Bruf af Meta
Fra : Bob & Dorte Laryea

Dato : 26-02-03 16:38

Hej. er der nogen der ved hvorfor jeg ikek kan få min hjemmeside frem når
f.eks benytter goggle søge maskine?
Jeg har hørt en fugl synge om at man skal have en www adresse for at ma
nkan få siden med i søgeresulter.
nedenstående tekt viser hvordan jeg har skrevet indhold i Meta koden:

<META NAME="keywords" CONTENT="akvariesiden, seti@, wanna,-save, html,
prgrammering, laryea's, place, batteri, chefen, unrealtournament, 20003,
novice,">
<META NAME="description" CONTENT="mit websted her viser en side der er lavet
i rå html prgrammering i begynder stadie">
<META NAME="creation_date" CONTENT="ondsdag den 26. februar 2003 ">
<META HTTP-QUIV="reply-to" CONTENT="eks. min email adr.">
<META NAME="copyright" CONTENT="laryea´s place">

__________________________________________________________________ Bob
Laryea ICQ#: 160582529 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-02-03 16:53

Bob & Dorte Laryea skrev:

> Hej. er der nogen der ved hvorfor jeg ikek kan få min
> hjemmeside frem når f.eks benytter goggle søge maskine?

Er der nogen sider der henviser til din side?

> Jeg har hørt en fugl synge om at man skal have en www adresse
> for at ma nkan få siden med i søgeresulter.

Siden skal være offentlig - og der skal helst være henvisninger fra
andre sider - men siden behøver ikke at hedde noget med www.
Den skal naturligvis være tilgængelig fra internettet - og i
forhold til søgemaskiner er det også vigtigt at den kan læses uden
javascript og uden frames.

> nedenstående tekt viser hvordan jeg har skrevet indhold i Meta
> koden:

Metakoden har kun sekundær betydning i forhold til Google - men lad
os bare se på den, nu du har sendt den hertil.

> <META NAME="keywords" CONTENT="akvariesiden, seti@,
> wanna,-save, html, prgrammering, laryea's, place, batteri,
> chefen, unrealtournament, 20003, novice,">

Pas på med stavefejl i keywords. prgrammering og 20003 går jeg ud
fra er skrivefejl - mens en søgemaskine bare indekserer dem uden at
gætte på hvad originalen skulle være.

> <META NAME="creation_date" CONTENT="ondsdag den 26. februar
> 2003 ">

Datoer skrives normalt i et standardiseret format.

Brug evt. <www.metamaten.dk> til at lave dine metatags.
--
Jens Gyldenkærne Clausen