Åbne ny side med php
Fra : Jan Gosch

Dato : 20-02-03 15:57

Hej

Hvordan bruger jeg php til at loade en ny side. Altså noget i stil med
href under javascript. Det skal vaere sådan at hvis bestemte betingelser
er opfyldt mens scriptet kører skal der loades en ny side uden at der
trykkes på et submi-knap eller ligennde. Jeg har ledt under php.net men
kan ikke rigtig finde noget.

Hilsen
Jan

--
Using OutlookExpress?, please fix it: http://jump.to/oe-quotefix
Much of the excitement we get out of our work is that we don't really

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-02-03 16:19

On Thu, 20 Feb 2003 15:56:47 +0100
"Jan Gosch" <jan_gosch@web.de> wrote:
> [...]
> uden at der trykkes på et submi-knap eller ligennde. Jeg har ledt
> under php.net men kan ikke rigtig finde noget.

hvis du ikke har skrevet noget ud på siden, så kan du bruge
header("location: nyside.php");

--
Kim Schulz - Freelance Development | I can write better than anybody
Email : kim @ schulz.dk | who can write faster, and I can

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-02-03 17:50

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> hvis du ikke har skrevet noget ud på siden, så kan du bruge
> header("location: nyside.php");

Hvis vi skal følge RFC 2616 (afsnit 14.30) strengt (og det skal vi
jo!), så må det blive noget i retning af:

header("Location: " . $_SERVER['HTTP_HOST'] .
basename($_SERVER['PHP_SELF']) .
"nyside.php");

--
Jacob - www.bunk.cc
I have become me without my consent.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-02-03 20:09

On Thu, 20 Feb 2003 17:50:19 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

> [...]
>jo!), så må det blive noget i retning af:
>
>header("Location: " . $_SERVER['HTTP_HOST'] .

Mon ikke basename() skulle udskiftes med dirname()?

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-02-03 20:14

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Mon ikke basename() skulle udskiftes med dirname()?

Jo, selvfølgelig. Så kan jeg lære det!

Men meningen var nu god nok, og budskabet var selvfølgelig at RFC 2616
foreskriver at man skal bruge en absolut URI.

--
Jacob - www.bunk.cc
So this it it. We're going to die.

Fra : Jesper M. Olsen

Dato : 20-02-03 16:19

Indsæt denne kode i toppen af dit dokument...

<?
header ("location: log_ok.php");
}
?>

-= JMO =-
http://www.jmo.lir.dk/jmo2/

Fra : Jan Gosch

Dato : 20-02-03 16:52

On Thu, 20 Feb 2003 16:18:41 +0100, Jesper M. Olsen wrote:

> Indsæt denne kode i toppen af dit dokument...
>
> <?
> header ("location: log_ok.php");
> }
> ?>
>
> -= JMO =-
> http://www.jmo.lir.dk/jmo2/
Mange tak, det var vist lige det jeg ledte efter

Hilsen
Jan