wml med php?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-02-03 11:16

Hejsa

Jeg er ved at lave en wap side i php. Jeg har skrevet:

<?php header("Content-type: text/vnd.wap.wml");?>
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
</wml>

men jeg får stadig "MIME-type is text/html" :-/

Hvad gør jeg galt? Kan det evt. være mit webhotel? Alm. .wml sider virker
fint nok.

mvh Frank

Fra : No1

Dato : 17-02-03 11:17

> Jeg er ved at lave en wap side i php. Jeg har skrevet:
>
> <?php header("Content-type: text/vnd.wap.wml");?>
> <?xml version="1.0"?>

Har du slået short open tags fra? Ellers tror PHP at ovenstående er php
kode. Brug evt. echo '<?xml .... inde i en "php blok".

> <!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
> "http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
> <wml>
> </wml>
>
> men jeg får stadig "MIME-type is text/html" :-/

Hvad får du ved at bruge en normal WWW browser?

Fra : No1

Dato : 17-02-03 11:21

Se evt. http://www.devshed.com/Server_Side/PHP/PHP_WAP/page3.html

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-02-03 11:25

> Har du slået short open tags fra?

Det er ikke min server (webhotel), så det ved jeg ikke

> Ellers tror PHP at ovenstående er php
> kode. Brug evt. echo '<?xml .... inde i en "php blok".

Det har jeg prøvet.

> Hvad får du ved at bruge en normal WWW browser?

"Parse error: parse error in index.php on line 2"

mvh Frank

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-02-03 11:32

> Det har jeg prøvet.

Hov nu virker det, det synes jeg ellers, at jeg havde prøvet

Takker

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-02-03 11:33

> Hov nu virker det, det synes jeg ellers, at jeg havde prøvet

Havde nok glemt at escape "'erne, sådan kan det jo gå

mvh Frank

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 17-02-03 11:37

Frank K. Jensen wrote:
> Hov nu virker det, det synes jeg ellers, at jeg havde prøvet

Hvis du bruger Microsoft Internet Explorer til at afteste mimetype m.v. med,
så kan jeg meget kraftigt anbefale at skifte til Netscape eller Mozilla.
MSIE har det nemlig med ikke at reloade, selv om man tvinger den til det.

Mozilla/Netscape reloader altid alt, hvis du holder shift nede samtidigt med
at du trykker på reload.

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-02-03 11:42

> [...]
>
> Mozilla/Netscape reloader altid alt, hvis du holder shift nede samtidigt

I IE er det bare control du skal holde nede

mvh Frank

Fra : No1

Dato : 17-02-03 12:32

> med,

> med
>
> I IE er det bare control du skal holde nede

Jeg bruger desuden et program der hedder wfetch.

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q284/2/85.ASP

Det er smart da man kan se HTTP headers og indhold "råt".

Fra : No1

Dato : 17-02-03 11:30

> Det er ikke min server (webhotel), så det ved jeg ikke

Så er det næsten helt sikkert slået til. Det betyder at <? svarer til <?php

> Det har jeg prøvet.

Hvilke(n) fejl får du?

> "Parse error: parse error in index.php on line 2"

Hvis der er fejl, kan du se dem i WWW browseren, men i WAP telefon /
emulator får man kun af vide at _noget_ er galt - ikke specielt hjælpsomt.

Linje 2 :<?xml version="1.0"?>

Siden shortopen tags ikke er slået fra, svarer ovenstående til
<?phpxml version="1.0"?>
Hvilket vel, ikke overraskende, giver fejl.