table og ekstern css
Fra : Linda

Dato : 10-03-03 20:48

Er der en der har løsningen +

Hvordan gør jeg sådan at jeg kan give en udspecifiseret tabel
nogle egenskaber - som kun skal gælde for den og gerne i en
eksternt *.css fil

Venligst

Linda

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-03-03 21:04

"Linda" <k_king_k@hotmail.com> writes:

> Er der en der har løsningen +
>
> Hvordan gør jeg sådan at jeg kan give en udspecifiseret tabel
> nogle egenskaber - som kun skal gælde for den og gerne i en
> eksternt *.css fil

Give den en id eller et class-name og lav CSS-regler til den,
fx:
og
#minTabel {border:1px solid yellow;}

Hvis du gerne vil påvirke udseendet af rækker og celler uden at skulle
til at putte class-attributter på dem alle sammen, så kan du bruge
CSS-selectors på formen
#minTabel tr {...}
og
#minTabel td {...}

/L

Fra : Linda

Dato : 10-03-03 21:28

Takker for Jeres foreslag og vender tilbage
hvis det alligevel driller

Linda

Fra : Linda

Dato : 11-03-03 10:37

>Hvis du gerne vil påvirke udseendet af rækker og celler >uden at skulle
>til at putte class-attributter på dem alle sammen, så kan >du bruge
> [...]

Det forstår jeg altså ikke helt

Linda

Fra : jopa

Dato : 10-03-03 21:01

Davs du
Linda <k_king_k@hotmail.com> skrev bla:
> Hvordan gør jeg sådan at jeg kan give en udspecifiseret tabel
> nogle egenskaber - som kun skal gælde for den og gerne i en
> eksternt *.css fil

og i css

#table1 {
width:150px;
border: 0;
}

Kan sikkert blaves på andre måder oxo

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Linda

Dato : 10-03-03 22:33

Når jeg tabeller i tabeller så kommer jeg lidt i tvivl om
hvor jeg skal sætte IDet

Linda