Mærkeligt problem i IE
Fra : Gregers Petersen

Dato : 06-03-03 22:51

Hejsa.

Jeg har et mærkeligt problem med IE6.
Jeg har lavet en side, der ifølge W3C følger HTML 4.01 Transitional (næsten
.
Den bliver vist fint i Opera, men IE vil af en eller anden grund ikke vise
den korrekt.
Er der nogen af jer kloge gutter, der kan se hvad der er galt?

Det drejer sig bl.a. om:
http://www.jediforbund.dk/pbk/index.php?omraade=2
http://www.jediforbund.dk/pbk/index.php?omraade=2&subomraade=4

--
På forhånd tusind tak

Gregers Petersen, http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 06-03-03 23:10

Den 06-03-2003 22:50, skrev Gregers Petersen:

> [...]
> den korrekt.
> Er der nogen af jer kloge gutter, der kan se hvad der er galt?

Du har kommentarer før din doctype. Hvis du vil have IE i standards
mode, skal den allerførste linie være din doctype.

Irriterende, men sandt
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-03 23:57

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev :

>Du har kommentarer før din doctype. Hvis du vil have IE i standards
>mode, skal den allerførste linie være din doctype.

og bruge en doctype, der sætter IE i standardmode, den anvendte
sætter IE i quirksmode.

<DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html40/loose.dtd">

Fra : Stig Nygaard

Dato : 07-03-03 19:42

Hej Knud

Knud Gert Ellentoft wrote:
> og bruge en doctype, der sætter IE i standardmode, den anvendte
> sætter IE i quirksmode.
>
> <DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
> "http://www.w3.org/TR/html40/loose.dtd">

Det er nu ikke korrekt. Angivne doctype sætter IE i "standards mode"
(Ved ikke om dét er grunden, men pas på med at sammenblande quirks
kontra standard mode med transitional kontra strict html).

http://www.hut.fi/~hsivonen/doctype.html
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/css/overview/CSSEnhancements.asp

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-03 22:11

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev :

>Det er nu ikke korrekt. Angivne doctype sætter IE i "standards mode"

Og det er også det jeg svarer.

På siden bliver, dr brugt en doctype, der sætter IE i quirksmode
og så slriver jeg at han skal bruge den, fordi den sætter IE i
standardmode.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 08-03-03 13:15

Hej Knud

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Og det er også det jeg svarer.

Aah! Nu kan jeg se hvordan dit svar skulle læses. Sorry for interrupting