Konverteringsprogrammer
Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-03 07:36

Hvis man går ind på

http://www.postdanmark.dk/postnumre/_content/Download.asp

kan man downloade alle danske postnumre, i øvrigt i Excel-udgave.

Men naturligvis med Windows-tegnsættet.

Findes der et par programmer af typen pc2mac og mac2pc som i Terminal
læser en iso latin 1 fil fra stdin og udlæser den tilsvarende MacRoman
fil til stdout? Og naturligvis omvendt for mac2pc?

Ellers må man jo selv gå i gang ...

--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-01-03 12:55

per@ronne.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]
> læser en iso latin 1 fil fra stdin og udlæser den tilsvarende MacRoman
> fil til stdout? Og naturligvis omvendt for mac2pc?

native2ascii understøtter både MacRoman og ISO-Latin-1

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-01-03 16:57

Hej Per

Prøv at kigge på www.mothsoft.dk, - dér skulle ligge et postprogram til
Mac...

Per Rønne wrote:

> Hvis man går ind på
>
> http://www.postdanmark.dk/postnumre/_content/Download.asp
>
> kan man downloade alle danske postnumre, i øvrigt i Excel-udgave.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 27-01-03 19:06

> Prøv at kigge på www.mothsoft.dk, - dér skulle ligge et postprogram til
> Mac...

Jeg har faktisk en FileMaker tabel med postnumre og -distrikter [der
mangler dog Grønland ...].

Men jeg har måttet sidde og »oversætte« den til Latin 1, da jeg i
øjeblikket underviser i Access, og da de skal have en korrekt posttabel

Oversættelsesmetode? I NotePad generelle søg og erstat kommandoer ...

I øvrigt virker serveren www.mothsoft.dk ikke - men det kan naturligvis
skyldes dagens virusangreb ...

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 27-01-03 20:28

Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:

[snip]

> I øvrigt virker serveren www.mothsoft.dk ikke - men det kan naturligvis
> skyldes dagens virusangreb ...

www.mothsoft.dk fungerer herfra (Fyn) uden problemer kl 20.20

- og jeg tror næppe Avalonia er særligt udsat for disse problemer.

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-03 04:51

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Per Rønne <per@ronne.invalid> wrote:
>
> [snip]

> www.mothsoft.dk fungerer herfra (Fyn) uden problemer kl 20.20

Og nu virker den hos mig [tirsdag 4:32].

> - og jeg tror næppe Avalonia er særligt udsat for disse problemer.

Næh, men serveren kunne ikke findes da jeg forsøgte. Halvanden time før
dig.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-03 04:48

Hej Per

Per Rønne wrote:

> Jeg har faktisk en FileMaker tabel med postnumre og -distrikter [der
> mangler dog Grønland ...].

Er det den gamle i FMP 2.0 udgave? - Den havde jeg også, men den mistede jeg
i det eneste virusangreb, jeg nogensinde har haft, - så jeg vil blive endda
meget glad, hvis du vil sende mig en kopi offlist.

> Men jeg har måttet sidde og »oversætte« den til Latin 1, da jeg i
> øjeblikket underviser i Access, og da de skal have en korrekt posttabel

Hm... Hvilken FMP version bruger du? - Har du ver. 5.5 eller 6, så er den
direkte kompatibel med Access. Har du ikke importfiltret til Access, så kan
du hente den på Microsofts hjemmeside.

> Oversættelsesmetode? I NotePad generelle søg og erstat kommandoer ...

Det er da en langsommelig affære.. - Åbn bare din FMP version og
eksporter den som 'tab seperated text. Lav så en enkelt basefil i Access og
importér tab-teksten direkte i Access... - Det skulle være nok... Jeg har
brugt den metode til både eksport og import fra både FoxPro og Access.

> I øvrigt virker serveren www.mothsoft.dk ikke - men det kan naturligvis
> skyldes dagens virusangreb ...

Virker fint nok her. - Men den kan jo have været nede på et tidspunkt. Det
behøver jo ikke have noget med den nye virus at gøre, - det kan jo også
være, at han har haft den nede til revidering...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 28-01-03 05:21

> Er det den gamle i FMP 2.0 udgave? - Den havde jeg også, men den mistede jeg
> i det eneste virusangreb, jeg nogensinde har haft, - så jeg vil blive endda
> meget glad, hvis du vil sende mig en kopi offlist.

På nuværende tidspunkt er den i FMP 5.5.

> Hm... Hvilken FMP version bruger du? - Har du ver. 5.5 eller 6, så er den
> direkte kompatibel med Access. Har du ikke importfiltret til Access, så kan
> du hente den på Microsofts hjemmeside.

Den må jeg se at finde.

> [...]
> importér tab-teksten direkte i Access... - Det skulle være nok... Jeg har
> brugt den metode til både eksport og import fra både FoxPro og Access.

Det er skam grundlæggende også dét jeg har gjort.

Jeg gik bare ind i Notepad for at lave global søg og erstat på bogstaver
som æ, ø og å.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-01-03 05:55

Hej Per

Per Rønne wrote:

> På nuværende tidspunkt er den i FMP 5.5.

Jeg bruger selv FMP 5.5, så du må meget gerne sende en kopi til mig ved
lejlighed.

> Det er skam grundlæggende også dét jeg har gjort.
>
> Jeg gik bare ind i Notepad for at lave global søg og erstat på bogstaver
> som æ, ø og å.

Ups! - det glemte jeg er/ kan være et problem. Men svjh. er det rettet med den
nyeste FMP filter til Access og Excel...

mvh. Erik Richard