Problemer med at få kontakt til data i mys~
Fra : Søren Hansen

Dato : 24-02-03 16:19

Hej !

Jeg kan ikke få kontakt til mine data i mysql.

<?
$db = mysql_connect("localhost","root","*******");
mysql_select_db("nyheder", $db);
$foresp = mysql_query(" SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder
ORDER BY dato DESC LIMIT 0, 2");
while ($data = mysql_fetch_array ($foresp)){
echo "<B>$data[1]</B> - ";
echo date("j/n - Y", $data[0]);
echo "<B>$data[2]<BR><BR>";
}
?>

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
c:\apache\htdocs\sygeplejestuderende\nyhed.vis.php on line 7

Databasen heder nyheder og tabelen heder nyheder

Er det i config.inc.php der skal ændres noget i den fil har jeg kun
skrevet host navn, user og password

mvh

Søren Hansen

Fra : Esben

Dato : 24-02-03 18:15

Hej

> while ($data = mysql_fetch_array ($foresp)){

Prøv:
while ($data = mysql_fetch_array ($foresp, MYSQL_NUM)){

Esben

Fra : JMo.

Dato : 24-02-03 23:25

s-n-h@get2net.dk (Søren Hansen) wrote in

> <?
> $db = mysql_connect("localhost","root","*******");

Sørg for noget fejl-håndtering:
$db = mysql_connect("localhost","root","*******") or die(mysql_error());

> mysql_select_db("nyheder", $db);

Det samme her:
mysql_select_db("nyheder", $db) or die(mysql_error());

> $foresp = mysql_query(" SELECT dato, overskrift, tekst FROM nyheder
> ORDER BY dato DESC LIMIT 0, 2");

husk at kontrollere om din forespørgsel returnerer nogle data:

if (mysql_num_rows($foresp) > 0)
{

> while ($data = mysql_fetch_array ($foresp)){
> echo "<B>$data[1]</B> - ";
> echo date("j/n - Y", $data[0]);
> echo "<B>$data[2]<BR><BR>";
> }

} else {
   echo "Ingen data";
}

Fra : Søren Hansen

Dato : 26-02-03 14:33

"JMo." <ns_sf009@mohr.cx> wrote in message news:<Xns932CEE3934927JMoUsenetPost@212.54.64.149>...
> [...]
>
> Det samme her:
> mysql_select_db("nyheder", $db) or die(mysql_error());

Tak for de velmenende råd. Jeg kunne desværre ikke få det til at
lykkes, men jeg har fundet en anden løsning på mit problem.

mvh.
Søren Hansen