Session problem i PHP 4.3.0
Fra : Thïngmand

Dato : 28-02-03 00:08

Hep,

er der nogen af jer der har oplevet problemer med sessions i den nye PHP
release? Jeg har en side med et shopsystem og i check-out fasen bliver der
gennem 4 trin sat ca. 20 sessions. I trin 3 bliver alle adresseoplysningerne
sat, ca. 10 sessions. Problemet er så at når jeg hopper videre til trin 4 er
disse sessions tabt! Prøver jeg at printet de nye sessions i trin 3, er de
sat, men de er væk i trin 4. Andre sessions, sat i de tidligere trin kan
godt ses fra trin 4???

Shoppen har kørt uden problemer indtil nu...

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 28-02-03 11:16

Thïngmand wrote:

> er der nogen af jer der har oplevet problemer med sessions i den nye PHP
> release?

Næ.

> Jeg har en side med et shopsystem og i check-out fasen bliver der
> gennem 4 trin sat ca. 20 sessions.

Hvorfor, om jeg må spørge? En session kan godt indeholde flere variabler, så
der er meget, meget sjældent, der er brug for mere end én session.

> [...]
> nye sessions i trin 3, er de sat, men de er væk i trin 4. Andre sessions,
> sat i de tidligere trin kan godt ses fra trin 4???

Det lyder som om, der er problemer med at få overført sessions-ID'et. Hvis
du bruger cookies, så tjek, hvad der er for nogle cookies i din browser,
når du går fra 3 til 4. Hvis du bruger URI-overførte sessions-ID'er, så
tjek, at sessions-ID'et rent faktisk bliver overført.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/

Fra : Thïngmand

Dato : 28-02-03 22:11

> Hvorfor, om jeg må spørge? En session kan godt indeholde flere variabler,

> der er meget, meget sjældent, der er brug for mere end én session.

Hmm, ja det kunne være jeg skulle prøve at putte alle i en enkel variabel...

> Det lyder som om, der er problemer med at få overført sessions-ID'et. Hvis
> du bruger cookies, så tjek, hvad der er for nogle cookies i din browser,

Men hvorfor virker nogle af dem så...?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-03-03 09:06

Thïngmand wrote:

> så
>
> Hmm, ja det kunne være jeg skulle prøve at putte alle i en enkel
> variabel...

Du blander begreberne sammen.

Én session - mange variabler.

En session har et sessions-ID - det er det, der skal overføres i URI'en
eller i en cookie. Sessions-ID'et er et navn på en "kasse", der indeholder
forskellige variabler.

--
Jonas Koch Bentzen

http://findhim.com/