Border gennemsigtig
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-03 19:28

Hej

Kan man ikke gøre en border gennemsigtig?

Jeg har et billede og ovenpå det ligger et andet, men sætter jeg border til
none i CSS bliver rammen hvid. Kan den ikke gøres gennemsigtig?

Tak

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-02-03 19:34

"Hans N R" <hans> wrote in <3e5bb597$0$16090$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:
> Kan man ikke gøre en border gennemsigtig?

Umiddelbart synes jeg ikke det giver mening at lave en gennemsigtig border.

> Jeg har et billede og ovenpå det ligger et andet, men sætter jeg border
> til none i CSS bliver rammen hvid. Kan den ikke gøres gennemsigtig?

Når "border" sættes til "none" skulle der ikke komme en hvid ramme.

Lad os se noget kode, evt. bare en url til en side. :)

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-03 19:52

> [...]
>
> Når "border" sættes til "none" skulle der ikke komme en hvid ramme.
>
> Lad os se noget kode, evt. bare en url til en side. :)

Det er lavet som en klasse:

..billede
{
border-color: none;
}

Men giver en hvid ramme.

P.S. Siden er ikke tilgængelig - desværre

Fra : hoaX

Dato : 25-02-03 20:03

> .billede
> {
> border-color: none;
> }

Det skal være border-width - ikke color. Du kan også nøjes med at skrive
"border: none;"

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Leonard

Dato : 25-02-03 20:06

"Hans N R" <hans> wrote:

>.billede
>{
>border-color: none;
>}
>
>Men giver en hvid ramme.

Ja, det giver en border uden farve, prøve med border: none;
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-03 23:02

Leonard wrote:
> Ja, det giver en border uden farve, prøve med border: none;

Jeg kan ikke rigtig få mine hvide borders til at forsvinde.

Jeg har et frameset (index.html) med følgende CSS kode:
<!--
body {
background-color: #FCFF79; border: none;
background-image: url("baggrund.jpg")
}
-->

og i mine 2 frames har jeg indtastet følgende:
body {
background-color: #FCFF79; border: none;
}

Den ene med en baggrund:
body {
background-color: #FFFFCC; border: none;
background-image: url("baggrund.jpg")
}

Har jeg gjort noget forkert i denne sammenhæng?

Siden kan ses her:
www.pingvinlogen.tk

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : hoaX

Dato : 25-02-03 23:09

> Har jeg gjort noget forkert i denne sammenhæng?

På den ene frame har du ikke fået skrevet border="0"

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-03 23:59

hoaX wrote:
> På den ene frame har du ikke fået skrevet border="0"

Hvor?
- Jeg kan ikke se det, jeg har brugt "Vis kilde".

Fra : hoaX

Dato : 26-02-03 00:12

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev

> Hvor?
> - Jeg kan ikke se det, jeg har brugt "Vis kilde".

Har du kigget på kilden til framesettet eller på kilden til en af de to
frames?

<frame src="http://pingvinlogen.tripod.com" name="content" scrolling="yes"
noresize>

Mangler du egentlig ikke at give navn osv. til den ene frame?

- hoaX
hoaX's website-->
www.hoaxmusic.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 10:07

hoaX wrote:
> Har du kigget på kilden til framesettet eller på kilden til en af de
> to frames?

Alle 3.

> <frame src="http://pingvinlogen.tripod.com" name="content"
> scrolling="yes" noresize>

Jeg kan godt se den online, men ikke i mine offline filer,
jeg tror det der gratis webhotel sætter denne linie ind.
Jeg har ingen frame med navnet "content".

> Mangler du egentlig ikke at give navn osv. til den ene frame?

Læs ovenover.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 23:26

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev :

>Jeg kan ikke rigtig få mine hvide borders til at forsvinde.

Jeg kan ikke se nogen hvide border.
Er du sikker på at du ikke siden fra cache?
Prøv at refreshe siden med [Shift] + {F5].

Men tre popupvinduer og en boks om jeg vil installere et eller
andet obskurt, det er da lige til at jage brugere væk.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 00:03

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Jeg kan ikke se nogen hvide border.
> Er du sikker på at du ikke siden fra cache?

Ja, der er testet på flere maskiner.

> Prøv at refreshe siden med [Shift] + {F5].

Shift sammen med F5 har ingen effekt her, der
reloades ikke engang.

> Men tre popupvinduer og en boks om jeg vil installere
> et eller andet obskurt, det er da lige til at jage brugere
> væk.

Popup styrer jeg ikke selv og så er der playeren til vores
lydfil, den skal dog fjernes... Har bare ikke fundet en
god erstatning endnu, musikken skal ikke starte, men
skal kunne startes... Måske bliver der lavet et link i
menuen til start af player...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-03 00:08

Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> skrev :

>Popup styrer jeg ikke selv og så er der playeren til vores
>lydfil, den skal dog fjernes...

For under kr. 200,- og 15 kr. om måneden kan du få et rigtigt
webhotel med et dk.domæne.

Uden reklamer og uden popup.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 10:02

Knud Gert Ellentoft wrote:
> For under kr. 200,- og 15 kr. om måneden kan du få et rigtigt
> webhotel med et dk.domæne.
>
> Uden reklamer og uden popup.

Jeg har et domæne, men vores lille "loge" har endnu
ikke afgjort om vi vil smide penge efter det, jeg er
dog klart for dette forslag ;)
- Se fx. afstemningen på forsiden ;)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-03 21:45

Leonard skrev:

> Ja, det giver en border uden farve,

Nej - det (bør) give en kant med standardfarven. "None" er ikke en
gyldig farveværdi.

> prøve med border: none;

Ja, evt. kombineret med padding eller margin hvis der skal tilføjes
luft indvendig eller udvendig.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-03 23:13

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Jeg kan ikke rigtig få mine hvide borders til at forsvinde.
>
> Jeg har et frameset (index.html) med følgende CSS kode:

Frameborders kan (så vidt jeg husker) ikke fjernes med css (eller i
det hele taget med standard-kode). Du er nødt til at bruge
frameborder-attributten (som ikke er gyldig html, men virker).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-02-03 00:00

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Frameborders kan (så vidt jeg husker) ikke fjernes med css
> (eller i det hele taget med standard-kode). Du er nødt til at
> bruge frameborder-attributten (som ikke er gyldig html,
> men virker).

Det ved jeg, men gik igang med en kæmpe
HTML 4.01 validering den anden dag... Du var vist med
i tråden ;)