Kan man indsætte en html-fil i en div?
Fra : Nigo

Dato : 04-03-03 11:27

Hej derude...!

Jeg er ved at designe en side - http://www.nigo.dk (kig endelig på
kilden)

Lige nu er de fire sider den består af bare kopier af den oprindelige
index.html således at menuen til venstre er inkluderet i alle filerne.
Jeg har selvfølgelig hørt om frames, men det er voldsomt svært (for
mig i hvert fald at få til at se pænt ud, så derfor vil jeg gerne
undgå disse.

Hvad jeg også gerne vil undgå er at skulle ændre i alle hjemmesidens
filer, hver gang der skal ændres en smule i menuen.
Menuen er lige nu en div-boks. Er der et eller andet tag man kan sætte
ind i denne så indholdet bliver hentet fra en anden fil indeholdene de
html-koder og tekst, der lige nu ligger i div id="menu" delen af
index.html?

Håber nogen derude kan hjælpe

Nikolaj

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 04-03-03 11:36

"Nigo" <80gsxoz02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad jeg også gerne vil undgå er at skulle ændre i alle hjemmesidens
> filer, hver gang der skal ændres en smule i menuen.

- brug ssi (server side include)... html.dk har en fin turtorial ... læs den
og gå i krig og post igen, når du ikke kan få det til at makke ret.

- her kommer lige en mini-guide:

Du laver den div, dinmenu skal ligge i ... så i den div indsætter du

<!--#include file="menu.htm" --> (altså)

denne linje indsætter du så på alle dine sider og når du skal ændre lidt i
menuen ændrer du blot i filen menu.htm ... filen menu.htm skal KUN indeholde
den html-kode, du vil have indsat ... altså ikke noget med doctype,
<head><body> osv ... De filer, du indsætter menuen i, skal hedde. shtml ...
Du kan på samme måde lave en top, en bund og alt mulig andet og så nøjes med
at ændre den ene side, du inkluderer ...

husk at der skal køres gennem en server før det virker ... og det betyder,
at du skal installere f.eks iis på din maskine, når du vil se siderne lokalt
inden du uploader dem ... html.dk har også en guide til det ...
Ellers spæørg her, hvis du ikke kan få det til at fungere ...

ras

Fra : Nigo

Dato : 04-03-03 19:00

"Rasmus Carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message news:<3e64819a$0$16159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> Du kan på samme måde lave en top, en bund og alt mulig andet og så nøjes med
> at ændre den ene side, du inkluderer ...

Det virkede sørme - Takker ærbødigst!

/nigo

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 05-03-03 07:38

> Det virkede sørme - Takker ærbødigst!

- velbekomme ... og god fornøjelse med ssi

ras

Fra : jopa

Dato : 04-03-03 11:38

Davs du
Nigo <80gsxoz02@sneakemail.com> skrev bla:
.. Er der et eller andet tag man kan sætte
> ind i denne så indholdet bliver hentet fra en anden fil indeholdene de
> html-koder og tekst, der lige nu ligger i div id="menu" delen af
> index.html?

<iframe src="dinside.htm " width="500" height="350"
scrolling="auto"frameborder="0">
</iframe>

Håber jeg har forstået dit ?

--