Formmail indhold..
Fra : Palle Jensen

Dato : 09-03-03 19:31

Hej,

Nu har jeg prøvet og hente ind fra på HTML.dk, men enten gør jeg
noget forkert eller også fatter jeg ikke det der står. Jeg har en
formail, som skal sende noget til min E-mail:

----------------------------------
<form action="http://domæne/script/FormMail.pl" method="POST">

<form action="http://domæne/script/FormMail.pl" method="POST">

<input type="hidden" name="recipient" value="adresse@domæne.dk">

<input type="hidden" name="subject" value="subjectets indhold">
----------------------------------

Som I kan se får jeg den til at skrive noget i subjectet, men hvordan
får jeg den til at skrive noget i afsender feltet? Jeg vil gerne have
at når jeg modtager mailen fra siden så står der i "From" feltet,
f.eks. "Website_Sales"

Hvilken form action er det?

--
Palle Jensen

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-03-03 20:31

Palle Jensen wrote in <Xns9339C687955DCchewbacca@62.243.74.163>:
> [...]
> <input type="hidden" name="subject" value="subjectets indhold">

> hvordan får jeg den til at skrive noget i afsender feltet?

Det kommer an på hvordan FormMail.pl fungerer. Mit mest præcise svar er: Kig
i dokumentationen.

Men jeg kan da komme med et gæt:

<input type="hidden" name="from" value="Website_Sales">

(Slet gerne den ekstra linje med form-tag)

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-03-03 22:47

> Det kommer an på hvordan FormMail.pl fungerer. Mit mest præcise
> svar er: Kig i dokumentationen.
>
> Men jeg kan da komme med et gæt:
>
> <input type="hidden" name="from" value="Website_Sales">

Tak.. Ovenstående gættede jeg mig også til.. Virker ikke.

Må se om jeg kan finde noget dokumnetation.. :-/

Men tak..!

--
Palle Jensen

Fra : Martin Poulsen

Dato : 09-03-03 22:58

Palle Jensen wrote:

> Hvilken form action er det?

"realname" så vidt jeg kan se:
http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html

--
Martin

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-03-03 23:08

> "realname" så vidt jeg kan se:
> http://www.scriptarchive.com/readme/formmail.html

Så vidt jeg kan se er det kun bregnet til textfelt.. Jeg vil gerne
have det statsk, så der står det samme hver gang.. Brugeren skal ikke
kunne indtaste nevn.. "hidden" virker ikke...

--
Palle Jensen

Fra : Martin Poulsen

Dato : 09-03-03 23:38

Palle Jensen wrote:

> Så vidt jeg kan se er det kun bregnet til textfelt.. Jeg vil gerne
> have det statsk, så der står det samme hver gang.. Brugeren skal
> ikke kunne indtaste nevn.. "hidden" virker ikke...

Det burde virke - formmail-scriptet kan ikke se, hvilken input-type
der bruges, så det er altså lige meget, om input-typen er "text"
eller "hidden".

Følgende kode er testet og virkede efter hensigten:

<form action="http://users.cybercity.dk/cgi-bin/FormMail.cgi"
method="get">
<input type="hidden" name="recipient" value="email@anonymous.tld">
<input type="hidden" name="realname" value="Test">
<input type="submit">
</form>

Den validerer givetvis ikke, men skidt nu med det. Du skal
naturligvis rette action-stien til den, din udbyder bruger, men det
er du nok klar over.

--
Martin

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-03-03 23:50

> [...]
> input-type der bruges, så det er altså lige meget, om
> input-typen er "text" eller "hidden".
>
> Følgende kode er testet og virkede efter hensigten:

Hmm (??). Copy pastede lige den linie. Virkede!

Fatter minus.. Må være en taste fejl. Jeg har ellers copy pastet mig
igennem. Anyway: Tak for hjælpen, det var cool!

--
Palle Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-03 09:42

"Palle Jensen" <usenetmail@tiscali.dk> skrev

> Hmm (??). Copy pastede lige den linie. Virkede!
>
> Fatter minus.. Må være en taste fejl. Jeg har ellers copy pastet mig
> igennem. Anyway: Tak for hjælpen, det var cool!

Prøv at indsætte dette:

<input type=hidden name="sender" value="remote_addr,remote_user">

Det burde fortælle dig, hvem der skriver til dig.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Martin Poulsen

Dato : 10-03-03 10:10

Erik Ginnerskov wrote:

> Prøv at indsætte dette:
>
> <input type=hidden name="sender" value="remote_addr,remote_user">
>
> Det burde fortælle dig, hvem der skriver til dig.

Hvorfor burde den det? Ovenstående vil indsætte en linie, i den mail
man modtager med følgende format:

name: value

I dit eksempel bliver det:

sender: remote_addr,remote_user

Det siger intet om, hvem der skriver til en.

--
Martin