Centrering
Fra : LVJ

Dato : 27-02-03 08:15

Hvordan kan jeg få en side til at stå centreret i browseren - både vandret
og lodret?
Jeg bruger FP2000.
Mvh
LVJ

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-02-03 11:40

"LVJ" <dryfly@oncable.dk> skrev
> Hvordan kan jeg få en side til at stå centreret i browseren - både vandret
> og lodret?
> Jeg bruger FP2000.

http://www.html-faq.dk/2007.asp kan du se, hvordan du laver en vandret
centrering.

Under forudsætning af, at en sides indhold er kortere en et browservindues
højde, vil jeg næsten tro, du tilsvarende kan lave en centrering ved at
definere margin-top:auto;margin-bottom:auto; i css.

Dette har jeg ikke afprøvet, men du kan selv eksperimentere med det og så
vende tilbage til NG, hvis du har problemer.

Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-02-03 12:47

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> Under forudsætning af, at en sides indhold er kortere en et browservindues
> højde, vil jeg næsten tro, du tilsvarende kan lave en centrering ved at
> definere margin-top:auto;margin-bottom:auto; i css.

Det virker desværre kun hvis elementet er absolut placeret (ifølge
specifikationen i hvert fald). Det virker ikke i IE, og der er ingen
lodret text-align man kan bruge istedet.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-02-03 12:53

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> escribió

> Det virker desværre kun hvis elementet er absolut placeret (ifølge
> specifikationen i hvert fald). Det virker ikke i IE, og der er
ingen
> lodret text-align man kan bruge istedet.

Hvad med:

sidens indhold her!!

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-02-03 14:16

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Hvad med:

[layout med tabel]

Det virker sikkert, men det bruger ikke metoden med margin:auto. Det var
den jeg kommenterede ikke ville virke i IE.

Personligt mener jeg lodret centrering er et forkert mål at gå efter.
Webbet er ikke papir. :)

/L

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-02-03 14:50

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> escribió en el mensaje

> [layout med tabel]

Hehe, ja jeg ved det ikke er anbefalelsesværdigt

> Personligt mener jeg lodret centrering er et forkert mål at gå
efter.

Hvorfor?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-02-03 16:21

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> escribió en el mensaje

> Hvorfor?

Fordi centrering betyder at man spilder plads på begge sider.
Det er bedre (synes jeg) at lave et design der faktisk den plads
browseren stiller til rådighed.

/L

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-02-03 16:36

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> escribió

> Fordi centrering betyder at man spilder plads på begge sider.
> Det er bedre (synes jeg) at lave et design der faktisk den plads
> browseren stiller til rådighed.

Ikke enig, da det der vises ikke nødvendigvis kan udfylde bredden af
browseren eller ser bedre ud/er mere funktionelt blot fordi det
fylder mere.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : LVJ

Dato : 27-02-03 15:36

Jeg har vist formuleret mig lidt forkert. Det jeg mener er at siden skal
centrere sig selv automatisk så den tilpasser sig centrum af den aktuelle
skærmopløsning.
/LVJ

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-02-03 15:38

"LVJ" <dryfly@oncable.dk> escribió en el mensaje
> [...]
skal
> centrere sig selv automatisk så den tilpasser sig centrum af den

.... hvilket min løsning da også gerne skulle gøre.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : LVJ

Dato : 27-02-03 17:11

Lars, du har ret.
Jeg har dog det lille problem at jeg også kan se <table> teksten på selve
siden - hvor placerer jeg den korrekt i HTML-delen?
Tak
LVJ

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-02-03 17:12

> Lars, du har ret.
> Jeg har dog det lille problem at jeg også kan se <table> teksten på
selve
> siden - hvor placerer jeg den korrekt i HTML-delen?

Noget a lá:
<head>
</head>
sidens indhold her!!

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann, der anbefaler dig at skifte FP ud med en teksteditor
som f.eks Stones Webwriter.

Fra : LVJ

Dato : 27-02-03 18:47

Tusind tak, nu virker det