Brugsen-svar
Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-03 17:51

Hej Per,

Tak for din tilbagemelding vedrørende SuperBrugsens KundeMeter
undersøgelse på internettet.

Vi beklager, at du oplever fejl på SuperBrugsens KundeMeter side. At
understøtte alle browserfabrikater og versioner fuldt ud til forskellige
platforme er set fra en teknisk og fra en økonomisk vinkel en meget stor
opgave. Såvel udviklingsarbejdet som test af programmerne inden de
lægges på internettet vil blive en meget omfattende opgave, hvis alle
browser-versioner skal understøttes. COOP Danmark har derfor af
forretningsmæssige årsager besluttet udelukkende at understøtte
browseren Microsoft Internet Explorer 5.01 eller nyere til PC, som
anvendes af flere end 95% af de besøgende på vores internetside. Du skal
ligeledes sikre dig, at JavaScript er aktiveret og at din browser
accepterer Cookies.

Vi har dog taget din henvendelse til efterretning og har i KundeMeter
sammenhæng valgt at udarbejde en internetside, som giver Netscape
brugeren mulighed for at bedømme sin butik og deltage i konkurrencen. Vi
har testet KundeMeter i Netscape 7.0 til PC og oplever du fejl så
anbefaler vi, at du enten opgraderer til den seneste version af
Microsoft Internet Explorer eller Netscape. Du skal desuden være
opmærksom på, at du skal have aktiveret JavaScript samt Cookies i din
browser. Du kan som Netscape bruger gennemføre din besvarelse ved at
klikke ind på www.fdb.dk <http://www.fdb.dk/kundemeter> og vælge
KundeMeter.

Med venlig hilsen

Ulrik Trenckner
Webudvikler
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-01-03 20:20

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Såvel udviklingsarbejdet som test af programmerne inden de
> lægges på internettet vil blive en meget omfattende opgave, hvis alle
> browser-versioner skal understøttes.

Vrøvl FDB! Det er kun et spørgsmål om at vælge den rigtige løsning fra
starten. Man kan godt lave ét site, som virker på alle store browsere.

--
Mvh Martin

"Fishing is a jerk at one end waiting for a jerk at the other end"

Fra : ct

Dato : 28-01-03 21:57

> Vrøvl FDB! Det er kun et spørgsmål om at vælge den rigtige løsning fra
> starten. Man kan godt lave ét site, som virker på alle store browsere.

Jow - men så bliver siden jo ikke ligefrem banebrydende på det
designmæssige.

claus

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-01-03 00:24

ct <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> wrote:

> Jow - men så bliver siden jo ikke ligefrem banebrydende på det
> designmæssige.

Nå, og...?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 29-01-03 00:56

ct wrote:

> Jow - men så bliver siden jo ikke ligefrem banebrydende på det
> designmæssige.

Hvornår er embalagen blevet vigtigere end selve varen...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-01-03 10:28

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hvornår er embalagen blevet vigtigere end selve varen...?

Tjaaa - det er jo et stykke tid siden:

Eksempler:

- visse typer popmusik (pæææn overflade - intet indhold)

- den ny regering (UPS, nu får jeg tæsk)

- vor fokusering på udseende (og den plastikkirurgiske revolution det
har medført)

- at jeg da tager pænt tøj + slips på (og af og tíl tager øreringen ud)
hvis jeg skal til en vigtig samtale (ex. job)

- visse gruppers angst for "fremmede" (= mennesker med etniske rødder
forskellig fra kaukasisk)

- osv.

- og jo, jeg mener det sørme alvorligt

venlig hilsen

Martin
--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Fra : Matthiessen

Dato : 29-01-03 12:55

"Martin Ammentorp" <martin@FJERNMIGammentorp.org> skrev i en meddelelse
> - den ny regering (UPS, nu får jeg tæsk)

.... SMAK ...

/Anders

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-01-03 14:24

Matthiessen <matthiessenNIX@dioderNIX.dk> wrote:

> ... SMAK ...
>
> /Anders

Jeg vender den anden kind til....

Martin

--
And don't forget to boogie

www.ammentorp.org

Fra : Morten Lind

Dato : 29-01-03 13:57

Martin Ammentorp <martin@FJERNMIGammentorp.org> wrote:

> [...]
> hvis jeg skal til en vigtig samtale (ex. job)
>
> - visse gruppers angst for "fremmede" (= mennesker med etniske rødder

Hej Martin....Du får da ikke tæsk for at eksponere fakta, ikke af mig, i
hvert fald
Hej fra Morten
--
Hverken enten eller, blot både og....(ML)
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst...(ML)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-01-03 15:05

mortenlind@mac.com (Morten Lind) writes:

> Hej Martin....Du får da ikke tæsk for at eksponere fakta, ikke af mig, i
> hvert fald

Fakta er som bekendt ogsaa en del af Brugsen :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 15:44

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Fakta er som bekendt ogsaa en del af Brugsen :)

*LOL*
M.

Fra : ct

Dato : 30-01-03 01:24

> Hvornår er embalagen blevet vigtigere end selve varen...?

siger en Mac-bruger *G*........

(sorry, kunne ikke lade være, det var venligt ment)

Claus

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-03 04:12

> Jow - men så bliver siden jo ikke ligefrem banebrydende på det
> designmæssige.

Sider der designmæssigt er banebrydende er kun til ulempe for brugeren -
normalt er det jo ikke andet end nogle halvlevende billeder der tager
båndbredde, og som ikke har nogen fornuftigt formål.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-03 05:14

Hej claus

Hvis du i fuldt alvor mener, at FDBs hjemmeside er 'banebrydende' rent
designmæssigt, så vil jeg tillade mig at sige, at så har du ikke for fem
flade forstand på webdesign! - Selv jeg - uden det ringeste kendskab til
HTML kodning m.v. - vil kunne lave den gang hakkelse, som FDB har brygget
sammen, - og det vil jeg kunne gøre i Netscape Composer, Claris Homepage
eller PageSpinner!

mvh. Erik Richard

Fra : ct

Dato : 30-01-03 01:28

[...]

Sorry, jeg har slet ikke set siden.......vent lidt.........advr den er grim

jamen, jeg mener sådan *teoretisk* så, da vi åbenlyst ikke kan henvise til
den hjemmeside, hehe....
Forstår heller ikke at den ikke skulle virke i næsten alle browsere.

Hvilke undersider giver problemer, for det er da ikke forsiden???

Claus

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-03 04:39

Hej Claus

ct wrote:

> Sorry, jeg har slet ikke set siden.......vent lidt.........advr den er grim

Nå dog...

> jamen, jeg mener sådan *teoretisk* så, da vi åbenlyst ikke kan henvise til
> den hjemmeside, hehe....

Går stadig ikke, Claus. Det er så let at lave en webside tilgængelig for
faktisk alle browsere, når blot man overholder div. standarder mht. HTML
kodningen. - Det viser Brugsens site jo nu med al tydelighed, da den pludselig
kan bruges selv med en forholdsvis gammel browser som Netscape 4.8/128. - Som
jeg skrev til Per R., så har de virkelig handlet hurtig, og jeg tror godt, jeg
kan garantere for, at de ikke har brugt ret mange minutter på at lave de få
ændringer, der pludselig har gjort den brugbar.

> Forstår heller ikke at den ikke skulle virke i næsten alle browsere.

Som jeg også har skrevet, så var den eneste browser, hvor den virkede, Opera
5, hvis den var sat til at fortolke som IE, - ingen andre virkede!

> Hvilke undersider giver problemer, for det er da ikke forsiden???

Forsiden virker nu - ja! - men det gjorde den ikke de første gange, jeg
forsøgte. Her fik man blot den lakoniske meddelelse, at man jo brugte en
Netscape, og at siden derfor ikke ville virke. - KundeMeter virkede ikke, -
log-in med medlemsnr. virkede ikke, - hovedmenuen virkede ikke ordentlig. -
Klikkede man på underlinks i en side, skulle man måske klikke både 4 og 5
gange, før den reagerede. - Billeder havde forskubbet sig, så tekst stod
næsten helt inde i billedet osv.osv..

- Og nu er det det samme igen. INTET virker korrekt - bortset fra KundeMeter -
med hverken Netscape 4.8, iCab 2.9 eller Mozilla 1.2.1, - kun Opera virker,
som det skal... - Så jeg giver ikke fem flade for deres såkaldte
'ændringer'!

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 05:09

> [...]
> med hverken Netscape 4.8, iCab 2.9 eller Mozilla 1.2.1, - kun Opera virker,
> som det skal... - Så jeg giver ikke fem flade for deres såkaldte

Hvad med Sahara, som de specifikt skriver virker?

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 30-01-03 08:51

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvad med Sahara, som de specifikt skriver virker?

Safari virker på 99,9% af sitet.

--
preben@ravnekrogen.dk
www.crwflags.com/fotw/flags/pea-roer.html

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 13:45

Preben Boedker Nielsen <null@device.dk> wrote:

> Safari virker på 99,9% af sitet.

Og hvilken 1‰ af sitet er det den ikke virker på?

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 30-01-03 22:07

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Og hvilken 1‰ af sitet er det den ikke virker på?

Når der klikkes på de enkelte tilbud i nettorvet, vises tilbuddet i nyt
vindue, men uden det tilhørende billede.

F.eks.:

<http://www.fdb.dk/medlemsbutik/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=10&dept
%5Fid=73&pf%5Fid=4142903>

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 09:06

On Thu, 30 Jan 2003 5:09:23 +0100, Per_Rønne wrote
(in message <1fpl1d7.ireut91yqo37bN%per@ronne.invalid>):

Sahara? En nordligere udgave af Safari?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-03 16:57

Hej Per

Véd ikke... Jeg er endnu ikke blevet 'X'et'...

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 18:19

> Véd ikke... Jeg er endnu ikke blevet 'X'et'...

Hvad mener du?

Dit svar virker lidt volapük-agtigt for mig?

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-03 18:33

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

> Hvad mener du?
>
> Dit svar virker lidt volapük-agtigt for mig?

Tror du ikke, det betyder, at han endnu ikke kører OS X?

Fra : Per Rønne

Dato : 30-01-03 19:19

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Tror du ikke, det betyder, at han endnu ikke kører OS X?

Det lyder sandsynligt. Jeg er ikke helt vant til skriftlig slang.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-01-03 04:05

Hej Per

Safari findes jo ikke til de klassiske systemer - kun til OS X.2.x. - Og
jeg har ikke fået installeret OS X.2 endnu, - derfor er jeg ikke
'X'et'...

Fra : Preben Boedker Niels~

Dato : 31-01-03 09:06

> Safari findes jo ikke til de klassiske systemer - kun til OS X.2.x. - Og
> jeg har ikke fået installeret OS X.2 endnu, - derfor er jeg ikke
> 'X'et'...

Kunne vi ikke blive enige om at anvende de korrekte betegnelser for
Macintosh System 10.

Den generelle betegnelse er:

OS X

Specifikke versioner betegnes (f.eks):

OS 10.2.3

Det gør læsning lidt lettere.

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-03 16:58

Preben Boedker Nielsen <null@device.dk> wrote:

> Kunne vi ikke blive enige om at anvende de korrekte betegnelser for
> [...]

Ha! Jeg elsker at kværulere. Det hedder Mac OS X v10.2.3. "X" kan ikke
erstattes af "10". Betegnelsen System forsvandt med System 7.5.x.
Derefter gik man til Mac OS 7.6.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 28-01-03 20:21

> [...]

> sammenhæng valgt at udarbejde en internetside, som giver Netscape
> brugeren mulighed for at bedømme sin butik og deltage i konkurrencen.

Okay, det var da et hurtigt "initiv". Flot nok FDB.

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-01-03 22:49

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Okay, det var da et hurtigt "initiv". Flot nok FDB.

Ja, hos mig virker det da fint nok med Safari.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-01-03 00:24

> Ja, hos mig virker det da fint nok med Safari.

også her, men det har hele FDB's site nu gjort længe. Jeg har da bestilt
flere vare hos dem. Hvad er det mon som IE til win kan se som vi ikke
kan?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-01-03 15:07

spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> også her, men det har hele FDB's site nu gjort længe. Jeg har da bestilt
> flere vare hos dem. Hvad er det mon som IE til win kan se som vi ikke
> kan?

Jeg kan nu godt forstaa dem.

Har man begraensede midler til aftestning, maa man vaelge en
referencebrowser, og sige "bare aergeligt" til dem hvis browser
opfoerer sig anderledes.

Det er saadan set ogsaa det vi goer her - forskellen er bare at vi
anser HTML validering som et krav paa genererede sider, og vi har
valgt Mozilla som referencebrowser.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 29-01-03 22:24

> Ja, hos mig virker det da fint nok med Safari.

Også med iCab 2.9 virker den.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-03 04:56

Hej Per

Det var vel det svar, man kunne forvente, blot med den ene tilføjelse, at
de vil lave en side, så man kan deltage i 'KundeMeter' undersøgelsen, hvis
man er Netscape bruger.

Aha, - tænkte jeg så.... klik..... vente - sort side, - reload, og voila,
så dukker deres KundeMeter side op som trold af æske, - og det endda med en
NC 4.8/128bits. ....Klik på den lokale.... spørgeskema skulle komme, men
intet sker, - lukke vidue, - prøve igen, - og sandelig om ikke den kommer
frem, og man kan gå igang. Man bruger de bemeldte 10min. på udfyldning af
div. punkter og klikker på sendeknappen, - og sandelig, man får ikke en
fejl 404 (server Not Found for this Page).

For sjovs skyld klikker jeg så på 'home' kanppen på siden. - Og hvad pokker
er der nu sket ?????? - Meddelelsen om, at man som Netscape bruger ikke kan
bruge sitet er væk!! - Forsiden kommer frem, rent og perfekt. Links virker,
og man kan klikke sig videre uden vrøvl og lange ventetider...

Det er lidt til at grine ad.... De skriver i svaret til dig, at det er en
bekostelig affære at lave siderne, så de kan bruges af alle browsere i alle
versioner.... - Gad så egentlig vide, hvormange x antal tusinde kroner, de
har brugt på at lave det her...?? - Næppe ret mange. - For så ville det
ikke kunne komme til at fungere _så_ hurtig, som det er sket. - Skal vi
sige måske en times arbejde med at tilrette intro-tags?

Man fristes til at sige, at der er nogen, der må sidde med meget røde ører
lige nu, - og det er den medarbejder, der har taget den fatale beslutning
om udelukkende at bruge IE. - Tja... Men nu véd vi so så også, at en stor
del af Linux/Unix brugerne også pludselig har adgang til Brugsens site, da
Netscape versionerne til Linux/Unix vel nok omtrent udgør 75-80% af
browserne på L/U platformene.

Og Per, du er da heldig, du har fået et personligt svar, mens jeg (indtil
nu) kun har fået en autoreply...

mhv. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-03 05:42

> Og Per, du er da heldig, du har fået et personligt svar, mens jeg (indtil
> nu) kun har fået en autoreply...

Et »cand.scient.« i signaturen plejer altid at hjælpe ...

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-01-03 08:09

On Wed, 29 Jan 2003 5:42:00 +0100, Per_Rønne wrote
(in message <1fpj7ws.uqp4b9n65enkN%per@ronne.invalid>):

> Et »cand.scient.« i signaturen plejer altid at hjælpe ...

Hvad er cand.scient for noget? Et Windows program?

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 29-01-03 10:20

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hvad er cand.scient for noget? Et Windows program?

LOL!

--
Mikkel Pagh
Bachelor of Arts

Fra : Per Rønne

Dato : 29-01-03 11:02

Mikkel Pagh <spiced.pork@ham.com> wrote:

> LOL!
>
> --
> Mikkel Pagh
> Bachelor of Arts

Og mon »BA« er et DOS-program?

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-01-03 11:28

On Wed, 29 Jan 2003 11:01:50 +0100, per@ronne.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og mon »BA« er et DOS-program?

Er det ikke sådan noget får siger?

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-01-03 12:11

On Wed, 29 Jan 2003 11:28:04 +0100, Martin Edlich wrote
(in message <05bf3vo6l5en5kgdpn025f5ucldvtvd38d@4ax.com>):

> Er det ikke sådan noget får siger?

Minder mig om den gamle, kan I huske den?
- Bliver man ikke mærkelig af at passe får i så lang tid?
- Nææææh!

Fra : Morten Lind

Dato : 29-01-03 14:00

> [...]

> Minder mig om den gamle, kan I huske den?
> - Bliver man ikke mærkelig af at passe får i så lang tid?

Får man ikke høreskader af at bo ved motorvejen?

NNJJJIIIIIIIIEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-01-03 14:40

On Wed, 29 Jan 2003 13:59:54 +0100, Morten Lind wrote
(in message <1fpjw49.1viiude1xovybkN%mortenlind@mac.com>):

> Får man ikke høreskader af at bo ved motorvejen?
>
> NNJJJIIIIIIIIEEEEEEEIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> M.

- Eller af at spille tuba i Sporvejenes Tubaorkester?
- Hva'ba'?

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-01-03 10:00

> [...]

> (in message <1fpjw49.1viiude1xovybkN%mortenlind@mac.com>):

> - Eller af at spille tuba i Sporvejenes Tubaorkester?
Har du taget skade af at arbejde i en børnehave?
Nææ-næ-næ-næææ-næ!

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 11:11

On Thu, 30 Jan 2003 10:00:03 +0100, Jens Rasmussen wrote
(in message <1fpkfzw.6g5nw21ynkupsN%jens.rasmussen@jubiipostadresse.dk>):

> Har du taget skade af at arbejde i en børnehave?
> Nææ-næ-næ-næææ-næ!

*LOL* Den kendte jeg ikke! Har du flere? Hvad med den her:
- Hvad er det der har fire ben og en arm?
- En glad pitbull.

(Jeg kom til at skrive putbill, så det er ikke helt OT)

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-01-03 15:09

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Hvad er cand.scient for noget? Et Windows program?

Mere et uddannelsesprogram.

Per er bare skælmsk med at han er biolog.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-01-03 16:41

On Thu, 30 Jan 2003 15:08:43 +0100, Thorbjoern Ravn Andersen wrote
(in message <kkn0li3f2s.fsf@mimer.null.dk>):

Åh, cand. shite