Tilstedeværelse af attribut-værdier
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-02-03 14:11

Et måske dumt spørgsmål:

Opfattes/vises disse stumper kode ens ?

?

Kan man sige, at den første linie er "dårlig" skik i HTML ?

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-02-03 15:12

Jesper Stocholm <skal.du.absolut.vise.min.emailadresse.ved.svar@stocholm.invalid> writes:

> Opfattes/vises disse stumper kode ens ?

Ja.
Class-attributten er en mellemrums-separeret liste af navne, og
den må (så vidt jeg lige kan læse) gerne være tom.

Class-attributten gør ingen forskel i hvordan et element opfattes
eller vises med mindre der er en CSS-regel der matcher den.

> Kan man sige, at den første linie er "dårlig" skik i HTML ?

Det er spild af plads, og kan måske forvirre dårligt skrevne
HTML-fortolkere.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-02-03 15:13

"Jesper Stocholm"
<skal.du.absolut.vise.min.emailadresse.ved.svar@stocholm.invalid> skrev
> Et måske dumt spørgsmål:
>
> Opfattes/vises disse stumper kode ens ?

> ?
>
> Kan man sige, at den første linie er "dårlig" skik i HTML ?

Nej, det er faktisk den måde, hvorpå du laver et kald til en klasse i css og
dermed styrer udseendet på spans indhold.
Den anden linje giver derimod ingen mening. Der er ikke nogen grund til at
sætte den, med mindre du i css har lavet en generel definition for span - og
så kan du lige så godt bruge p som span.
Erik Ginnerskov - erik snabela ginnerskov dot dk
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-03 18:25

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev :

> Der er ikke nogen grund til at
>sætte den, med mindre du i css har lavet en generel definition for span - og
>så kan du lige så godt bruge p som span.

Og så er der lige den væsentlige forskel, at <span> er et
inlineelement og <p> er et blockelement.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-02-03 21:41

Erik Ginnerskov skrev:

> Nej, det er faktisk den måde, hvorpå du laver et kald til en
> klasse i css og dermed styrer udseendet på spans indhold.

Jeg tror at Jesper spurgte til class med en tom streng som
parameter - og om den brugt på denne måde svarer til en tom (og
dermed betydningsløs) <span>.

> Den anden linje giver derimod ingen mening. Der er ikke nogen
> grund til at sætte den, med mindre du i css har lavet en
> generel definition for span

Eller han har en servergenereret kode som i nogle tilfælde vil have
en css-klasse og andre i tilfælde ikke.
Jesper fifler med nogle serverkontroller i asp.net pt - jeg går ud
fra at spørgsmålet er relateret til dem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-03-03 20:48

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Jeg tror at Jesper spurgte til class med en tom streng som
> parameter - og om den brugt på denne måde svarer til en tom (og
> dermed betydningsløs) <span>.

nemmerlig ... det havde måske været mere illustrativt/pædagogisk hvis jeg
havde valgt eksemplet med et <p>-element.

> Eller han har en servergenereret kode som i nogle tilfælde vil have
> en css-klasse og andre i tilfælde ikke.
> Jesper fifler med nogle serverkontroller i asp.net pt - jeg går ud
> fra at spørgsmålet er relateret til dem.

det er nemlig korrekt ... jeg havde dog faktisk glemt, at jeg havde
stillet spørgsmålet herinde. Jeg kan fortælle, at endte med at lave min
servercontrol med tomme attributværdier [1] i stedet for ikke at skrive
nogen class-specifikation.

Tak til alle for jeres svar,

[1] Den omtalte control er login-controllen på www.asp-faq.dk

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **