvar at levere en ok
> vare, og du skal ikke lade dig presse til, at du selv skal
> sørge for, at få fejlen rettet som en garanti reperation.

Tak for svarene. Der er åbenbart kommet en ny købelov. Hvad så med mit
andet spørgsmål? Hvorfor ikke bare ringe til Apple og lade dem hente den
til reparation? Det tager jo kun få dage iflg. hvad mange skriver her i
gruppen. Er det ikke Apple, der tager sig af garantireparationer? Der er
jo kun få værksteder, der må reparere bærbare, og det er vel primært hos
Apple i Holland, det foregår? Jeg har indtryk af, at i hvert fald
Fredgaard og sådan nogle steder sender computere til værksteder, de har
en aftale med, og de er jo ikke altid autoriserede til at reparere
Apple-computere og i hvert fald ikke bærbare.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

ole thofte (30-01-2003)
Kommentar
Fra : ole thofte


Dato : 30-01-03 09:50

From: "Henrik Münster"
> Tak for svarene. Der er åbenbart kommet en ny købelov. Hvad så med mit
> andet spørgsmål? Hvorfor ikke bare ringe til Apple og lade dem hente den
> til reparation? Det tager jo kun få dage iflg. hvad mange skriver her i
> gruppen. Er det ikke Apple, der tager sig af garantireparationer? Der er
> jo kun få værksteder, der må reparere bærbare, og det er vel primært hos
> Apple i Holland, det foregår? Jeg har indtryk af, at i hvert fald
> Fredgaard og sådan nogle steder sender computere til værksteder, de har
> en aftale med, og de er jo ikke altid autoriserede til at reparere
> Apple-computere og i hvert fald ikke bærbare.


Hvorfor ikke ringe til Apple?
Fordi butikken, som ikke er Fredgård btw, har ansvaret for maskinen og skal
stå for reparationsudgifterne, der formentlig bliver på flere tusinde kr..
Fordi Apple derfor kan nægte at reparere og hvorfor skal jeg som kunde have
udgifter og besvær med at forhandle med dem? Skal jeg så bruge den all risk
forsikring jeg har tegnet? Forsikringsselskabet vil være i sin gode ret til
at nægte at betale. Det ville de gøre, hvis jeg selv havde tabt noget tungt
ned på iBooken.
Fordi jeg som kunde har flere muligheder over for forhandleren, hvis han
skal vælge mellem reparationsudgiften og andre muligheder. Fx kan jeg
forlange en reduktion i købsprisen lidt mindre end reparationsprisen, sætte
en mærkat hen over skaden og leve med den indtil jeg måske vil sælge den
videre (med afslag i pris p gr af skaden).
I øvrigt har jeg 2 års reklamationsret uanset om butikken fortæller mig
noget andet.

vh ole thofte



Michael Holm (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 30-01-03 10:57

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> I øvrigt har jeg 2 års reklamationsret uanset om butikken fortæller mig
> noget andet.

ja men er det ikke sådan at de første 6 måneder er det butikken der har
"bevisbyrden" mens resten af tiden er det køber der skal bevise at det
er en "garati-sag"
Den enkelte forhandler (hvad de fleste gør) så forlænge de 6 mdr. til 1
år.
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Henrik Münster (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-01-03 11:12

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvorfor ikke ringe til Apple?
> Fordi butikken, som ikke er Fredgård btw, har ansvaret for maskinen og
> skal stå for reparationsudgifterne, der formentlig bliver på flere tusinde
> kr.. Fordi Apple derfor kan nægte at reparere og hvorfor skal jeg som
> kunde have udgifter og besvær med at forhandle med dem? Skal jeg så bruge
> den all risk forsikring jeg har tegnet? Forsikringsselskabet vil være i
> sin gode ret til at nægte at betale. Det ville de gøre, hvis jeg selv
> havde tabt noget tungt ned på iBooken.

Jeg undrede mig bare, fordi alle andre her i gruppen fortæller, at de
ringer til Apple, der så får den bærbare hentet, repareret i Holland og
returneret på få dage. Derfor kan jeg ikke forstå, at det i dit tilfælde
er forretningens ansvar, mens det i andre er Apple, der står for
reparationen. Der er kun meget få værksteder, der må reparere bærbare
Apple computere. Hidtil har de skullet til Holland, men nu er der vist
et par danske værksteder, der er blevet autoriserede. Det er mit
indtryk, at forhandlere, der ikke er alt for specialiserede i Apple, som
f.eks. Fredgaard, kan finde på at sende maskinen til deres sædvanlige
værksted, der ikke ved ret meget om at reparere en bærbar Mac.

> Fordi jeg som kunde har flere muligheder over for forhandleren, hvis han
> skal vælge mellem reparationsudgiften og andre muligheder. Fx kan jeg
> forlange en reduktion i købsprisen lidt mindre end reparationsprisen,
> sætte en mærkat hen over skaden og leve med den indtil jeg måske vil sælge
> den videre (med afslag i pris p gr af skaden).
> I øvrigt har jeg 2 års reklamationsret uanset om butikken fortæller mig
> noget andet.

Jeg var ikke klar over, at man iflg. den nye købelov kan forlange at få
et nyt produkt eller et prisafslag. Tænker du på de muligheder, må du
naturligvis gennem forretningen. Jeg forstår i øvrigt heller ikke
forretningens argument med, at du skal ringe til Apple, fordi der er
tale om en fabrikationsfejl, som du skrev i dit første indlæg. Alle
garantireparationer er pga. fabrikationsfejl. En garanti dækker ikke
slid, tab, tyveri, brand vandskader etc., men kun fabrikationsfejl.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Michael Holm (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 30-01-03 09:15

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> Det gør det vel
> ikke, fordi sælger kan vælge at returnere maskinen til fabrikken som 'DAO'=
> dead on arrival, som det så makabert hedder.

Tak for en god gennemgang !
faldt lige for ovenståene - det er DOA
DAO er alternativ stavning for det kinesiske ord Tao

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk
iChat: kiaikido

ole thofte (30-01-2003)
Kommentar
Fra : ole thofte


Dato : 30-01-03 09:33


Michael Holm:

> Tak for en god gennemgang !
> faldt lige for ovenståene - det er DOA
> DAO er alternativ stavning for det kinesiske ord Tao
>


Ha ha: DOA=TAO

meget Zen'sk Herrens veje er uransalige....

vh ole thofte



Michael Holm (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 30-01-03 10:57

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> Michael Holm:
>
> > Tak for en god gennemgang !
> > faldt lige for ovenståene - det er DOA
> > DAO er alternativ stavning for det kinesiske ord Tao
> >
>
>
> Ha ha: DOA=TAO
>
> meget Zen'sk Herrens veje er uransalige....
>
> vh ole thofte

LOL
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Martin Edlich (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-01-03 10:10

On Thu, 30 Jan 2003 09:15:19 +0100, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
(Michael Holm) wrote:

>DAO er alternativ stavning for det kinesiske ord Tao

Eller Disk At Once.


Martin Bredthauer (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 30-01-03 00:38

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> Det var
> helt nyt at blive kastebold mellem fabrikant og leverandør og få forskellige
> anvisninger. Er det mon typisk, hvis der er problemer med Appleudstyr?

Jeg synes det lyder som en typisk historie. Personligt har jeg haft
flere små trælse hendelser når jeg har handlet Mac. (Men det har jeg nu
også i fobindelse med PC handel.) Det udarter sig ofte som en snigende
mistro fra sælgers side. Som om hele bevisbyrden ligger på min side. Det
svare lidt til samme "kolde skulder"man får fra et autoværksted, hvor
man prøver at få svar på, hvorfor et serviceeftersyn på bilen blev _SÅ_
dyrt. Ja, det er ikke særlig konkret, men det gør, at jeg tit forlader
Mac/PC butikken med en underlig uvelkommen fornemmelse.

Shit, en gang føleri... men den er der og det virker meget lidt
kundevenligt.

--
Mvh Martin
| mailto://mb(snabel-a)talent.dk | iChat://mbredthauer |

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

René Frej Nielsen (30-01-2003)
Kommentar
Fra : René Frej Nielsen


Dato : 30-01-03 00:52

ole thofte <ole.thofte@tdcadsl.dk> wrote:

> Hvad gør jeg for at få udleveret en ny iBook uden billeangreb - alternativt
> for at få pengene tilbage, fordi butikken ikke kan levere den aftalte vare?

Prøv først butikken som de andre har foreslået.

Hvis det slår fejl og Apple vil fikse det gratis, så er det ikke så
skidt endda. Apple er virkeligt hurtige til den slags og hvis du skal
undvære din maskine i en uge, så er det gået langsomt!

--
Mvh.
René Frej Nielsen
Now running PowerMac G4 Dual 867 Mhz, 512 MB RAM,
200 GB HD, SuperDrive & Mac OS X Jaguar. Yeah!

ole thofte (30-01-2003)
Kommentar
Fra : ole thofte


Dato : 30-01-03 11:27


Sagen er nu afsluttet. Butikken har accepteret at lade ´handlen gå tilbage
og returnere det fulde beløb, hvis jeg ønsker det. Evt sælge mig en ny
uoppakket maskine til samme pris. Dette skete efter jeg sendte en mail med
billeder til dokumentation af skaderne samt et eksemplar af den nye købelov.
Der blev slet ikke talt mere om evt reparation hos Apple. Tak for hjælp og
inspiration i gruppen og husk at køber har ret til at stille løsningsforslag
nu i højere grad end tidligere.

vh ole thofte



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste