<pre> tab width
Fra : Hintzmann

Dato : 28-02-03 15:03

Et hurtigt spørgsmål før weekenden.

- Når man skriver noget tekst i <pre> elementet, er det så muligt at
bestemme hvor bred en indrykning ("tab") skal være ?

Hintzmann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-02-03 18:51

"Hintzmann" <nospam@please.dk> skrev :

>- Når man skriver noget tekst i <pre> elementet, er det så muligt at
>bestemme hvor bred en indrykning ("tab") skal være ?

<pre style="margin-left: 400px">her står noget</pre>
eller
<pre style="padding-left: 200px">her står noget</pre>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-02-03 21:42

Knud Gert Ellentoft skrev:

> <pre style="margin-left: 400px">her står noget</pre>
> eller
> <pre style="padding-left: 200px">her står noget</pre>

Jeg tror egentlig at spørgsmålet gik på den indrykning et
tabulatortegn foretager (Hintzmann kan korrigere hvis jeg tager
fejl).

Jeg fandt følgende citat via Google:

,-------- [ Tabs ]
`--------

Kilde: <http://www.blooberry.com/indexdot/html/tagpages/p/pre.htm>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hintzmann

Dato : 03-03-03 08:12

> Jeg tror egentlig at spørgsmålet gik på den indrykning et
> tabulatortegn foretager (Hintzmann kan korrigere hvis jeg tager
> fejl).

Ja, det var tabulatortegnet jeg gik efter.

> `--------

Det er nok bedst at jeg benytter mellemrum til indrykning istedet for
tabulator.
Jeg tror faktisk også at det kan sættes op i min editor således at tabs
bliver lavet som spaces.

Jeg takker for hjælpen c",)

Hintzmann