Webeditor
Fra : Torben Heikel Vinthe~

Dato : 25-02-03 16:42

Jeg har et artikelsystem, hvor brugerne kan indtaste egne artikler til
websitet ved bl.a. at skrive brødteksten i et textarea-felt. Artiklen gemmes
i en database og alt går som det skal.

Brugeren har imidlertid ikke mulighed for at formattere den indtastede tekst
ved fx at skrive html-koder i texarea-feltet, da de så kunne komme til at
lave alt for meget ballade (fx glemme at lukke et <B>-tag).

Derfor kunne jeg godt tænke mig at lave min egen lille webeditor, hvor man
ligesom i Word markerer et ord og trykker på en "fed"-knap, hvorefter den
markerede tekst bliver fed. Jeg vil selv kunne bestemme hvilke
formatteringer, brugeren kan anvende (fx vil jeg ikke have at han kan ændre
skrifttype).

Hvordan laver jeg det i PHP?
Hvordan gemmes den formaterede artikel i Mysql?

På forhånd tak
Torben Heikel Vinther

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-03 17:11

Torben Heikel Vinther wrote in
<tdM6a.95694$Hl6.9232433@news010.worldonline.dk>:
> Brugeren har imidlertid ikke mulighed for at formattere den indtastede
> tekst ved fx at skrive html-koder i texarea-feltet, da de så kunne komme
> til at lave alt for meget ballade (fx glemme at lukke et <B>-tag).

Det var ikke lige det du spurgte om, men jeg vil lige kommentere det
alligevel.

Jeg har lavet løsninger hvor man fx. kunne skrive

"Dette er en test af [fed]fede[/fed] bogstaver."

Så kan man lave noget regexp i stil med:

preg_replace('_\[fed\](.*?)\[/fed\]_', '<b>$1</b>', $string);

Hvis man laver fejl i koden (fx. glemmer at slutte), så sker der intet med
teksten.

Ikke optimalt funktionelt set, men det er meget simpelt at lave.

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Tonny Jorgensen

Dato : 24-02-03 23:34

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Torben Heikel Vinther wrote in

kig efter det ganske udemærket freeware script til internet explorer der
hedder "htmlarea" der får du en fin wysiwyg editor tilknyttet dine textarea
input fulter.

virker KUN med IE content generator fra version 5.5 og nyere.

. Tonny, www.jegergud.dk