ereg_replace ?
Fra : Birk

Dato : 21-02-03 12:07

Jeg bruger følgende kode:

$text = ereg_replace("[[:alpha:]]+://[^<>[:space:]]+[[:alnum:]/]","<a
href=\"\\0\">\\0</a>", $text);

Nu er det sådan, at nogen URL jo er temelig lange, så det ødelægger
designet, hvis den ikke deler dem i 2 dele nogen gange. Men jeg har bare
taget koden fra php manualen, og kan ikke lige finde ud af hvordan jeg
skal ændre i den.

Nogen ideer, eller løsninger?

--
Philip Jensen
http://rock-zone.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-02-03 15:21

On Fri, 21 Feb 2003 12:07:07 +0100
Birk <-REMOVE-birk@rock-zone.dk> wrote:
> [...]
> designet, hvis den ikke deler dem i 2 dele nogen gange. Men jeg har
> bare taget koden fra php manualen, og kan ikke lige finde ud af

if (strlen($text) >72) {
   $text1 = substr($text,0,72);
   $text2 = substr($text,72);
}
print "$text1<br>$text2";

--
Kim Schulz - Freelance Development | If you refuse to accept anything
Email : kim @ schulz.dk | but the best you very often get

Fra : Birk

Dato : 21-02-03 17:24

Kim Schulz wrote:

> if (strlen($text) >72) {
>    $text1 = substr($text,0,72);
>    $text2 = substr($text,72);
> }
> print "$text1<br>$text2";

Det vil ikke virke, lad os sige:

$text = "Her skal jeg bare putte noget volapyk ind, for der vil stå en
hel masse i den variabel her, muligvis en URL: http://rock-zone.dk/ og
den skulle gerne laves automatisk om til en <a href=>,";

Så ville det ikke være hele den streng den ville skære over i to, og det
er ikke det den må. Det er kun hvis der er en URL inde i den lange
streng, denne URL skal skæres over.

--
Philip Jensen
http://rock-zone.dk

Fra : Espen Andersson

Dato : 22-03-03 02:24

Birk wrote:
> [...]
> designet, hvis den ikke deler dem i 2 dele nogen gange. Men jeg har
> bare taget koden fra php manualen, og kan ikke lige finde ud af

wordwrap()?

--
Espen Andersson
www.pondus.net [private]