/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Køre asp uden vindue
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 10-03-03 22:30

Hejsa

Kan man køre et ASP script ved at trykke på en knap uden at
forlade den side man er på og uden at åbne et nyt vindue. Altså
køre scriptet skult?

Mvh Janus

--
Danmarks største specialiserede IT jobdatabase
- Udelukkende med IT- og internetrelaterede jobs
- Opret en profil og lad drømmejobbet finde dig
KLIK HER! => http://www.html.dk/job

 
 
Jens Gyldenkærne Cla~ (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 10-03-03 22:41

Janus Sander Schiøtte skrev:

> Kan man køre et ASP script ved at trykke på en knap uden at
> forlade den side man er på og uden at åbne et nyt vindue. Altså
> køre scriptet skult?

Ikke umiddelbart, men der er nogle muligheder du måske kan bruge
alligevel:

a) Reload af nuværende side.
Du kan lade en side henvise til sig selv, med et eller flere
parametre angivet. Så kører du et script på normal vis, og viser
siden igen efter kørslen. Der vil være en lille forsinkelse når
siden skal reloades - tiden afhænger i høj grad af hvilken
forbindelseshastighed klienten har.

b) Åbning af skjult popupvindue.
Kør koden i et popupvindue der placeres uden for skærmarealet
(spørg i clientsidegruppen hvis du skal have hjælp til selve
popupfunktionen). Siden kan lukke sig selv efter kørslen. Metoden
kan fejle hvis brugeren har beskyttelse mod popups.

c) Kørsel via javascript.
Hvis scriptet ikke behøver serversideadgang kan det køres som
javascript på klienten. Det kan gøres uden øvrige kunstgreb.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Henrik Hejbøl Jensen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Hejbøl Jensen


Dato : 11-03-03 15:45

> Ikke umiddelbart, men der er nogle muligheder du måske kan bruge
> alligevel:
>
> a) Reload af nuværende side.
> Du kan lade en side henvise til sig selv, med et eller flere
> parametre angivet. Så kører du et script på normal vis, og viser
> siden igen efter kørslen. Der vil være en lille forsinkelse når
> siden skal reloades - tiden afhænger i høj grad af hvilken
> forbindelseshastighed klienten har.
>
> b) Åbning af skjult popupvindue.
> Kør koden i et popupvindue der placeres uden for skærmarealet
> (spørg i clientsidegruppen hvis du skal have hjælp til selve
> popupfunktionen). Siden kan lukke sig selv efter kørslen. Metoden
> kan fejle hvis brugeren har beskyttelse mod popups.
>
> c) Kørsel via javascript.
> Hvis scriptet ikke behøver serversideadgang kan det køres som
> javascript på klienten. Det kan gøres uden øvrige kunstgreb.
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
> nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
> hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

d)Du kan have en frame med højde el. bredde på 0px, så den vil være skjult.

\Henrik



*XxX* (18-03-2003)
Kommentar
Fra : *XxX*


Dato : 18-03-03 21:18

e) lave en <script language="javascript1.2" id="updatescript"></script>.
Også kalde den med onclick="document.all['updatescript'].src='side.asp'". Så
ville der ikke være nogle problemer med historien du skal bare huske at lave
en tom side som der ikke kommer til at stå noget på.

p.s. Håber ikke jeg har sat det forkert op så bliver Jens mega sur over
ingen ting



Jens Gyldenkærne Cla~ (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 11-03-03 16:02

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

> d)Du kan have en frame med højde el. bredde på 0px, så den vil
> være skjult.

Ja. Det giver så andre problemer at tage stilling til (mht.
navigering).

NB: Der er ingen grund til at citere 20-30 linjer for at tilføje en
enkelt. Se evt. min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Henrik Hejbøl Jensen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Hejbøl Jensen


Dato : 11-03-03 22:23

> NB: Der er ingen grund til at citere 20-30 linjer for at tilføje en
> enkelt. Se evt. min signatur.
Jo, det mener jeg i dette tilfælde det er da det er en forlængelse af din
liste... men, lad os ikke diskutere det her..

\Henrik



Ukendt (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-03-03 22:28


"Henrik Hejbøl Jensen" <spam@GOAWAYhbw.dk> wrote in message
news:b4lk33$1ocs$1@news.cybercity.dk...

> Jo, det mener jeg i dette tilfælde det er da det er en forlængelse af din
> liste... men, lad os ikke diskutere det her..

Kunne jo have været på denne måde??

> a) Reload af nuværende side.
> b) Åbning af skjult popupvindue.
> c) Kørsel via javascript.

d)Du kan have en frame med højde el. bredde på 0px, så den vil være skjult.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-
What capital has 164 letters in its name? See my web page to find out.
http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
" If something's hard to do, then it's not worth doing. Homer J. Simpson"



Henrik Hejbøl Jensen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Hejbøl Jensen


Dato : 11-03-03 22:24


> Jo, det mener jeg i dette tilfælde det er da det er en forlængelse af din
> liste... men, lad os ikke diskutere det her..

Jeg burde have strøget

"
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen
> Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
> nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
> hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html"
men, ud over det...

\Henrik



Jens Gyldenkærne Cla~ (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 12-03-03 14:02

Henrik Hejbøl Jensen skrev:

>> Jo, det mener jeg i dette tilfælde det er da det er en
>> forlængelse af din liste...

Vi er ikke enige - listen er til at se af foregående indlæg.
Christians forslag var en elegant mulighed, men langtfra eneste
mulighed.

>> men, lad os ikke diskutere det her..

Nej - hvis det skal diskuteres skal vi over i netikettegruppen. Jeg
sætter opfølgning til gruppen - ikke fordi vi partout skal
fortsætte debatten (det er fint med mig hvis vi kan konstatere at
vi ikke er enige), men fordi en evt. fortsat debat ikke hører
hjemme i asp-gruppen.

> Jeg burde have strøget

[signaturen]

Ja.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Janus Sander Schiøtt~ (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Janus Sander Schiøtt~


Dato : 11-03-03 20:38

Tak for hjælpen gutter
Mvh. Janus

--
Danmarks største specialiserede IT jobdatabase
- Udelukkende med IT- og internetrelaterede jobs
- Opret en profil og lad drømmejobbet finde dig
KLIK HER! => http://www.html.dk/job

Carsten Pedersen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Pedersen


Dato : 11-03-03 20:24

Hej, Janus!

Selv om det strengt taget ikke er helt det samme, kan du opnå en lignende
virkning ved at kalde din ASP-side, lade den udføre det, den skal, og
derefter bruge

Response.Redirect

til at vende tilbage til den side, du kommer fra. En anden mulighed er at
lægge det pågældende ASP-script på samme side, som du kalder det fra, og så
styre via parametre, om scriptet skal udføres eller ej.

Mvh

C@rsten


"Janus Sander Schiøtte" <Sunaj@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:b4j056$3cs$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Kan man køre et ASP script ved at trykke på en knap uden at
> forlade den side man er på og uden at åbne et nyt vindue. Altså
> køre scriptet skult?
>
> Mvh Janus
>
> --
> Danmarks største specialiserede IT jobdatabase
> - Udelukkende med IT- og internetrelaterede jobs
> - Opret en profil og lad drømmejobbet finde dig
> KLIK HER! => http://www.html.dk/job



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408836
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste