Værktøj til at tjekke links
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-03 14:47

Hej alle

Findes der et værktøj der kan gennemtrawle ens hjemmeside(r) og
finde døde links? Det skulle gerne kunne fange både almindelige
links og manglende billeder.

Jeg er mest interesseret i et program der kan lige netop det, men
svar om at SuperHTMLEditor Ditogdat har det indbygget, vil
selvfølgelig også blive overvejet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-03-03 15:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> Findes der et værktøj der kan gennemtrawle ens hjemmeside(r) og
> finde døde links? Det skulle gerne kunne fange både almindelige
> links og manglende billeder.

Der er mindst to websider der tjekker links:
<http://validator.w3.org/checklink> og
<http://www.htmlhelp.com/tools/valet/>

> Jeg er mest interesseret i et program der kan lige netop det, men
> svar om at SuperHTMLEditor Ditogdat har det indbygget, vil
> selvfølgelig også blive overvejet.

Hvad med SuperBrowser Dit? Mozilla kan udbygges med programmet
checky der bl.a. kan tjekke mod ovenstående sider. Bruger man
agenten i programmet klares det hele med et tastetryk (F10 som
standard).

Du kan også selv skrive et javascript-link der validerer den
aktuelle side mod en foruddefineret side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-03-03 16:52

On Wed, 05 Mar 2003 14:47:24 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfor@lundhansen.dk> wrote:

>Findes der et værktøj der kan gennemtrawle ens hjemmeside(r) og
>finde døde links?

Tjah, i gamle dage fandtes der et ved navn linkbot.

http://www.webdevelopersjournal.com/software/linkbot.html

Det ser dyrt ud nu ... og har måske skiftet navn:

http://www.watchfire.com/products/webqa.asp

Tidligere fandtes en freeware-udgave for private, som jeg har haft
glæde af. Den var begrænset til et bestemt, men ret højt antal links,
jeg kan ikke tjekke det nu, da jeg p.t. ikke har det installeret. Men
jeg har den da liggende som install.exe ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-03-03 17:09

Bertel Lund Hansen wrote:
> [...]
>
> Jeg er mest interesseret i et program der kan lige netop det, men
> svar om at SuperHTMLEditor Ditogdat har det indbygget, vil

xenu, gratis

http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-03 10:26

Soeren Nielsen skrev:

>xenu, gratis

Tak til de andre for to nyttige links, og tak til dig for
henvisningen til Xenu. Det er præcis hvad jeg skulle bruge.

Men jeg skulle aldrig have bedt om det. Der var over 200 døde
links på Fidusos sider ...

--
Bertel

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 06-03-03 12:18

In <0u4e6voihcmf1b8goon04i6veoeosj9jff@news.stofanet.dk> Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> [...]
>henvisningen til Xenu. Det er præcis hvad jeg skulle bruge.

>Men jeg skulle aldrig have bedt om det. Der var over 200 døde

Ulempen er at der ikke bare er døde og levende links, men også nogle,
der bare holder lang weekend. Jeg bruger et hjemmestrikket script
sammen med wget
Når jeg har for god tid, tager jeg så et kik på
http://www.246.dk//badlinks.html
og fjerner de mest irriterende. Hver 7. dag checkes alle eksterne
links på mine sider og dem på badlinks.html checkes alle andre dage.

Du kan sikkert gøre noget lige så fikst ved at køre xenu flere dage
i træk og kun kigge på links, der har været døde alle dagene.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-03-03 14:07

Kai Birger Nielsen skrev:

>Du kan sikkert gøre noget lige så fikst ved at køre xenu flere dage
>i træk og kun kigge på links, der har været døde alle dagene.

Mit problem opstår når jeg flytter sider fra den normale
placering til en arkivmappe. Jeg har et program til at tage sig
af at opdatere deres menu, men andre links bliver automatisk
forkerte ved flytningen, og jeg var ikke klar over at det var så
mange.

Derudover er der en del medlemshjemmsider (det er Fiduso) der
ikke svarer, men der havde jeg netop tænkt mig at vente med at
gøre noget og se om det er det samme senere.

--
Bertel