PHP newbie...
Fra : M-sB

Dato : 18-02-03 21:56

Hej Gruppe...

Kan nogen forklare mig hvordan jeg laver en tabel i PHP, jeg har downloadet
nogle scripts, men der står jeg skal lave en tabel, og så står jeg af... =:(

Hvis i har en URL, er det også meget fint... bare på DK, eller UK!! =:)

p.s. jeg ved godt jeg er PHP newbie...

--
Skrevet af:
Mathias | M-sB

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-03 22:14

M-sB wrote in <3e529de6$0$135$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:
> Kan nogen forklare mig hvordan jeg laver en tabel i PHP,

Hvilken slags tabel? HTML? SQL?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-02-03 22:29

M-sB wrote:
> Hej Gruppe...
>
> Kan nogen forklare mig hvordan jeg laver en tabel i PHP, jeg har downloadet
> nogle scripts, men der står jeg skal lave en tabel, og så står jeg af... =:(

Hvad er det for nogle scripts? - Hvis det er en MySQL-tabel (database)
så skal du nok ind i din phpMyAdmin - som du sikkert har hvis du har MySQL.

Det er næppe en HTML-tabel (table - tr - td osv) du snakker om - hvis
det er det, så laver du den bare i rent html - der er ikke de stor
php-kunster dér.

Endelig kan du med php lave arrays - dvs lister/rækker med information. Fx:

$medlemmer=array(0=>'Line',1=>'Mette',2=>'Karen');

de kan også være i 2D:

$medlemmer=array(
0=>array('fornavn'=>'Line', 'mobil'=>21212121),
1=>array('fornavn'=>'Mette', 'mobil'=>22222222),
);

- og så er det jo tæt på at være en tabel

Jeg tror ikke at det var sidstnævnte du skulle bruge, men ikke desto
mindre: du kan læse en masse mere om arrays på http://www.php.net/array,
og du kan læse en del om både arrays, php og MySQL på
http://webcafe.dk, som efter min mening er for php og databaser hvad
html.dk er for html

Venligst

Jesper Brunholm

Fra : M-sB

Dato : 23-02-03 17:39

Det var ikke html nej, det er jeg ok god til!!

Men en data base, det er et nyheds script jeg har downloadet og der står jeg
skal oprette en SQL databaser, og så står der nogle navne på hvad den skal
indeholde... Hvordan opretter man den??

--
Skrevet af:
Mathias | M-sB
"All we know is that we don't know" The Masterplan / Noel Gallagher

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
: M-sB wrote:
: > Hej Gruppe...
: >
: > Kan nogen forklare mig hvordan jeg laver en tabel i PHP, jeg har
downloadet
: > nogle scripts, men der står jeg skal lave en tabel, og så står jeg af...
=:(
:
[...]
: );
:

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 23-02-03 21:54

M-sB wrote:
> Det var ikke html nej, det er jeg ok god til!!

Lækkert - basics are done with

Dvs: vi skal lige have Nyhedsgruppe-basics med også: når du svarer på
noget er det smart at svare under det du svarer på, og skære det du ikke
bruger til noget væk. Det gør det lettere for os andre at læse
korrespondencen når det der ikke har betydning ikke skal ses igennem.

> Men en data base, det er et nyheds script jeg har downloadet og der står jeg
> skal oprette en SQL databaser, og så står der nogle navne på hvad den skal
> indeholde... Hvordan opretter man den??

Som jeg skrev: hvis det er en mysql-database-tabel du skal bruge (og det
er det sikkert hvis de skriver SQL, omend jeg synes det er en tynd
specifikation), så er det lettest at gå ind i din phpmyadmin. Sådan en
har man til rådighed på de fleste webhoteller hvor man har MySQL til
rådighed. Med andre ord: first step er at sikre dig at du har en
database til rådighed hos din host.

Hvis ikke - find en host der har (du skal nok betale lidt for det, hvis
det skal virke stabilt. 'Lidt' er i denne sammenhæng meget relateret til
stabilt, det kan de sige en masse mere om i hosting-gruppen, men med
250-1000 kr/år får du nok noget der ligner realiteter ).

Hvis du _har_ mysql, men ikke phpmyadmin, så gå ind på webcafe.dk og
brug deres gennemgang af hvordan du får det

Når det er gjort, skulle du gerne kunne se dig ud af hvordan du opretter
tabellerne - ellers må du spørge igen - men hvis dit spørgsmål er et
rent SQL/MySQL/anden_database - spørgsmål, så bør det ret beset stilles
i dk.edb.database

Jeg håber at det hjalp

/Jesper Brunholm